فعالان پوشاک سوری:

حضور در نمایشگاه تهران نشانه حیات صنایع سوریه است

عصر نمایشگاه- شماری از صاحبان واحدهای تولیدی پوشاک سوریه حضور در نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران را نشانه حیات صنایع این کشور با وجود جنگ داخلی پنج ساله دانستند.

حضور در نمایشگاه تهران نشانه حیات صنایع سوریه است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران از سیزدهم تا شانزدهم شهریورماه در تهران برگزار شد.
    «تهانی سنداک» صاحب یک شرکت تولیدی در دمشق که برای شرکت در این نمایشگاه بین المللی به تهران آمده بود گفت: هر چند برخی کارخانه ها و صنایع تولیدی سوریه به شدت آسیب دیده اند اما بسیاری از آنها همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.
    این کارآفرین زن سوری افزود: ما هر روز از هشت صبح تا هشت شب مشغول فعالیت هستیم و امیدواریم روزی جنگ تمام شود و زندگی ما دوباره به روال عادی برگردد.
    وی با سپاس از حمایت های ملت و دولت ایران اضافه کرد: ایرانی ها در این شرایط سخت، کمک های زیادی مانند دارو و غذا برای ما می فرستند.
    تهانی بیان داشت: شهرهای ما هر روز بمباران می شود اما ما زنده مانده ایم و باید زنده بمانیم تا بار دیگر کشور خود را از نو بنا کنیم.

    ** صادرات پوشاک سوری به کشورهای مختلف
    «محمد شعبان» صاحب شرکت تولیدی شعبان در دمشق  گفت: این شرکت تولیدی پیش از جنگ به عربستان، امارات و برخی کشورهای اروپایی صادرات داشت و اکنون نیز با وجود شرایط جنگی که هزینه ها را افزایش و امنیت نقل و انتقال کالا را کاهش داده، صادرات این شرکت متوقف نشده است.

    ** برداشته شدن تعرفه های گمرکی برای کالاهای سوری
    «ماهر الزیات» خزانه دار اتاق صنعت دمشق گفت: واحدهای تولیدی سوری با مشکل زیادی روبروست؛ از یک سو، مواد اولیه تولید به دلیل جنگ کم و گران شده و از سوی دیگر، صادرات محصول با مشکلاتی همراه است. با وجود این، فعالیت تولیدی صنایع این کشور متوقف نشده است.
    خزانه دار اتاق صنعت دمشق اضافه کرد: قراردادی میان ایران و سوریه منعقد شده که بر اساس آن تعرفه های گمرکی برای کالاهای سوری برداشته شده است.
    به گفته وی، بر اساس این قرارداد، تولیدکنندگان سوری می توانند بدون هزینه، به ایران کالا صادر کنند.
    زیات اضافه کرد: پوشاک تولید سوریه از کیفیت خوبی برخوردار است و افزون بر هماهنگی با فرهنگ ایرانی، به خوبی می تواند به بازار پوشاک ایران راه یابد.
    وی یکی از مشکلات صنایع سوری برای فعالیت در بازار ایران را مشکل زبان عنوان کرد و گفت: بسیاری از ایرانی ها زبان دوم ندارند و نمی توانند به انگلیسی یا فرانسه صحبت کنند، از این رو، ممکن است بازرگانان سوری در برقراری ارتباط با مردم مشکل داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت