در نگار خانه رنگ و ترنگ ؛

تصویر زیبایی‌ها و تهدیدهای محیط زیستی تنکابن در نمایشگاه ˝پل و پرتقال˝

عصر نمایشگاه- هنرمندان تنکابنی در نمایشگاه ˝پل و پرتقال˝ زیبایی‌ها و تهدیدهای محیط زیستی مازندران را در دو مدیای نقاشی و حجم به تصویر کشیده‌اند.

تصویر زیبایی‌ها و تهدیدهای محیط زیستی تنکابن در نمایشگاه ˝پل و پرتقال˝
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از هنر آنلاین ،ترانه صادقیان کیوریتور این نمایشگاه  گفت: در نمایشگاه گروهی "پل و پرتقال" که در نگارخانه رنگ و ترنگ شهر تنکابن برگزار می‌شود، سی اثر از هرمندان نقاش و 10 اثر در مدیای حجم ارائه می‌شود.

    وی ادامه داد: این آثار با موضوع پرتقال و پل چشمه کیله و زیبایی‌ها و تهدیدات محیط زیستی که گریبان منطقه و استان را گرفته‌اند کار شده‌اند.

    این هنرمند نقاش گفت: در کنار این نمایشگاه ورکشاپی در کنار پل چشمه کیله به عنوان نماد تاریخی شهر تنکابن برگزار می‌شود که افراد حاضر در خود نمایشگاه که اعضای گروه رویدادهای گردون هستند و هنرمندان دیگری که آثارشان در این نمایشگاه ارائه نشده به نقاشی کردن می‌پردازند.

    صادقیان با بیان این که در کنار نقاشی قرار است هنرمندان سازه‌های نمادینی درست کنند گفت: این سازه‌های نمادین به عنوان سطل زباله در کنار ساحل قرار خواهند گرفت تا در راستای محتوای این ایونت، آلودگی که دامن‌گیر این منطقه شده را به بوته نقد بگذارند.

    وی افزود: در افتتاحیه این نمایشگاه با همکاری جمعیت زنان مبارزه با آلودگی با محیط زیست، نشستی درباره اکوسیستم خزر برگزار می‌شود که در آن تمهیداتی برای جلوگیری از ساخت و ساز بی‌رویه در سواحل خزر و افزایش آلودگی آن ارائه خواهد شد.

    در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: هنرمندان می‌توانند روزها و ماه‌ها به تنهایی در خلوت خود کار کنند، بی‌ارتباط با کسی. خلوت آنان آنقدر رنگارنگ و پرچالش است که گاه خود را از دایره جمع کنار می‌کشند و خلق هنر، می‌شود همه زندگی‌شان.

    اما، گوشه‌گیرترین هنرمندان نمی‌توانند از هیچ، چیزی خلق کنند. آفرینش هنری هرچند با انگیزه‌های درونی رخ دهد، حاصل جمع تجربیات درون و اتفاقات بیرون است. به هر روی نقاشانی هستند که آرزوی سفر دارند و این که یک چند از خلوت کارگاه‌های خودبیرون بروند. آنان خواهان دیدن تمامیت سرزمین‌شان و بیان شادی‌ها و رنج‌ها و زیبایی اند.

    ذهن گروه ما مدتی است گردساحل خزر، مردم تنکابن و هنرمندانش، باغ‌های پرتقال و چشمه کیله دور می‌زند، می‌خواهیم کنار این‌ها بودن را تجربه کنیم. می‌خواهیم این حال را با مردمان دیار تنکابن در میان بگذاریم. هنر، و عرضه  آن، به مثابه بهترین و نیرومندترین ابزار ارتباط و گفتگو و نیز همنوایی در مراقبت از زمینی که به آن پای می‌نهیم، دلمشغولی این روزهای ما است.

    حرف‌هایی هست که فقط با نقش زدن می‌توان گفت، جوری که با تمام وجود حس شود. داستان ما این است، "دریافته‌ایم آنچه در تنکابن ما را مجذوب کرده مورد تهدید است." این نمایشگاه گفتگویی نقاشانه از همین دریافت است. می‌دانیم این اولین گام برای پیمودن راهی دراز است.

    در این نمایشگاه آثاری از ترانه صادقیان، ناصر محمدی، مهتاب نعمت‌اللهی، نژلا معتمدی، امیر شلمانی، مرجان قربانی، نغمه حکام‌زاده، نازیلا شهنازی، سمیرا دریا، می‌سم نژاد رسولی، محیا قبادی،جمیله وفاکیش، سهیل هاشمی ، سپیده فقیهی‌نیا، الهام فقیه‌نصیری، مریم بردباری، زهرا جعفر، با کیوریتوری ترانه صادقیان به نمایش در آمده است.

    این نمایشگاه روز یکشنبه 21 شهریور ماه افتتاح می شود و تا 31 شهریور ماه از ساعت 17 تا 20 در تنکابن، خیابان جمهوری، قبل از تلاتری، کوچه گل مینا، نگار خانه رنگ و ترنگ دایر است .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت