نمایشگاه صنایع غذایی روسیه (world food) ؛

حضور متفاوت و متنوع ایران در نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی روسیه

عصر نمایشگاه- مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالا سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: ایران در نمایشگاه صنایع غذایی روسیه (world food) که از ۲۲ تا ۲۵ شهریور در مسکو برگزار می‌شود، حضور متفاوت و متنوع خواهد داشت.

حضور متفاوت و متنوع ایران در نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی روسیه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از خبرگزاری صداو سیما ، محمود بازاری افزود: این نمایشگاه که از آن به عنوان بزرگترین نمایشگاه مواد غذایی جهان یاد می‌شود، در 12بخش مختلف به صورت داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود و هزار و 522 شرکت از 62 کشور در آن حضور دارند.

    وی با بیان اینکه تخمین زده شده بیش از 31 هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کنند، افزود: بازدیدکنندگان تجاری از 96 کشور جهان و 81 منطقه روسیه برای مذاکرات تجاری در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

    بازاری یادآور شد: در این دوره پاویون جمهوری اسلامی ایران در بین 10 کشور برتر قرار دارد و متشکل از 46 بنگاه صادراتی در قالب 33 غرفه است که عمدتا محصولاتی در زمینه خشکبار، شیرینی و شکلات، میوه و سبزیجات و لبنیات ارایه خواهند کرد.

    به گفته وی، پاویون ایران که با مجوز و حمایت سازمان توسعه تجارت ایران راه‌اندازی شده است تلاش دارد در سطح قابل قبولی به معرفی توانمندی‌های تولیدی و صادراتی بخش‌ کشاورزی و مواد غذایی کشور بپردازد.

    مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالا سازمان توسعه تجارت در ادامه با بیان اینکه در حاشیه برگزاری نمایشگاه نیز چندین همایش مرتبط با صنایع غذایی از جمله همایش خرده ‌فروشی، ماهی و غذاهای دریایی و غذاهای ارگانیک برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مسابقه طعم و مزه نیز مانند ادوار گذشته در نمایشگاه امسال برگزار خواهد شد و از ایران شرکت کاله با 85 شرکت خارجی دیگر رقابت خواهد کرد.

    به گفته وی، با تلاش سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه نمایشگاه، دومین همایش فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ایران در روسیه با حضور مقامات بلند پایه دو کشور برگزار می‌شود که در آن 56 شرکت ایرانی و 120شرکت روس حضور خواهند داشت.

    وی گفت: سازمان توسعه تجارت ایران هیئت تجاری و بازاریابی متشکل از بنگاه‌های صادراتی بخش کشاورزی و غذایی نیز به این نمایشگاه اعزام خواهد کرد.

    مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالا در ادامه در ارزیابی روند تجاری میان تهران و مسکو نیز گفت: بازار روسیه از اهداف اولویت‌دار ایران در حوزه صادرات غیرنفتی به ویژه محصولات کشاورزی و غذایی است به طوری که در سه سال گذشته در راس سیاست‌ها و برنامه‌های حمایتی و تشویقی دولت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت ایران قرار داشته است.

    وی گفت: در جهت توسعه نفوذ بنگاه‌ها و محصولات کشاورزی و غذایی کشورمان در بازار روسیه اقدامات متعددی از جمله اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری، راه‌اندازی خطوط منظم دریایی و هوایی، توافقات قرنطینه‌ای، بهداشتی، گمرکی، بانکی، تجاری و ... با هدف تسهیل مبادلات تجاری بین دو کشور با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط، سفارت ایران در مسکو، اتاق ایران و تشکل‌های صادراتی بخش خصوصی انجام شده است.

    بازاری این را هم گفت که با تمام اقدامات انجام شده، هنوز میزان صادرات کشورمان به روسیه با اهداف مد نظر فاصله دارد.

    وی گفت: بسترسازی به منظور حضور مستقیم بنگاه‌های توانمند صادراتی در بازار روسیه و تدارک و صدور محصولات مورد نیاز روسیه براساس ذائقه مصرف‌کنندگان و استانداردهای خاص این بازار از مهمترین الزامات گسترش بازار ایران در حوزه‌های کشاورزی و مواد غذایی بازار روسیه است.

    بازاری یادآور شد: از آنجا که یکی از اهداف و سیاست‌های اصلی سازمان توسعه تجارت ایران هدایت و حمایت از بنگاه‌های صادراتی برای حضور مستقیم و مستمر در بازارهای هدف از طریق شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی بین‌المللی و یا بازدید از این رویدادها است، کشورمان در نمایشگاه مسکو با برنامه‌ریزی وارد شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت