توسط رایزنی فرهنگی ایران؛

نمایشگاه قرآن در آینه هنر در سیرالئون برگزار شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه «قرآن کریم و علوم قرآنی در آینه هنر» به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در سیرالئون برگزار شد. این نمایشگاه به مدت ۵ روز مورد استقبال اندیشمندان، علما، هنرجویان و دانش‌آموزان قرار گرفت.

نمایشگاه قرآن در آینه هنر در سیرالئون برگزار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، آیین افتتاحییه این نمایشگاه با حضور شیخ احمد تیجان سیلا، رهبر شیعیان سیرالئون، فرهیختگان، علما، ائمه جمعه و جماعات، هنرجویان، دانشجویان، مدیران و دانش‌آموزان و با سخنرانی برگزار شد.

    سخنرانان در این مراسم افتتاحیه حول محور قرآن به طرح بحث پرداختند و به برخی هنرنمایی‌های منحصر به فرد قرآن کریم اشاره کردند. همچنین تأکید بر استفاده از هنرهای قرآنی عرضه شده در این نمایشگاه و قدردانی از تلاش‌های گسترده، متنوع و تأثیرگذار نمایندگی فرهنگی ایران در سیرالئون، از دیگر مطالب ارایه شده در این سخنرانی‌ها بود.

    محمد معرفت، رایزن فرهنگی ایران در سیرالئون هم در سخنرانی خود، برگزاری این نمایشگاه را جلب توجه عموم به ماه مهم ذیحجه و یادآوری انجام مناسک در سرزمین وحی و نزول قرآن کرد.

    وی همچنین ضمن بیان برخی اهداف از برگزاری این نمایشگاه، وجود قرآن‌هایی با ترجمه به زبان‌های مختلف و وجود قرآن‌های خطی و همچنیین تفاسیر متعدد را از امکانات موجود در این نمایشگاه برشمرد و افزود: از موارد حایز اهمیت در این نمایشگاه قرآنی، افتتاح کافی نت قرآنی رایگان امام رضا (ع) است که از این پس، کار را برای محققین و دانشجویان و علما برای بهره‌برداری‌های قرآنی و ارتباط با مراکز قرآنی ایران و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های قرآنی، تسهیل می‌کند.

    بنا بر اعلام این خبر، در این نمایشگاه، قرآن‌هایی با ترجمه به زبان‌های مختلف مانند چینی، هندی، اردو، ترکی، انگلیسی و فارسی، در معرض دید عموم قرار داده شد. همچنین چند اثر خطی و هنری از کتابت‌های مختلف قرآن در این نمایشگاه قرار داده شده بود و تفسیرهایی معتبر مانند تفسیرالمیزان مرحوم علامه طباطبایی (ره) و تفسیر نمونه و علوم قرآنی، در معرض دید قرار داشت.

    همچنین قرآن‌های نفیس با سایزهای متفاوت از جمله سلطانی، رحلی، وزیری و جیبی، چاپ آستان قدس رضوی و سازمان اوقاف، با صفحات فاخر و خطوط درشت و متعدد قرآنی، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داشت.

    بخش نرم افزاری این نمایشگاه که متشکل از کافی نت قرآنی امام رضا (ع) و برخی نرم‌افزارهای قرآنی و علوم اسلامی بود، از جمله نقاط قوت این نمایشگاه و نوآوری در آن محسوب می‌شد. در بخش نرم‌افزاری نمایشگاه، نرم‌افزارهای آموزش زبان و ادبیات فارسی و کتاب‌های کمک آموزشی زبان و ادبیات فارسی با نحوه تأثیر فراگیری این زبان در فراگیری معارف و علوم قرآنی، توسط برخی کارشناسان برای بازدیدکنندگان توضیح داده می‌شد.

    همچنین در زمان فعالیت این نمایشگاه، با صدور پیام مقام معظم رهبری (دام ظله)  به مناسبت کنگره عظیم حج، رایزنی فرهنگی کشورمان پس از ترجمه وتنظیم آن، این ترجمه‌ شده این پیام را در اختیار بازدیدکنندگان و خبرنگاران رسانه‌ها و روزنامه‌های سیرالئون قرار داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت