با حضور ۱۳ گروه از هنرمندان ۶ شهرستان استان ؛

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر آذربایجان ‌شرقی آغاز به کار کرد

عصر نمایشگاه- بیست و هشتمین جشنواره تئاتر آذربایجان ‌شرقی با حضور ۱۳ گروه از هنرمندان شش شهرستان استان آغاز به کار کرد.

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر آذربایجان ‌شرقی آغاز به کار کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، دبیر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر آذربایجان ‌شرقی و رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان شامگاه پنج شنبه در مراسم افتتاح این جشنواره اظهار داشت: هنرمندان شش شهرستان استان تبریز، اهر، مرند، مراغه، سردرود و عجب شیر در این جشنواره شرکت کرده اند.

    بابک نهرین با بیان اینکه این جشنواره از امروز آغاز شده و تا پنجم مهر ماه ادامه خواهد داشت، ابراز داشت: مراسم اختتامیه این جشنواره پنجم مهر برگزار می شود.

    وی با تاکید بر اینکه نمایش ‌های برگزیده این دور از جشنواره اجرا می شود تا نظر هیأت داوران و مخاطبان تئاتر استان ارزیابی شود، ابراز داشت: مراسم افتتاح این جشنواره با نواختن زنگ آغاز به کار جشنواره با حضور اساتید برتر تئاتر کشور و استان برگزار شد.

    نهرین با بیان اینکه در روز اول جشنواره نمایش «کمدی اکتشافات»، «نادرستان» و «مصاحبه» اجرا می ‌شود، ابراز داشت: هنرمندان تئاترهای مختلف هر روز از ساعت 16، 17:30 و 19 در پلاتو استاد پایاب، تالار تربیت و پالاتو استاد صادقی تئاتر شهر تبریز نمایش های خود را اجرا می کنند.

    رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان سپس گفت: بعداز اتمام تئاترها جلسات نقد و بررسی برگزار می شود.

    لازم به ذکر است که همزمان با آغاز بیست و هشتمین جشنواره تئاتر آذربایجان‌شرقی، سالن چند منظوره استاد قبه زرین در مجموعه تئاتر شهر تبریز به بهره ‌برداری رسید.

    این سالن که قبلا بخشی از انبار و کارگاه دکور تئاتر شهر تبریز بود، بعد از نوسازی به دو بخش مجزای انباری و سالن چندمنظوره تبدیل شده است.

    این سالن با دارا بودن قابلیت امکان برپایی گالری و نمایشگاه، از این پس به عنوان مکانی برای برگزاری نمایشگاه‌های عکس و هنرهای تجسمی، کارگاه تئاتر، جلسات نمایشنامه خوانی، دورخوانی و سالن تمرین مورد استفاده اهالی هنر قرار خواهد گرفت.

    گفتنی است در روز اول جشنواره نمایش «کمدی اکتشافات»، «نادرستان» و «مصاحبه»، در روز دوم «جایی گوشه قلبم منتظر چیزی هستم»، «تجربه های اخیر»، «گوهر» و «سیزده صفر پنج»، در روز سوم جشنواره نمایش های «دوبارگی»، «گودال ماریانا» و «دیگر صدایم نکن مادر» و در روز چهارم جشنواره نمایش های «کابوس‌های یک پیرمرد بازنشسته خائن ترسو»، «خیر نبینی سعیده» و «آن سه نفر» اجرا می ‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت