تفاوت قیمت میلگرد کارخانه با بازار

عصر نمایشگاه- میلگرد یکی از مهم ترین مقاطع فولادی است که در ساختمان سازی بیش از هر محصول دیگری کاربرد دارد. بنابراین توجه به نکات خرید میلگرد و بررسی تفاوت قیمت آن در بازار و کارخانه، اهمیت ویژه ای دارد.

تفاوت قیمت میلگرد کارخانه با بازار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، اگر با روش بازار فروش این محصول آشنا نباشید، قطعا ضررهای زیادی خواهید داشت. مهم ترین مسئله ای که در خصوص خرید آرماتور وجود دارد، علت تفاوت قیمت میلگرد کارخانه و بازار است.

    در این مطلب در مورد تفاوت قیمت میلگرد کارخانه با بازار آهن توضیحاتی را خواهیم داد که این موضوع را به صورت شفاف برای شما گره گشایی نماید.

    خرید میلگرد از کارخانه
    این روش ممکن است مورد علاقه ی همه مصرف کنندگان باشد چرا که می توانند میلگرد را با قیمت کمتری تهیه کنند. اما برای همه امکان پذیر نیست. چرا که فروش مستقیم کارخانه با محدودیت هایی همراه است. از جمله ی این محدودیت ها این است که کارخانه در مقادیر کم فروش ندارد و برای خرید باید حداقل میزانی را که برای اغلب مصرف کنندگان نیز کم نیست تهیه کنید.

    معمولا کارخانه ها کمتر از یک تریلی (24 تن) فروش ندارند.  به عبارت دیگر فروش درب کارخانه به صورت عمده انجام می شود. برای اطلاع از حجم قابل فروش و همچنین برای آگاهی از قیمت ها باید با واحد فروش کارخانه ی مورد نظر تماس گرفت و اطلاعات لازم را به دست آورد.

    در مورد سفارش از کارخانه باید به این نکته دقت کرد که حتما سایز، گرید و تعداد میلگرد مورد نظر خود را با دقت محاسبه و اعلام کنیم. چرا که در صورت اشتباه در سفارش ممکن است امکان مرجوع کردن وجود نداشته باشد و خریدار متضرر شود.

    مساله دیگر اینکه از آنجایی که قیمت ها بر اساس کیلوگرم اعلام می شود باید مقدار میلگرد مورد نیاز خود را بر این اساس به کارخانه اعلام کرد. بر اساس وزن میلگرد می توان ماشین حمل و نقل مناسب را تهیه کرد.

    از دیگر مشکلات خرید از کارخانه این است که کارخانه ها به صورت روزانه عرضه ندارند و ممکن است تحویل سفارش طولانی مدت شود. از طرف دیگر برخی کارخانه ها نیز طرح فروش به مصرف کننده نهایی را ندارند و تنها به فروشندگان و تامین کنندگان دارای مجوز فروش انجام می دهند.
    با توجه به مواردی که گفته شد خرید مستقیم از درب کارخانه هر چند از نظر اقتصادی می تواند مقرون به صرفه باشد اما برای همه امکان پذیر نیست. پس باید گزینه های دیگر را در نظر گرفت.

    خرید میلگرد از بازار
    قیمت میلگرد در بازار بااینکه گران تر از قیمت درب کارخانه است اما بسیاری از محدودیت های ذکرشده در قسمت قبل را ندارد. در بازار می توان هر تناژ از میلگرد را خریداری کرد و امکان خرید برای تمامی مصرف کنندگان وجود دارد. ضمن اینکه، موقعیت مکانی فروشندگان بازاری اغلب به محل پروژه های عمرانی شهری نزدیک بوده و نیاز به صرف هزینه زیاد برای حمل ونقل میلگرد تا محل پروژه نیست. یکی دیگر از تفاوت های خرید میلگرد از کارخانه و بازار، امان خرید میلگرد به صورت شاخه ای و هم کیلویی از بازار است.

    لازم به ذکر است که تهیه میلگرد از بازار در تناژ بسیار بالا چندان منطقی نیست چراکه فروشندگان بازاری اغلب خرده فروش هستند و اگر شما کارفرمای یک پروژه عمرانی بزرگ هستید، باید به فکر خرید از کارخانه و یا شرکت های معتبر بازرگانی باشید. بورس کالا هم یکی دیگر از منابع معتبر خرید میلگرد است اما محدودیت هایی مشابه با خرید میلگرد از درب کارخانه دارد.

    علت تفاوت قیمت ها از کارخانه و بازار
    همانطور که گفته شد قیمتی که میلگرد درب کارخانه عرضه می شود با قیمتی که به دست مصرف کننده می رسد تفاوت دارد که در حجم بالا این اختلاف قیمت قابل توجه است. اما دلایل این اختلاف چیست؟

    از جمله عواملی که باعث اختلاف قیمت ها در بازار و کارخانه می شود هزینه های مربوط به حمل و نقل، فاصله ی محل تحویل تا کارخانه، هزینه انبارداری و بیمه است که به قیمت تمام شده ی کارخانه افزوده می شود. از طرفی رقابت بین فروشندگان نیز در تغییرات قیمت در بازار تاثیر گذار است. نوسانات قیمت ارز و نرخ تورم نیز از جمله دلایلی ست که باعث نوسان قیمت میلگرد در بازار به صورت روزانه و گاهی ساعتی می شود.

    یکی دیگر از مواردی که بر قیمت میگلرد تاثیر گذار است میزان عرضه و تقاضاست. در شرایطی ممکن است فروشندگان میزان عرضه ی میلگرد را محدود کنند و همین عدم توازن بین عرضه و تقاضا باعث افزایش قیمت در بازار شود.

    در کنار تمام مواردی که گفته شد انتظارات تورمی نیز می تواند در افزایش کلی قیمت ها و همینطور قیمت میلگرد تاثیر گذار باشد. در شرایطی که انتظارات تورمی بالاست اخبار نامیدکننده یا سیگنال های منفی می تواند تعادل بازار را بهم بزند و باعث افزایش قیمت ها در بازار شود.

    برترین کارخانه های تولید میلگرد ایران
    خوشبختانه در کشور ما، صنعت فولاد جزء صنایع پویا و زنده به حساب می‌آید؛ تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی متعدد با آنکه تأثیرات منفی خود را بر این بازار همواره داشته‌اند، اما صنعت فولاد همچنان پابرجا و استوار باقی مانده است. کارخانه‌های متعدد فولاد در کشور ما اقدام به تولید میلگردهای مختلف با استانداردهای متنوع کرده‌اند؛ تعداد این مجتمع‌ها کم نیست و مطمئناً بسیاری از خوانندگان محترم تمایل دارند با برخی از این تولیدکننده‌ها آشنا شوند.
    برترین تولیدکنندگان میلگرد در بازار داخل کشور را می توان در لیست زیر مشاهده نمود. این تولید کنندگان از نام آشنا ترین برندهای تولید میلگرد آجدار و ساده در بازار آهن ایران هستند:
    • مجتمع ذوب آهن اصفهان (https://ahanbox.com/قیمت-میلگرد/میلگرد-ذوب-آهن-اصفهان/)
    • کارخانه آریا ذوب
    • صنایع فولاد خراسان
    • شرکت فولاد کوثر اهواز
    • کارخانه پرشین فولاد
    • صنایع فولاد روهینا جنوب
    • کارخانه سرمد ابرکوه یزد
    • مجتمع فولاد ظفر بناب

    بازار آهن تهران کجاست
    تا دهه هفتاد، بازار آهن تهران در منطقه خیام و مولوی، یعنی بخش مرکزی تهران واقع بود. قرار گرفتن بازار بزرگی مانند بازار آهن در بخش مرکزی تهران، مشکلات زیادی را ایجاد می‌کرد که از آن جمله می‌توان به مواردی چون آلودگی هوا، افزایش ترافیک به دلیل تردد وسایل نقلیه سنگین، آلودگی‌های صوتی در اثر عبور و مرور شبانه خودروهای حمل بار و … اشاره نمود.

    وجود چنین مشکلاتی سبب شد تا در اواسط دهه هفتاد، شهرداری تهران تصمیم به انتقال این بازار به منطقه شاد آباد و بازار آهن فعلی بگیرد.

    بازار آهن شادآباد در جنوب غرب تهران و جنوب میدان شیر پاستوریزه و بزرگراه فتح واقع شده است.

    مسیرهای حمل و نقل عمومی به سمت بازار آهن
    اگر بخواهید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای رفتن به بازار آهن شادآباد اقدام کنید، سه راه کلی در پیش دارید:
    • ایستگاه مترو آزادی: نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به بازار، ایستگاه آزادی است. شما می‌توانید از این ایستگاه خارج شده و بعد از آن برای رفتن به بازار آهن، از تاکسی‌های خط آزادی – شاد آباد و یا اتوبوس‌های خلیج استفاده کنید.
    • ایستگاه مترو صادقیه: می‌توانید در این ایستگاه پیاده شوید و با اتوبوس‌های مسیر صاقیه شادآباد، به بازار آهن برسید.
    • ایستگاه مترو نعمت آباد: این ایستگاه در خط 3 مترو واقع شده که پس از آن باید با خط 10 بی آر تی، به یافت آباد بروید و سپس از آنجا با تاکسی به مقصد بازار آهن حرکت کنید.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت