مهم‌ترین رویدادهای کودک و نوزاد در دنیا ؛

تجارت در مشت بچه‌ها

عصر نمایشگاه- بچه‌های کوچک و نوزادان همیشه در مرکز توجهات قرار دارند. پدر و مادرها و حتی مادربزرگ و پدربزرگ‌ها تا زمانی که بچه‌ها کوچک هستند به طور ویژه‌ای به آنها توجه می‌کنند. در همین ایران خودمان سرپرستان خانواده حاضرند از نیازهای اولیه خود صرف نظر کنند تا خواسته‌های کودک‌شان را برآورده سازند.

تجارت در مشت بچه‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از صمت ، این نوع توجهات باعث شده بخشی از صنعت و تجارت پوشاک، سرگرمی و لوازم خانگی تنها به کودکان اختصاص پیدا کند که با عنوان «تجارت مادر و کودک» شناخته می‌شود. در این حوزه همه اقلام مورد نیاز کودکان از تختخواب تا پوشاک و حتی وسایل بهداشتی و سرگرمی کودکان ارائه می‌شود.
    تجارت «مادر و کودک» شاید به نظر محدود باشد اما یکی از سودآورترین حوزه‌هایی است که این روزها در دنیا فعال است. این حوزه درحال گسترش است و هر سال به جمع صنعتگرانی که در آن مشغول فعالیت هستند افزوده می‌شود و با پیشرفت علم، صنعت و بهداشت کودکان نیز شاهد محصولات جدیدی هستیم که در این حوزه رونمایی می‌شود. نمایشگاه بهترین فضا برای رونمایی و نمایش محصولات جدید است که می‌تواند همه فعالان این حوزه را در کنار یکدیگر جمع کند. «مادر و کودک» تجارتی است که در ایران نیز فعالان زیادی دارد و در طول سال دو رویداد در همین حوزه در کشور برگزار می‌شود. با توجه به نزدیک بودن یکی از رویدادهای مادر و کودک ایران که قرار است از 4 تا 7 مهر برگزار شود به سراغ مهم‌ترین رویدادهای همین حوزه در دنیا رفته‌ایم تا کمی بیشتر با نمایشگاه‌های کودکانه آشنا شویم.

    بزرگترین نمایشگاه کودکان در چین – شانگهای

    عمر نمایشگاه کودکان چین به 34 سال می‌رسد. نمایشگاه نوزاد، کودک و مادران باردار در شانگهای یکی از بزرگترین‌ها در جهان است. این رویداد نمایشگاهی افزون‌بر 46هزار مترمربع وسعت دارد و 120 کشور خارجی در دوره‌های مختلف آن شرکت می‌کنند. در این رویداد 466 غرفه‌دار خارجی به‌طور مستقل حضور دارند و این تعداد، تنها 30درصد از کل مساحت نمایشگاه را دربر می‌گیرند. در نمایشگاه چین تمام خدمات و محصولات مربوط به کودکان و نوزادان به‌صورت تمام و کمال وجود دارد؛ از اسباب‌بازی و دستگاه‌های حمل‌ونقل کودک گرفته تا انواع مکمل‌های غذایی و لباس. در آخرین دوره این رویداد 50 هزار مخاطب تخصصی از بخش‌های مختلف آن بازدید کردند که از این میان 26درصد تاجران اروپایی بودند.

    دو نمایشگاه جذاب در روسیه – مسکو

    پایتخت روسیه هر سال از دو رویداد بین‌المللی در حوزه کودک و مادر میزبانی می‌کند. این دو نمایشگاه که با فاصله 6 ماه از هم برگزار می‌شوند با استقبال گرم مردم منطقه شمال آسیا و کشورهای شرقی اروپا مواجه خواهند شد. نخستین نمایشگاه در مرکز نمایشگاه‌های کروکاس برگزار می‌شود و آخرین دوره آن در 9 تا 12 اسفند سال گذشته کلید خورد که در آن 211 شرکت مختلف از 11 کشور دنیا گرد هم آمدند تا آخرین محصولات و دستاوردهای خود را نمایش دهند. این نمایشگاه توانست در طول 4 روز برگزاری 12 هزار بازدیدکننده را به خود جلب کند و به احتمال فراوان امسال نیز در همین تاریخ برگزار خواهد شد.

    نمایشگاه دوم کشور روسیه به نام

    «MIR DETSTVA» از وسعت بیشتری برخوردار است و به عنوان مهم‌ترین رویداد بین‌المللی این حوزه در روسیه شناخته می‌شود. این نمایشگاه در مرکز نمایشگاهی شهر مسکو برپا می‌شود و نزدیک 22 سال قدمت دارد. این رویداد سالانه در دوره پیشین خود که 6 تا 9 مهر سال گذشته برگزار شد توانست 502 شرکت را از بیش از 30 کشور مختلف دنیا گردهم بیاورد. وسعت فضای برگزاری این رویداد 14 هزار مترمربع اعلام شده و میزان بازدیدکنندگان آن نیز 18 هزار نفر بوده است. از مهم‌ترین محصولاتی که در دو نمایشگاه یادشده ارائه می‌شود می‌توان به اسباب بازی، وسایل آموزشی، لباس مخصوص مادران باردار، پوشاک نوزادان و کودکان، وسایل بهداشتی و آرایشی برای کودکان، مبلمان و تخت کودکان اشاره کرد.

    نمایشگاهی قدیمی به سبک جمهوری چک – برنو

    «پرودیت» یکی از نمایشگاه‌های جالبی است که در شمال اروپا برگزار می‌شود. این رویداد شرق و شمال اروپا را پوشش می‌دهد و با اینکه تعداد غرفه‌گذاران کمی دارد، هرسال بازدیدکنندگان بسیاری را از مناطق اطراف جذب می‌کند. پرودیت که آخرین دوره آن در فروردین سال جاری برگزار شد در مساحت 3هزار مترمربعی کلید می‌خورد و در حالی‌که تنها 70 غرفه‌گذار از 3 کشور در آن حضور دارند، تعداد بازدیدکنندگانش به 50 هزار نفر می‌رسد. به طور معمول این میزان بازدیدکننده برای نمایشگاه‌هایی است که در وسعت بیش از 15 هزار مترمربع برگزار می‌شوند. میزان بازدیدکننده خوبی که این رویداد دارد باعث شده شرکت در این رویداد برای تولیدکنندگان محصولات کودکان بسیار سخت باشد زیرا به محض آغاز ثبت نام بیشتر غرفه‌ها پر می‌شوند و تنها شرکت‌هایی که توانسته‌اند اول ثبت‌نام‌کنند قادر به حضور در این رویداد چشمگیر خواهند بود.

    نمایش به نفع کودکان امریکایی – لاس وگاس

    امریکا و شهر لاس‌وگاس در حوزه نمایشگاهی بسیار موفق عمل می‌کنند و غیراز نمایشگاه‌های بزرگ مانند «سی‌ای‌اس» یا کان اکسپو که به صورت سالانه در مرکز نمایشگاهی این شهر برگزار می‌شود یک رویداد کودک و مادر نیز در آن کلید می‌خورد که شرکت‌های بسیار را به خود جذب می‌کند. از سال 2003میلادی تا امروز هر سال در تاریخ 27 تا 30 مهر نمایشگاه «ای‌بی‌سی» لاس‌وگاس برگزار می‌شود. این رویداد که در مساحت 30 هزار مترمربعی با حضور 1000 غرفه‌گذار از 20 کشور دنیا برگزار می‌شود، حدود 50 هزار بازدیدکننده دارد. این نمایشگاه بیشتر در زمینه پرستاری، نگهداری، بهداشت، سلامت، دکوراسیون اتاق، اسباب بازی، پوشاک و مبلمان کودکان فعالیت می‌کند. مسئولان برگزاری «ای‌بی‌سی» معتقدند این رویداد در قاره امریکا بی‌نظیر است و نمونه مشابه و موفقی ندارد.

    رویداد قدیمی و تخصصی آلمان – کلن

    نمایشگاه بین‌المللی پوشاک و لوازم نوزادان، کودکان و نوجوانان یک رویداد 4 روزه در شهر کلن آلمان است. این اتفاق تجاری با عنوان Kind+Jugend نخستین بار در سال 1960م برگزار شد و در دوره گذشته (سال 2014م) 781 غرفه‌گذار و 18هزار بازدیدکننده داشت.
    در این نمایشگاه تخصصی هر سال پوشاک و وسایل ویژه دوران بارداری، لوازم بهداشتی و مراقبت از نوزادان، پوشاک نوزادان، اسباب‌بازی و وسایل اتاق کودک، کالسکه، صندلی مخصوص استقرار کودکان در اتومبیل، وسایل حمل نوزاد، پارک‌های مخصوص و مبلمان اتاق کودک، پوشاک و لوازم نوجوانان و... در معرض نمایش قرار می‌گیرد. این نمایشگاه در هر دوره میزبان نمایندگانی از ایتالیا، فرانسه، بلژیک، استرالیا، ژاپن، چین، بحرین، مکزیک، امارات متحده عربی، شیلی، پرتغال و... است. مخاطبان خارجی نیز به‌طور میانگین 60درصد آمار بازدیدها را به خود اختصاص می‌دهند.

    «کیتکس» و «ام بی‌سی» در ایران - تهران

    تهران میزبان دو نمایشگاه مرتبط با این حوزه است. نمایشگاه محصولات نوزاد و مادران باردار با عنوان کیتکس یک رویداد 8 ساله است که البته به صورت ملی برگزار می‌شود و اصناف نقش پررنگی در آن ایفا می‌کنند. این نمایشگاه در هر دوره با شعاری مشخص فعال می‌شود و مخاطبانی از شهرهای مختلف آن را مورد بازدید قرار می‌دهند. یکی از اهداف نمایشگاه کیتکس، شناسنامه‌دار کردن و همچنین حمایت از تولیدکنندگان اصیل و حرفه‌ای این صنعت است که مشتری‌مداری و رعایت الزامات و استانداردهای کیفی و ایمنی را مبنای کار خود قرار می‌دهند. توجه ویژه به آرامش و سلامت، روحی، روانی و فیزیکی نوزاد، کودک و نوجوان، کمک به پرورش و تقویت خودباوری، خلاقیت و نوآوری آنها و بسترسازی برای دستیابی به اصول، قواعد و استانداردهای کیفی، ایمنی و زیست‌محیطی برای تجهیزات محیط زندگی‌شان شامل انواع لوازم، مبلمان و اسباب‌بازی‌ها از دیگر اهداف این نمایشگاه است. دوره گذشته این نمایشگاه از تاریخ 28 مرداد تا 5 شهریور سال جاری برگزار شد.
    «ام‌بی‌سی» رویداد دیگری در این زمینه است که به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود. این رویداد که تاکنون 6 بار در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شد اهدافی مانند معرفی آخرین دستاوردها و فناوری‌های رشد و نگهداری کودک و نمایش محصولات مرتبط با زندگی کودکان را مدنظر دارد و هر سال با حضور نشان‌های مهم داخلی و خارجی میزبان مخاطبان است. دوره آینده این نمایشگاه از 4 تا 7 مهر سال جاری برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت