معاون وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی:

کتاب های انباری به نمایشگاه های استانی ورود پیدا نکند

عصر نمایشگاه:معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ناشران قوی و کتاب های خوب در نمایشگاه های استانی باید بهتر دیده شوند و نباید کتاب های انباری به نمایشگاه های استانی ورود پیدا کند.

کتاب های انباری به نمایشگاه های استانی ورود پیدا نکند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، عباس صالحی چهارشنبه در آیین افتتاح دهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در محل نمایشگاه های بین المللی خوزستان با بیان اینکه ناشران حرفه ای و کتاب های تازه حضور جدی داشته باشند اظهار کرد: نمایشگاه های کتاب نباید فروشگاه های کتاب و مراکز ثابت فروش کتاب را تضعیف بلکه باید این مراکز را تقویت کنند و به همدیگر متصل باشند.
    وی افزود: آمار فروش در نمایشگاه های کتاب استانی نشان می دهد که هنوز نتوانستیم ترغیب کننده برای مطالعه آزاد باشیم و باید بتوانیم فرصت کتابخوانی با انتخاب آزاد و نه اجباری را فراهم کنیم.
    صالحی گفت: در سیصدمین نمایشگاه کتاب استانی که از سال 1371 تاکنون برقرار است در برخی سال ها با جدیت بیشتر و در برخی سال ها با سرعت کمتری حرکت کرده است.
    معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: همیشه این مقاطع ،فرصتی برای رجوع به گذشته و وارسی برای آینده است و امروز نمایشگاه کتاب استان فرصت هایی ایجاد می کند که ایجاد ویترین نخستین فرصت آن است.
    وی اضافه کرد: پس از انقلاب از سال 1358 تاکنون حدود یک میلیون عنوان کتاب چاپ شده و در 9 ماه گذشته نیز 50 هزار عنوان کتاب به چاپ رسیده است.
    صالحی بیان کرد: نمایشگاه های استانی فرصتی برای دیده شدن عناوین کتاب است که از سال 1392 تاکنون 68 نمایشگاه استانی با یک میلیون و 400 هزار عنوان کتاب برپا شد.
    معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: کارکرد دیگر نمایشگاه های استانی حضور ناشران متنوع در این نمایشگاه های استانی و فرصتی برای حضور ناشران شهرستانی است که از سال 1392 تا پیش از این نمایشگاه کتاب خوزستان حدود 20 هزار ناشر در این نمایشگاه ها حضور یافتند.
    وی بیان کرد: در سال گذشته 150 میلیارد ریال و امسال تا پیش از نمایشگاه 170 میلیارد ریال فروش کتاب بود که این وضعیت فضایی برای اقتصاد نشر فراهم کرد.
    صالحی با بیان اینکه کارکرد دیگر توجه به عدالت توزیع در فضای عرصه کتاب است افزود: کارکرد دیگر این نمایشگاه ها تخفیف و دسترسی مخاطب به کتاب است که با 30 درصد تخفیف در اختیار مشتریان قرار می گیرد.
    معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همچنین در زمان برگزاری نمایشگاه در استان ها هفته فرهنگی در استان ایجاد می شود و برنامه های جنبی نمایشگاه بر محور کتاب، برآیند کارکرد دیگر این نمایشگاه است.
    نمایشگاه کتاب خوزستان از 30 دی تا ششم بهمن در محل نمایشگاه های بین المللی خوزستان دایر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت