نمایشگاه تولید زنده صنایع دستی در قم برپا شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه تولید زنده صنایع دستی در هفته گردشگری با حضور هنرمندان استان قم در خانه تاریخی زند واق در خیابان انقلاب برپا شد.

نمایشگاه تولید زنده صنایع دستی در قم برپا شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه » به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قم، دبیراجرایی و هنرمند نمایشگاه تولید صنایع دستی قم با اشاره به اینکه این نمایشگاه تا دهم مهرماه در استان قم برپاست گفت: هفت هنرمندصنایع دستی با به نمایش گذاشتن و معرفی هنر در این مکان پذیرای مردم هستد.
    احمد کبیری افزود: زهره چاله پور در رشته کاشی هفت رنگ، رویا ابرقوئی در رشته کاشی منیاتور، منصوره حیدری در رشته سفره آرایی و هفت سین، مریم نوروزی در رشته قالی بافی و گلیم بافی، اکرم پستچی و سید مهدی حسینی در رشته کاشی خشت برجسته در این نمایشگاه فعالیت می کنند.
    وی ادامه داد: سعید رهبری در رشته کاشی خشت به عنوان هنرمند نابینا در حال فعالیت است.
    وی با بیان اینکه هنرمندان صنایع دستی استان قم در سطح کشور شاخص هستند گفت: کاشی های تولید شده در این استان در موزه میراث فرهنگی به ثبت رسیده است.
    دبیراجرایی و هنرمند نمایشگاه تولید صنایع دستی قم افزود: کاشی های تولید شده هنرمندان قمی در اماکن مقدس از جمله حرم حضرت معصومه(س)،کاظمین و سایر امامزادگان به کار رفته است.
    وی با اشاره به اینکه هنرمندان صنایع دستی مشکلات بازاریابی دارند گفت: روحیات هنرمندان و تفکر آنها متمرکز بر روی هنر است این افراد تاجر صفت نیستنداز این رو نیازمند همکاری نهادهای مربوطه برای برپایی بازارچه صنایع دستی و معرفی تولیدات هستند.
    کبیری ادامه داد: همکاری نهادهای مختلف به خصوص شهرداری باعث می شود تا هنرمندان به بعد هنری و تجاری بودن تولیدات صنایع دستی بپردازند.
    وی با بیان اینکه شهرداری نقش مهمی در حمایت از هنرمندان دارد گفت: شهرداری به آموزشگاه ها در مکان های مسکونی مجوز موقت تجاری می دهد از این رو از این رو از شهرداری خواهشمند هستیم از این مجوزها به هنرمندان قم ارایه کند تا بتوانند فعالیت کنند

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت