دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب در مازندران برگزار می شود

عصر نمایشگاه- دوازدهمین نمایشگاه سراسری و بین المللی کتاب مازندران با ۳۵۰ غرفه در ساری برگزار می شود

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب در مازندران برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل از مهر،دوازدهمین نمایشگاه سراسری و بین المللی کتاب مازندران با 350 غرفه در ساری برگزار می شود. احد جاودانی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه هماهنگی دوازدهمین نمایشگاه کتاب مازندران در ساری، افزود: در این نمایشگاه بین‌المللی، شماری از ناشران عرب و انگلیسی نیز اقدام به عرضه کتاب در این نمایشگاه می‌کنند.

    وی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب استان در سال قبل نیز برگزار شد گفت: درصددیم تا موقعیتی برگزار شود تا ناشران برتر در این نمایشگاه شرکت کنند و آثار جدید تولیدی‌شان در این نمایشگاه عرضه کنند.

    وی گفت: حداقل 350 غرفه در این نمایشگاه طراحی می‌شود و حدود 500 ناشر در آن شرکت می‌کنند و پیش‌بینی شد تا 50 هزار کتاب در این نمایشگاه عرضه شود.

    جاودانی با اشاره به تخفیف 30 درصدی کتاب‌های عرضه‌شده در نمایشگاه، همکاری دستگاه‌ها را برای برپایی این نمایشگاه مطلوب دانست.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندرانی زمان برگزاری نمایشگاه کتاب مازندران را 23 تا 29 آذرماه بیان کرد و گفت: در حاشیه نمایشگاه برنامه‌های جنبی نظیر کارگاه‌های آموزشی، فهرست‌نویسی کتاب و همایش تجلیل از خادمان حوزه نشر و غیره برگزار می‌شود.

    وی بیان داشت: کارگاه داستان نویسی، نمایشگاه تصویری و تجسمی، مسابقات کتاب‌خوانی و سرای اهل‌قلم ازجمله برنامه‌های جانبی است و تلاش می‌شود در سرای اهل‌قلم نویسندگان برتر مازندرانی و ملی دعوت شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: اجرای بهتر نمایشگاه زمانی محقق می‌شود که همه دستگاه‌ها در این حوزه دست‌به‌دست هم دهند و تلاش کنند.

    وی با بیان اینکه در مرکز استان محل برپایی نمایشگاه‌های ملی و بین المللی نداریم گفت: بخشی از هزینه برپایی نمایشگاه را شهرداری ساری تقبل کرده و قرار است در محدوده بین ساری و میاندرود برگزار شود.

    عباس زارع معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز به بیان انتظارات از دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد استانی دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب پرداخت و گفت: تأمین اعتبارات موردنیاز، تشکیل ستاد نمایشگاه سراسری کتاب در شهرستان‌ها با مسئولیت فرمانداران، ساخت برنامه‌های مستند در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ازجمله نیازهاست.

    محمد شعبانی معاون اداره کل آموزش و پرورش مازندران خواستار جریان سازی برای برپایی نمایشگاه کتاب شد و گفت: انگیزه های تشویقی در نمایشگاه کتاب مدنظر قرار گیرد و با توجه به اینکه نمایشگاه ها در سطح مرکز استان متمرکز شده است این امر سبب محرومیت غرب استان از ان شده است.

    وی توسعه نمایشگاه های کتاب را امری ضروری دانست و گفت: باید در مناطق مختلف استان، نمایشگاه های کتاب دایر شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت