پیام رئیس جمهوری چین به مناسبت فعالیت نمایشگاه بازرگانی کانتون

عصر نمایشگاه- «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین در پیامی به مناسبت آغاز بکار بزرگترین نمایشگاه بازرگانی این کشور موسوم به «کانتون»، برگزاری چنین نمایشگاهی را از مصادیق بارز اصلاحات کشورش دانست.

پیام رئیس جمهوری چین به مناسبت فعالیت نمایشگاه بازرگانی کانتون
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، یکصد و بیستمین نمایشگاه صادرات و واردات (کانتون) چین از دو روز پیش در شهر گوانگجو مرکز استان گوانگ دونگ در جنوب این کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.
    رئیس جمهور چین در پیام خود خاطرنشان کرد که کشورش باید گام های بلندی برای مدرن سازی ساختارهای تجارت خارجی اش بردارد و برای این کار، اقتصاد چین به ابتکار و نوآوری نیاز دارد و صادرات یکی از محرکه ها و موتورهای مهم آن است.
    «شی» همچنین توسعه اقتصادی چین را با رشد اقتصادی جهان پیوند خورده توصیف کرد و افزود: برگزاری چنین نمایشگاهی برای همه مفید است.
    وی تاکید کرد، در شرایط جدید نمایشگاه گوانگجو، باید ایده توسعه مبنی بر نوآوری، هماهنگی، درهای باز و بهره مندی مشترک عملی شده و بر پایه سود متقابل و برد - برد از موسسات شرکت کننده در نمایشگاه پشتیبانی شود.
    رئیس جمهوری چین در عین حال یادآور شد که این رویداد اقتصادی باید به نحوی شایسته نقش خود را به عنوان سکوی همه جانبه اصلاحات ایفا کرده و برای مساعدت به توسعه اقتصاد چین و رشد اقتصاد جهان سهم بیشتری ادا کند.
    از سوی دیگر «لی کچیانگ» نخست وزیر چین نیز در پیامی به مناسبت شصتمین سالگرد برگزاری نمایشگاه بین المللی کانتون از آن به عنوان نمادی از رشد تجارت خارجی یاد کرد.
    وی گفت که هر چقدر درهای کشور بازتر شود موسسات چینی و خارجی همکاری های نزدیکتری با یکدیگر پیدا خواهند کرد.
    در این نمایشگاه که هر سال دو بار در فصول بهار و پاییز برگزار می شود 25 هزار شرکت و موسسه محصولات خود را تا روز چهارم نوامبر (14 آبان) در معرض دید و فروش گذاشته اند.
    تارنمای «یی سی» چین گزارش کرده است که نمایشگاه صادرات و واردات چین در شش دهه گذشته ارزش صادراتی به میزان یکهزار و 200 میلیارد دلار داشته و هفت میلیون و 600 هزار خارجی در این 60 سال به آن مراجعه کرده اند.
    همه ساله و در هر دو بار زمان برگزاری نمایشگاه مذکور حدود 500 تا یکهزار بازرگان و تاجر ایرانی نیز از آن بازدید کرده اند.
    نمایشگاه قبلی ماه های آوریل و می در فصل بهار برگزار شد که ارزش قراردادهای آن به 28 میلیارد و 100 میلیون دلار رسید.
    برای این دوره نمایشگاهی که بزرگترین و کاملترین نمایشگاه در چین محسوب می شود و بیشترین خریداران خارج از کشور و بیشترین حجم معاملات در این کشور را به خود اختصاص داده است، 60 هزار و 250 غرفه به عرضه کالا و خدمات مبادرت می کنند.
    نمایشگاه کانتون چین در سه مرحله برگزار می شود که مرحله اول آن مربوط به فروش محصولات الکترونیک، وسایل الکتریکی خانگی، وسایل نقلیه و قطعات، ماشین آلات، سخت افزار و ابزار، مواد و محصولات شیمیایی است و مرحله دوم آن به عرضه کالاهای مصرفی و دکوراسیون خانه و بخش پایانی آن نیز به محصولاتی نظیر پارچه، لباس کفش، و تجهیزات پزشکی و محصولات بهداشتی اختصاص دارد.
    در یکصد و نوزدهمین دوره این نمایشگاه که اردیبهشت ماه سالجاری برگزار شد، بیش از 81 هزار خریدار حرفه ای از کشورهای قرار گرفته در مسیر جاده ابریشم از آن بازدید داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت