در شهر مزارشریف مرکز استان بلخ ؛

دومین نمایشگاه مشترک بازرگانی ایران و افغانستان در بلخ گشایش یافت

عصر نمایشگاه- دومین نمایشگاه مشترک بازرگانی جمهوری اسلامی ایران - افغانستان در شهر مزارشریف مرکز استان بلخ امروز ( سه شنبه ) گشایش یافت.

دومین نمایشگاه مشترک بازرگانی ایران و افغانستان در بلخ گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، در آیین گشایش این نمایشگاه که سفیر ایران، و شماری از نمایندگان مجلس افغانستان نیز حضور داشتند ، «عطامحمد نور» استاندار بلخ گفت: برگزاری این نمایشگاه ها برای توسعه بازرگانی دو کشور و معرفی کالای های ایرانی به شهروندان شمال این کشور مهم است.
    وی با استقبال از گشایش نمایشگاه مشترک بازرگانی ایران - افغان گفت که این استان برای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی از امنیت کامل برخوردار است.
    استاندار بلخ تامین امنیت یک بخش مهم برای توسعه مبادلات بازرگانی بین ایران و افغانستان و کشورهای منطقه مهم دانست و گفت: دولت این کشور با تمام توان خود برای تامین امنیت تلاش خواهد کرد.
    «محمدرضا بهرامی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل نیز در آیین گشایش این نمایشگاه که در قالب 32 غرفه تشکیل شده است ،‌ گفت: امنیت و توسعه ، مفاهیم منطقه ای و جهانی بخود گرفته است و امروز کمک به افغانستان کمک به کل کشورهای منطقه است.
    بهرامی افزود: برپایی نمایشگاه های مشترک می تواند الگویی برای همکاری های گسترده تر اقتصادی میان دو کشور باشد و جمهوری اسلامی ایران از صاحبان صنایع خود خواسته تا واحدهای تولیدی را در افغانستان راه اندازی کنند.
    عباس ابراهیم زاده نماینده بلخ در مجلس افغانستان نیز با اشاره به خودکفائی ایران با وجود جنگ هشت ساله و تحریم های 30 ساله گفت که این کشور باید تجربه های خود را در اختیار افغانستان قرار دهد تا مردم این کشور نیز بتوانند از این تجربیات مستفید شوند.
    پیش از این نیز سه دوره نمایشگاه مشترک بازرگانی ایران و افغانستان، کالاهای بازرگانی و تولیدات ایرانی در کابل و سه دوره در هرات در غرب این کشور برگزار شده بود.
    براساس گفته «سیام پسرلی» سخنگوی اتاق تجارت افغانستان مبادلات بازرگانی ایران و افغانستان در به 3.5 میلیارد دلار در سال می رسد و این رقم با گذشته هر سال رو به افزایش است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت