معاون اجرایی رئیس جمهور:

برپایی نمایشگاه «تولید ایرانی» در تقویت اقتصاد ملی ایران تاثیر بسزایی دارد

عصر نمایشگاه- محمد شریعتمداری در بازدید از نمایشگاه «خانواده ایرانی، خانه ایرانی، تولید ایرانی» در مشهد گفت :خوشبختانه سیاست های اقتصادمقاومتی در استان خراسان رضوی شتاب بیشتری به خود گرفته و در حال رسیدن به نتایج مطلوبی است و شهر مشهد نیز همواره در این حوزه از تاثیرگذاری خوبی برخوردار بوده است.

برپایی نمایشگاه «تولید ایرانی» در تقویت اقتصاد ملی ایران تاثیر بسزایی دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد، معاون اجرایی رئیس جمهور محمد شریعتمداری بیان کرد :قطعا با برپایی نمایشگاه هایی همچون «خانواده ایرانی، خانه ایرانی، تولید ایرانی» که صرفا کالاهای ایرانی ارائه می کنند، تشویق و دعوت مردم برای حضور در این نمایشگاه ها و ایجاد یک رقابت بین تولیدکننده ها می توانیم در تقویت اقتصاد ملی ایران بیش از پیش بکوشیم.

    شریعتمداری گفت :یکی از راه های نیل به اهداف مدنظر در حوزه اقتصادی تشکیل چنین نمایشگاه هایی است وامیدواریم در آینده نزدیک شاهد برپایی نمایشگاه هایی با کالاهای ایرانی در سایر استان های کشور نیز باشیم.

    وی در ادامه بیان کرد :تنوع محصولات ارائه شده در این نمایشگاه نشان دهنده قوت تولیدات ایرانی است، ممکن است ما در برخی از حوزه های تولید در کشور نیازمند تقویت تکنولوژی تولید و به کارگیری مهارت های جدید باشیم اما تردیدی نیست که اگر ما از تولیدات داخل حمایت کرده، مصرف کالای ایرانی را در بین مردم ترویج دهیم و تلاش کنیم تا این فرهنگ در جامعه ایران نهادینه شود، می توانیم به رونق اقتصادی برسیم.

    معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار کرد: خرید کالای ایرانی به منزله ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی بیشتر و رفاه عمومی خانوارها است و برعکس خرید کالای خارجی تقویت بازارهای خارجی و ایجاد اشتغال در بیرون از مرز ها است، اگر فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در بین مردم گسترش باید، تولیدات ایرانی رفته رفته توانایی رقابت با نمونه های مشابه خارجی را پیدا می کنند.

    وی در ادامه گفت :اگر مردم به مصرف کالای داخلی باور داشته باشند و تبلیغ کننده کالای ایرانی باشند زمینه های صادرات محصولات ملی نیز فراهم می شود و اینگونه می‌توانیم به اقتصادی مقاوم برسیم که درون زا و برون نگر است.

    شریعتمداری در آخر بیان کرد :باید تلاش کنیم تا با استفاده از تکنولوژی های بومی و برتر، دانش بنیان بودن را در عرصه تولید داخلی گسترش دهیم تا یکی دیگر از اهداف اقتصاد مقاومتی محقق می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت