نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت؛

آغاز به کار نمایشگاه کتاب فرانکفورت با ۷ هزار ناشر

عصر نمایشگاه- شصت و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در حالی آغاز به کار کرد که همچنان غرفه‌هایی یا آماده نیست و یا در حال آماده شدن هستند.

آغاز به کار نمایشگاه کتاب فرانکفورت با ۷ هزار ناشر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس، شصت و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت امروز با حضور هفت هزار ناشر آغاز به کار می‌کند.

    بر اساس این گزارش، این نمایشگاه به مدت پنج روز میزبان دست‌اندرکاران صنعت نشر و علاقمندان خواهد بود. امسال از جمله مهمانان دعوت شده به این نمایشگاه ویلم الکساندر، پادشاه هلند و فیلیپ و ماتیلده، پادشاه و ملکه بلژیک هستند چرا که هلند مهمان ویژه است.

    این سه مهمان شب گذشته سالن مشترک فلاندر و هلند را افتتاح کردند. فلاندرهای بلژیک و کشور هلند امسال مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت هستند. فلاندر (فلامان یا فلمیش) مردمی هلندی زبان هستند که در سه کشور بلژیک، هلند و فرانسه سکونت دارند.

    از نکات جالب اینکه گویا رسم شده که نمایشگاه‌های جهان به مانند نمایشگاه کتاب ایران با برخی ناشران بی نظم آغاز به کار کند چرا که همچنان محیط نمایشگاه در حال آمد و شد وسایل غرفه‌داران است و برخی غرفه‌ها چیده آماده نیستند.

    جمهوری اسلامی ایران هم با 5 تشکل و حضور ناشران خارجی در بخش بزرگسال و کودک و نوجوان شرکت کرده‌است.

    بر طبق اعلام موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، اسامی ناشران حاضر در غرفه ملی ایران عبارتند از:

    انتشارات امیرکبیر، انتشارات فنی ایران، موسسه فرهنگی هنری خراسان، انتشارات شهر قلم، انتشارات ویدا، انتشارات براق، انتشارات شمع و مه، انتشارات عصر گویش، کتاب الکترونیک ایران، خانه هنرمندان،

    انتشارات نحل و مجله Printed in Iran، انتشارات سفیر اردهال، انتشارات نگاه، انتشارات هرمس، انتشارات پیدایش، انتشارات ققنوس، انتشارات ثالث، آژانس ادبی پل.

    فرهاد حسن زاده، نویسنده کودک و نوجوان معرفی شده توسط انجمن نویسندگان کتاب کودک و شهریار عباسی به عنوان نویسنده بزرگسال معرفی شده توسط بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

    همزمانی این نمایشگاه با ماه محرم موجب شده برنامه پرده‌خوانی عاشورا از سوی رایزنی جمهوری اسلامی ایران در آلمان تدارک دشده شود همچنین از سوی انجمن زنان ناشر قرار است سوگندنامه نشر و نویسندگی ثبت جهانی شود.

    در نخستین روز از برگزاری نمایشگاه، انتشارات شمع و مه از نسخه انگلیسی کتاب اشعار سعید رمضانی با عنوان «first plege to last bearth» رونمایی خواهد کرد. اشعار این کتاب با الهام از نقاشی‌های استاد محمود فرشچیان و با مشارکت «آنشلا ورنر» شاعر آلمانی اوکراینی سروده شده است.
    در دومین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت که در غرفه ایران با عنوان «روز ادبیات کودک و نوجوان» نام‌گذاری شده، اثری از فرهاد حسن‌زاده نویسنده ایرانی با حضورمصطفی رحماندوست، فریدون عموزاده خلیلی و رویا مکتبی رونمایی خواهد شد و همچنین ترجمه آلمانی از کتاب افسانه پادشاه و ریاضی‌دان نیز با حضور مهدی بهزاد و نغمه ثمینی به حاضران معرفی خواهد شد.

    رایزنی فرهنگی ایران در کشور آلمان نیز در سومین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت که با عنوان «روز ایران» نامگذاری شده ازدو کتاب «باغ بسیار درخت» و «فرهنگ واژگان علوم انسانی» به همراه ترجمه آلمانی دو کتاب «تقاریر نجد» و «تاریخ جدیده تاشکند» رونمایی خواهد کرد.
    در چهارمین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت نیز غرفه ملی ایران میزبان نشست رونمایی از کتاب «نام آوران ایران زمین» خواهد بود که از سوی انتشارات عصر گویش برگزار می‌شود. در این کتاب که توسط احمد لرستانی گردآوری شده است بیش از 1200 نام آور معاصر و پیشکسوت ایرانی در عرصه های علم، ادب، فرهنگ، پزشکی، مهندسی، هنر، ورزش و … معرفی شده‌اند.

    این نمایشگاه از امروز تا عصر یکشنبه (19 تا 23 اکتبر (28 مهر تا 2 آبان)) از ساعت 9 صبح تا 18:30 میزبان دوست‌داران کتاب است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت