مسئول نمایشگاه مداد و مداد رنگی:

نمایشگاه «مداد و مداد رنگی» در کابل برپا می‌شود

عصر نمایشگاه- مسئول نمایشگاه مداد و مداد رنگی با بیان اینکه دولت افغانستان از هنرمندان حمایت نمی‌کند، گفت: تا ۲۰ روز آینده نمایشگاه هنری «مداد و مداد رنگی» در کابل برپا می‌شود.

نمایشگاه «مداد و مداد رنگی» در کابل برپا می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، «سیدمهدی ضحاک» مسئول نمایشگاه هنری مداد و مدادرنگی با بیان اینکه برخی‌ افراد، هنرمندان را فاسق و گمراه می‌خوانند، اظهار داشت: تا 20 روز آینده نمایشگاه هنری «مداد و مداد رنگی» در کابل برگزار می‌شود.

    ضحاک هدف از برگزاری این نمایشگاه را رشد ظرفیت هنرمندان و آشنایی مردم با فرهنگ عاشورا خواند و گفت: این نمایشگاه بیان‌کننده نزدیکی بیشتر هنرمندان با علمای دینی است، زیرا برخی‌ افراد، هنرمند را فاسد و گمراه می‌خوانند.

    هنرمندان از هزینه شخصی خود نمایشگاه برگزار می‌کنند

    وی افزود: هنرمندان در افغانستان جایگاهی ندارند و ما در تلاش هستیم تا جایگاه آنها را به جامعه معرفی کنیم.

    این نقاش افغانستانی با بیان اینکه دولت هنرمندان را حمایت نمی‌کند، افزود: بیشتر هنرمندان از هزینه شخصی خود نمایشگاه‌ها و مراکز آموزش نقاشی و خطاطی برگزار می‌کنند.

    رئیس هنرکده ضحاک تصریح کرد: وزارت اطلاعات و فرهنگ وظیفه دارد تا به هنرمندان، نقاشان، خطاطان و سایر هنرمندان توجه کند، اما تاکنون در این مورد ناکام بوده است.

    ضحاک با تأکید بر اینکه هنر در افغانستان باید جایگاه پیدا کند، اظهار داشت: در برخی مواقع هنرمندان در افغانستان مورد آزار و اذیت قرار گرفته و به آنها توهین می‌شود که این وضعیت قابل قبول نیست و سبب بی‌علاقگی آنها به هنر می‌شود.

    ضحاک هنرمند را سرمایه ملت خواند و گفت: مردم افغانستان باید بدانند که هنرمندان مظهر افکار و تفکرات جامعه هستند.

    وی تصریح کرد: در نمایشگاه هنری به تعداد 5 تابلوی خطاطی، 9 تابلوی نقاشی و 2 کار ابتکاری به نمایش گذاشته شده که بیان‌کننده چگونگی قیام عاشورا و نهضت امام حسین علیه‌السلام است.

    هنرمند افغانستانی با بیان اینکه جوانان از قیام امام حسین علیه‌السلام درس عزت و سرفرازی بگیرند، گفت: این نمایشگاه می‌تواند جوانان افغانستان را با فرهنگ عاشورا آشنا کند.

    وی با بیان اینکه هنر هیچگاه نابود نمی‌شود، گفت: هنر سرمایه یک کشور است و جایگاه خود را خواهد یافت.

    وی از برگزاری نمایشگاه هنری مداد و مداد رنگی خبر داد و افزود: تا 20 روز آینده نمایشگاه هنری تحت عنوان «مداد و مداد رنگی» در «خانه فرهنگ» کابل برگزار خواهد شد.

    ضحاک از دولت خواست تا با توجه به هنرمندان آنها را حمایت کرده و جایگاه آنها را در جامعه تبارز دهد.

    این در حالی است که هنرمندان بویژه نقاشان، خوشنویسان و فیلم‌سازان همواره از بی‌توجهی دولت و وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اظهار نگرانی و آن را برای آینده هنر در این کشور خطرناک توصیف کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت