آخر هفته به چه نمایشگاهی برویم؟

عصر نمایشگاه- هنردوستان می‌توانند با بازدید از نمایشگاه‌های هنری در مدیاهای مختلف آخر هفته خود را سپری کنند؛ در این مطلب پیشنهادهایی برای گالری‌گردی در این ایام مطرح شده است.

آخر هفته به چه نمایشگاهی برویم؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، در «باغ کتاب تهران» نمایشگاهی با نام «هیچ و همه» از مجسمه‌های پرویز تناولی و 40 نفر از شاگردانش برپاست که روزهای آخر خود را سپری می‌کند.

    تناولی در این باره توضیح داده است «من و 40 نفر از شاگردانم در این نمایشگاه حضور داریم. شاگردان جاافتاده‌ای که هرکدام هنرمند هستند و در بازار هنر حضور دارند و هیچ‌کدام تازه‌کار نیستند. این‌ها شاگردان منتخب هستند و 40 شخصیت کاملا متفاوت دارند؛ هر کدام با شخصیت خودش کارش را انجام داده‌ است. من حداقل سهم را دارم و با سه، چهار کار از مجموعه «هیچ» در این نمایشگاه شرکت کرده‌ام تا شاگردانم دور هم جمع شوند و نمایشگاهی برگزار کنند.»

    علاقه‌مندان تا جمعه ـ 12 مرداد ماه ـ فرصت بازدید از این نمایشگاه را دارند.

    گالری فرمانفرما

    یک نقاش مجموعه‌ای از آثار خود را در گالری فرمانفرما به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه با نام «دیالکتیک» مجموعه‌ای از آثار امیر رضا فقیهی را در معرض دید قرار می‌دهد و از 12 تا 26 مرداد ماه در گالری فرمانفرما برقرار خواهد بود.

    نقاشی‌های امیررضا فقیهی، معرف گفت‌وگوی انسان معاصر در میان تنگناهای سنت و مدرنیته است.

    گالری فرمانفرما به آدرس خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی 2، همه‌روزه به غیر از دوشنبه ها از ساعت 12 الی 22 و روزهای جمعه از ساعت 12 تا 22 میزبان هنردوستان است.

    گالری شکوه

    مراسم افتتاحیه نمایشگاه نقاشی آبرنگ که آثار فروغ رشیدی را به نمایش می‌گذارد، روز جمعه (12 مرداد ماه) ساعت 16 تا 20 در گالری شکوه برگزار می‌شود.

    این نمایشگاه تا روز چهارشنبه (17 مرداد ماه) از ساعت 16 تا 20 برپا است.

    گالری سایه‌ پلاس

    نمایشگاه گروهی چیدمان با عنوان «دیدن» به مدت شش روز برگزار می‌شود.

    ماهرو صیاد، هانیه شجاع و آلاله امیری سه هنرمند این نمایشگاه نوشته‌اند: «نگاه کردن عملی است انتخابی، عناصر طبیعی در زندگی امروزی جایگاه خود را از دست داده است و از آنجایی که ما هیچ گاه به عناصر نگاه نمی‌کنیم بلکه همیشه به رابطه‌ی بین آن عناصر با خودمان نگاه می‌کنیم...»

    این نمایشگاه روز جمعه (12 مرداد ماه) از ساعت 17 تا 21 افتتاح می‌شود و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا 17 مرداد ماه از ساعت 11 تا 20 به گالری سایه پلاس واقع در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم پلاک 21 مراجعه کنند.

    گالری گلستان

    عصر جمعه ـ ١٢ مرداد ماه ـ بیست و ششمین «100 اثر 100 هنرمند» گالری گلستان آغاز به کار می‌کند که با ارائه آثاری از ١٨٢ هنرمند از چهار نسل معاصر هنر ایران همراه است.

    به گفته مدیر گالری گلستان از اساتید به نام هنر ایران در کنار نام‌های جوان آثار چشمگیری در این نمایشگاه به تماشا و فروش درمی‌آید؛ از جمله آثاری از بهمن محصص، فریده لاشایی، رضا مافی، محمد علی ترقی جاه، سیراک ملکونیان، هوشنگ پزشک نیا، محمد احصایی، ایرج زند، ابراهیم حقیقی، میشا شهبازیان،صادق تبریزی، بهمن نیکو، علی گلستانه، شهریار احمدی و ... .

    بیست و ششمین صد اثر صد هنرمند دوازدهم مرداد افتتاح و تا سی‌ام مرداد ماه در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان کماسایی، پلاک 34 دایر خواهد بود.

    گالری ایده پارسی

    نمایشگاه گروهی عکس «انگاره» در گالری ایده‌پارسی با 26 اثر از 20 عکاس برگزار می‌شود.

    «انگاره» یا «ایده» طرحی است ذهنی. شاید بتوان انگاره را اولین گام برای حل یک مشکل یا برآورده کردن یک نیاز دانست؛ به عبارت دیگر ایده ساده‌ترین راه حلی است که انسان در برابر یک مساله یا نیاز به آن فکر می‌کند، هر چند می‌توان یک ایده را بسط داد و پیچیده کرد.

    نمایشگاه «انگاره» روز 12 مرداد ماه ساعت 16 در گالری ایده پارسی افتتاح و تا هفدهم مرداد ماه هر روز ساعت 17 تا 20 به نشانی خیابان شریعتی، خیابان دولت، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه اله‌وردی آذر، پلاک 28، گالری ایده پارسی پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

    گالری سایه

    عکس‌هایی از گلناز حسن زاده، جاوید تفضلی، سما صفایی و سعید عامری با عنوان «بعد رفتن» در گالری سایه به نمایش گذاشته می‌شود.

    نمایشگاه «بعد رفتن» روز جمعه (12 مرداد ماه) از ساعت 17 افتتاح و تا 17 مرداد ماه برپاست.

    علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه از ساعت 11 تا 20 به گالری سایه واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم پلاک 21 مراجعه کنند.

    گالری فردا

    حسین تک‌زارع، شروین کندوری و ماهیار چرمچی سه هنرمندی هستند که آثارشان در نمایشگاه «بام‌های لغزان» روی دیوارهای گالری فردا می‌رود. این سه هنرمند در این سه‌گانه آثار خود را در یک موضوع و با یک استیتمنت مشترک خلق کرده‌اند.

    هر هنرمند 10 اثر از خود را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌دهد. آثار چرمچی و کندوری با رنگ روغن و اکریلیک و تک‌زارع با رزین و چوب خلق شده است.

    نمایشگاه «بام‌های لغزان» از 12 تا 18 مرداد ماه در گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6، پلاک 2 برپا است. علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت 16 تا 20 به این گالری مراجعه کنند. گالری روزهای پنجشنبه از ساعت 16 تا 18 برپاست.

    گالری سیحون

    نمایشگاه نقاشی‌های نینا رستگار با نام «بدون عنوان» در روز جمعه (12 مرداد ماه) از ساعت 4 تا 8 شب در گالری سیحون افتتاح خواهد شد.

    در این نمایشگاه تعدادی از اثار نقاشی و مجسمه  هنرمند به همراه نمایش ویدئو آرت به نمایش گذاشته خواهد و همزمان با افتتاحیه اجرای موسیقی زنده متناسب اجرا خواهد شد.

    این نمایشگاه تا 17 مردادماه هرروز از ساعت 11 تا 19 به آدرس خیابان وزرا، کوچه چهارم، پلاک11 برقرار است. گالری روزهای دوشنبه تعطیل است.

    گالری کاما

    آثار نقاشی مدرنیست‌های ناشناس از سال 1300 تا 1365 در نمایشگاه «بدون عنوان» در گالری کاما به نمایش در می‌آید. 

    مدیر گالری کاما درباره برپایی نمایشگاه نقاشی «بدون عنوان» در گالری کاما گفت: در این نمایشگاه 19 اثر از هنرمندان مدرنیست ناشناس از سال 1300 تا 1365 به نمایش درمی‌آید، آثار این نمایشگاه را معین نوتاش از مجموعه‌داران جمع آوری کرده است، اغلب این آثار قدمتشان ثابت شده است و برخی امضا دارند و برخی بدون امضا هستند.

    نمایشگاه نقاشی «بدون عنوان» از 12 تا 22 مرداد در گالری کاما برپا می شود، علاقمندان برای حضور در این نمایشگاه می توانند به آدرس خیابان پاسداران، گلستان دهم پلاک 44 طبقه دوم مراجعه کنند.

    گالری ایرانشهر

    چیدمانی جدید از آثار سال‌های گذشته خسرو حسن‌زاده (هنرمند نقاش) در گالری ایرانشهر به نمایش گذاشته شده است.

    خسرو حسن‌زاده، هنرمند نقاش است که برخی از آثار او در موزه هنرهای معاصر ایران نگهداری می‌شود. او نمایشگاه‌های جمعی و انفرادی بسیاری در شهرهای لندن و پاریس و بیروت و دبی برگزار کرده است.

    این نمایشگاه با نام «مروری بر آثار خسرو حسن‌زاده»  تا روز جمعه 19 مرداد ادامه خواهد داشت.

    گالری سلام

    گالری «سلام» نمایشگاه «رادیو ملی ایران» را برگزار کرده است. این نمایشگاه دربرگیرنده بیش از 55 رادیو قدیمی متعلق به هنرمندان صاحب نام کشور، 150 مجله و نشریه دوران پهلوی مربوط به رادیو، نمایش بیش از 400 صفحه گرامافون، نمایش حدود 200 تصویر و سند دیده نشده و محرمانه از رادیو در دوره پهلوی است.

    این نمایشگاه تا 26 مرداد ماه به آدرس سام‌سنتر، طبقه منفی یک، گالری سلام برقرار است. این گالری روزهای شنبه تعطیل است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت