آبان ماه امسال صورت می‌گیرد

برپایی دومین نمایشگاه بین‌المللی «لیزر و صنایع وابسته» در دانشگاه صنعتی شریف

عصر نمایشگاه- دومین نمایشگاه بین‌المللی «لیزر و صنایع وابسته»، ۱۱ تا ۱۳ آبان ماه امسال همزمان با چهارمین کنفرانس لیزر و کاربردهای آن، در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

برپایی دومین نمایشگاه بین‌المللی «لیزر و صنایع وابسته» در دانشگاه صنعتی شریف
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا، با توجه به همزمانی چهلمین سالگرد پایه‌گذاری مرکز لیزر و اپتیک در سازمان انرژی اتمی، فرصتی ایجاد شده است تا دومین نمایشگاه بین‌المللی لیـزر و صنایع وابـستـه در حاشیه چهارمین کنفرانس ملی لیزر و کاربردهای آن که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی‌و فناوری ریاست‌جمهوری و همراهی جمع کثیری از مس‌ولین، کارشناسان، صنعتگران، متخصصین و سایر دست اندرکاران در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شود تا نتایج تحقیقات و دستاوردهای پژوهشگران و صاحبنظران این حوزه مورد بازدید و هم اندیشی قرار گیرد.

    موضوعات این نمایشگاه را صنعت، تحقیق و پژوهش، سلامت و درمان، ارتباطات، روشنایی، عکاسی و چاپ، صنایع اپتیک، آموزش و غیره تشکیل می‌دهد.

    در بخش صنعت به مواردی چون برشکاری، برش‌های ظریف، جوشکاری، سوراخکاری، حکاکی، خودروسازی، جوش شاسی، در و پنجره و سایر اجزای اتوموبیل، صنایع ساختمانی، صنایع هوا و فضا، چرم و صنایع دستی، الکترونیک، ساخت ترانزیستور و مدار مجتمع، رباتیک، قطعه‌سازی و غیره پرداخته می‌شود.

    تحقیق و پژوهش در مباحثی چون مواد و تجهیزات آزمایشگاهی، اندازه‌گیری، سنتز و فرآوری مواد، نانوتکنولوژی، علوم، فیزیک و شیمی، ایجاد پالس‌های کوتاه، لیزرهای قدرت، برهم کنش لیزر با ماده، لیزر گرافت، یونیزاسیون و طیف‌سنجی جرمی، لایه نشانی به روش لیزر پالسی، تشخیص، سرعت سنجی، مسافت یابی، ترازیابی و Scanning مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، موضوع سلامت و درمان در دومین نمایشگاه بین‌المللی لیزر و صنایع وابسته به مباحثی چون ابزار و وسایل پزشکی، چشم‌پزشکی و دندانپزشکی، صنایع دارویی، زیبایی، پوست و مو، چاقوی لیزری، مته لیزری، پرتونگاری، زنان و زایمان، اورولوژی، جراحی، قلب و عروق، کاهش درد، لیپوساکشن، بهبود زخم، سنگ شکن، خدمات بهداشتی و غیره می‌پردازد.

    سنسورها، فرآوری اطلاعات نوری و ضبط آنها، ارتباطات نوری، مخابرات و انتقال اطلاعات مواردی هستند که در موضوع ارتباطات این نمایشگاه ارائه می‌شوند. همچنین در موضوع روشنایی به مواردی چون نورپردازی، نورافشانی، پرتو افکنی و لیزرشو پرداخته می‌شود.

    در موضوع عکاسی و چاپ مواردی چون لیتوگرافی و استریولیتوگرافی، تمام نگاری (هولوگرافی) مورد بررسی قرار می‌گیرد و مواردی چون ابزار و وسایل آموزشی، آموزشگاه‌ها و مراکز علمی، ایمنی کار با لیزر در مقوله آموزش دومین نمایشگاه بین‌المللی لیزر و صنایع وابسته قرار دارد.

    صنایع اپتیک در این نمایشگاه شامل فایبراپتیک، اپتیک غیر خطی و اسپکتروسکوپی لیزری (اندازه‌گیری طول موج و فرکانس) است.

    همچنین موضوعات دیگری که در دومین نمایشگاه بین‌المللی لیزر و صنایع وابسته به آن پرداخته می‌شود، تولیدکنندگان هدایای تبلیغاتی، مهر و پلاک، نشریات، کتب تخصصی و رسانه‌های جمعی، کارشناسان و دانش‌پژوهان علوم وابسته، بانک‌ها، مؤسسات مالی-اعتباری، پژوهشکده‌ها، مؤسسات فعال در زمینه استانداردهای داخلی و بین‌المللی، شرکت‌های مشاور تبلیغات و اطلاع رسانی خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت