دبیرستاد توسعه فناوری‌های لیزرمعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

برپایی دومین نمایشگاه لیزر وصنایع وابسته در دانشگاه صنعتی شریف

عصر نمایشگاه- دبیرستاد توسعه فناوری‌های لیزرمعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:ابزارهای لیزری بخش صنعت، بهداشت و سلامت، فناوری ارتباطات، تجهیزات آزمایشگاهی و تبلیغاتی در دومین نمایشگاه لیزرعرضه می شود.

برپایی دومین نمایشگاه لیزر وصنایع وابسته در دانشگاه صنعتی شریف
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، محمدصادق ذبیحی افزود: این نمایشگاه با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.
    وی با اشاره به ظرفیت‌های نهفته جمهوری ایران اسلامی اظهار کرد:کشور با مدیریت صحیح و تکیه بر تلاش جوانان فرهیخته قابلیت طراحی و ساخت انواع لیزر و در هر سطحی را دارد، بی تردید تحقق این امر به ارتقاء صنایع مادر و در نهایت رفاه ملی در کشور منجر خواهد شد.
    دبیر ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی با اشاره به همزمانی چهلمین سالگرد پایه گذاری مرکز لیزر و اپتیک در سازمان انرژی اتمی با دومین نمایشگاه بین المللی لیـزر و صنایع وابـستـه، افزود: در حاشیه چهارمین کنفرانس ملی لیزر و کاربردهای آن که با همراهی مسوولان، کارشناسان، صنعتگران برگزار می شود، علاوه بر هم اندیشی پژوهشگران و صاحبنظران، نتایج تحقیقات و پژوهش این حوزه نیز در نمایشگاه عرضه خواهد شد.
    ذبیحی با بیان این که در این نمایشگاه فعالان حوزه صنعت، تحقیق و پژوهش، سلامت و درمان، ارتباطات، روشنایی، عکاسی و چاپ، صنایع اپتیک و آموزش حضور دارند، گفت: برشکاری، برش‌های ظریف، جوشکاری، سوراخکاری، حکاکی، خودروسازی، جوش شاسی، در و پنجره و سایر اجزای اتومبیل، صنایع ساختمانی، صنایع هوا و فضا، چرم و صنایع دستی، الکترونیک، ساخت ترانزیستور و مدار مجتمع، رباتیک، قطعه سازی با لیزر در بخش صنعت ارائه می شود.
    وی افزود: تحقیق و پژوهش در حوزه های مواد و تجهیزات آزمایشگاهی، اندازه گیری، سنتز و فرآوری مواد، نانو تکنولوژی، علوم، فیزیک و شیمی، ایجاد پالس‌های کوتاه، لیزرهای قدرت، برهم کنش لیزر با ماده، لیزر گرافت، یونیزاسیون و طیف سنجی جرمی، لایه نشانی به روش لیزر پالسی، تشخیص، سرعت سنجی، مسافت یابی، ترازیابی و Scanning از مباحثی است که در این نمایشگاه و کنفرانس به آن پرداخته می شود.
    دبیر ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی گفت: در بخش سلامت و درمان دومین نمایشگاه بین المللی لیزر و صنایع وابسته به مباحثی چون ابزار و وسایل پزشکی، چشم پزشکی و دندانپزشکی، صنایع دارویی، زیبایی، پوست و مو، چاقوی لیزری، مته لیزری، پرتونگاری، زنان و زایمان، اولوژی، جراحی، قلب و عروق، کاهش درد، لیپوساکشن، بهبود زخم، سنگ شکن، خدمات بهداشتی پرداخته می شود.
    ذبیحی اظهار کرد: در بخش فناوری ارتباطات نیز سنسورها، فرآوری اطلاعات نوری و ضبط آنها، ارتباطات نوری، مخابرات و انتقال اطلاعات و در زمینه روشنایی نیز دستگاه های نورپردازی، نورافشانی، پرتو افکنی و لیزرشو به نمایش در می آید.
    وی ادامه داد: در دومین کنفرانس لیزر و در بخش آموزش در حوزه عکاسی و چاپ، لیتوگرافی و استریولیتوگرافی، تمام نگاری (هولوگرافی) و ابزار و وسایل آموزشی، آموزشگاه‌ها و مراکز علمی، ایمنی کار با لیزر مباحثی ارائه می شود.
    از جمله برنامه های دیگر این دوره پرداختن به صنعت اپتیک، فایبراپتیک، اپتیک غیر خطی، اسپکتروسکوپی لیزری (اندازه گیری طول موج و فرکانس) است.
    در دومین دوره نمایشگاه لیزر و صنایع وابسته تولید کنندگان هدایای تبلیغاتی، مهر و پلاک، نشریات، کتب تخصصی و رسانه‌های جمعی، کارشناسان و دانش پژوهان علوم وابسته، پژوهشکده‌ها، مؤسسات فعال در زمینه استانداردهای داخلی و بین المللی، شرکت‌های مشاور تبلیغات و اطلاع رسانی نیز حضور دارند.
    این نمایشگاه بین المللی 11 تا 13 آبان ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت