معاون پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی خبر داد

نمایشگاه ملی گلهای داوودی در محلات گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نمایشگاه ملی گلهای داوودی در پایتخت گل ایران، شهر محلات از توابع استان مرکزی روز شنبه گشایش یافت.

نمایشگاه ملی گلهای داوودی در محلات گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، معاون پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی گفت: نمایشگاه ملی گلهای اصلاح شده داوودی در بوستان سردار جنگل در شهر محلات بر پا شده است.
    محمد رضا شفیعی افزود: امسال برای پانزدهمین سال متوالی جشنواره گل های داوودی با هماهنگی با شهرداری محلات رقم های اصلاح شده گل داوودی در اختیار این نهاد قرار گرفته و در زمینی به مساحت 1000 متر مربع در ضلع جنوبی بوستان سردار جنگل کاشته شد و به گُّل نشست.
    به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: در این نمایشگاه 600 رقم گل داوودی اصلاح شده در رنگهای مختلف در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
    شفیعی گفت: نمایشگاه ملی گلهای داوودی محلات تا 15 آبان ماه با هدف تجاری سازی تحقیقات علمی و معرفی دستاوردهای جدید در تولید و پرورش گیاهان زینتی دایر است و علاقه مندان می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.
    معاون پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی افزود: سالانه حدود 30 میلیون شاخه گل داودی در محلات تولید می شود که شامل 25 میلیون گل شاخه بریده و حدود پنج میلیون شاخه اقلام گلدانی یا فضای سبز است.
    وی با بیان اینکه محصولات تولیدی گل های داودی محلات به سراسر کشور ارسال می شود، اظهار کرد: 30 هکتار از اراضی محلات به کشت گل های داوودی شاخه بریده و گلدانی اختصاص دارد و این شهرستان از نظر میزان کشت رتبه نخست کشور را دارد.
    شهرستان محلات بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است.
    12درصد از تولید گل شاخه بریده در کشور،80 درصد از تولید گل های فصلی نشائی، 21 درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می شود.
    تولید 350 گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطب های پرورش و تجارت گل و گیاه تبدیل کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت