محصولات اولین گلخانه تولید کاکتوس اردبیل در نمایشگاه روسیه و ترکیه

عصر نمایشگاه- بزرگترین و اولین مجموعه تولید کاکتوس در استان اردبیل در شهرستان خلخال قرار دارد و این مجموعه با توانمندی در نمایشگاه‌های خارج از کشور از جمله روسیه و ترکیه حضور داشته است.

محصولات اولین گلخانه تولید کاکتوس اردبیل در نمایشگاه روسیه و ترکیه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، میلاد شیرعلیپور کار خود را از کلکسیون خود با ذخیره انواع کاکتوس آغاز کرد و 13 سال تلاش وی از نوجوانی اکنون پس از سال‌ها با حمایت بسیج سازندگی سپاه ناحیه خلخال به ثمر نشست.

    شیرعلیپور جوان خلاق خلخالی با گشت و گذار در سراسر ایران با خرید و جمع‌آوری انواع گونه‌های‌ کاکتوس که اکثر بومی کشور آمریکای جنوبی و مکزیک هستند اکنون بزرگترین واحد تولید و پرورش کاکتوس در استان اردبیل را ذخیره بانک گیاهی کاکتوس به تعداد یک هزار نوع را در اختیار دارد.

    این جوان خلاق خلخالی با حمایت‌های مالی خانواده و پدرش که یکی از فرهنگیان شهر خلخال است توانسته است زمینه اشتغالزایی نزدیک به 5 نفر را در این مجموعه به صورت مستقیم و بیش از 20 نفر به صورت غیر مستقیم را ایجاد کند.

    شیرعلیپور که در رشته مهندس عمران تحصیل کرده هم اکنون همچون یک باغبان تیمار گل‌های کاکتوس و زینتی خود رامی کشد و شب و روزش با نگهداری از کاکتوس‌هایش که یک سوم عمر وی را تشکیل داده می‌گذرد.

    شیرعلیپور بیان کرد: بنده از زمان قبل از دبیرستان به پرورش گل و گیاه علاقه داشتم و در این زمینه تلاش می‌کردم که چطور می‌توانم این کار را ادامه دهم.

    وی گفت: اکنون این فرصت با حمایت مالی ‍پدرم و اخذ تسهیلات از بسیج سازندگی سپاه ناحیه خلخال در سال 94 و 95 امکان پذیر و کسب و کارم را توسعه دادم.

    شیرعلیپور در خصوص این واحد تولیدی نیز یادآور شد: این واحد تولیدی اولین واحد تولید کاکتوس در استان اردبیل است و در استان‌های همجوار ما همچون آذربایجان شرقی، ارومیه و گیلان نیز بعضی از همکاران در حال فعالیت هستند.

    صاحب بزرگترین گلخانه پرورش کاکتوس استان اردبیل از توانمندی خود می‌گوید و اکنون کلکسیون خانگی کاکتوس خود را در جلوه یک واحد تولیدی بزرگ می‌بیند که ذخیره گاه بیش از هزار  نوع کاکتوس است که شاید در زمان نوجوانی فقط 10 تا 20 نوع کاکتوس داشته است.

    شیرعلیپور از حضور خود در نمایشگاه‌های ملی و بین‌اللملی سخن می گوید و فروش محصولات خود را در این نمایشگاه‌ها مطلوب ارزیابی کرد.

    وی با تقدیر از مسؤولان  بسیج سازندگی سپاه ناحیه خلخال و ارائه تسهیلات به جوانان گفت: بنده از سال 93 در نمایشگاه تهران و سایر استان و در سطح بین‌المللی در نمایشگاه مسکو و ترکیه و کشور آذربایجان محصولات خود را عرضه و فروش خوبی در این زمینه داشتم که این فعالیت را توسعه خواهم داد.

    شیرعلیپور علاوه بر فعالیت در رشته تحصیل خود زمینه و ذوق هنری عکاسی را نیز یدک می‌کشد و در این زمینه نیز یکی از عکاسان بنام استان اردبیل و کشور در شهرستان خلخال است.

    هم اکنون میلاد گزارش ما به همراه پدر بازنشسته و فرهنگی خود در گلخانه که با زحمت زیاد و گذر عمر خود راه‌اندازی کرده مشغول فعالیت است و بیشتر فعالیتش هم اکنون در زمینه تکثیر و مطالعات در زمینه گونه‌های کاکتوس سپری می‌شود.

    بیش از یک هزار نوع کاکتوس از خانواده انواع کاکتوس‌ها که همه بومی کشور آمریکا هستند در گلخانه تولید و ‍پرورش کاکتوس به چشم می‌خورد.

    گفتنی است ، امام جمعه خلخال و فرماندار شهرستان خلخال از اولین مجموعه پرورش کاکتوس و گل‌های زینتی در استان اردبیل بازدید کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت