سفیر ایران در آلمان خبر داد

مذاکره برای تسهیل صدور روادید آلمان برای اهالی قلم و رسانه

عصر نمایشگاه- سفیر ایران در آلمان از رایزنی برای تسهیل در صدور ویزای اهالی فرهنگی و رسانه برای سفر به آلمان و پیگیری حضور ایران به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت خبر داد.

مذاکره برای تسهیل صدور روادید آلمان برای اهالی قلم و رسانه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، علی ماجدی سفیر ایران در کشور آلمان در حاشیه بازدید خود از غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت درباره علت سفر خود از برلین به فرانکفورت برای بازدید از این نمایشگاه عنوان کرد: به‌عنوان سفیر سابقه اصلی من در فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی است اما این تنها محدوده فعالیتم به شمار نمی‌رود و روابط و موضوعات فرهنگی نیز به تناسب مورد توجه من هست. بر همین اساس در مدت دو سال حضورم در آلمان به این نتیجه رسیده‌ام که فرهنگ و ارتباطات فرهنگی میان دو کشور ایران و آلمان دارای جایگاه ویژه‌ای است و نه تنها مسئولان دو کشور که مردمان آنها نیز به آن علاقه دارند تا جایی که به جرات می‌توانم بگویم بسیاری مردمان آلمان و ایران دو کشور را می‌شناسند و حداقل در آلمان مردم با سابقه تمدنی سه هزار ساله ایران آشنایند.

    وی افزود: در نمایشگاه کتاب امسال فرانکفورت تعدادی از هموطنان و ناشران ایرانی حضور داشتند و برنامه‌هایی را اجرا کردند که بنده نیز از نزدیک با آنها آشنا شدم و از آنها بابت حضور پررنگشان در این جمع تشکر می‌کنم به ویژه اینکه بسیاری از آثار ارائه شده دارای ترجمه‌های خوبی به انگلیسی و حتی آلمانی هستند.

    ماجدی در ادامه با اشاره به علاقه ایران برای معرفی فرهنگ اسلامی خود گفت: ما سعی داریم با زبانی ویژه به جهان اعلام کنیم اسلامی که ایران در صدد معرفی آن است فرهنگ و آئینی تعاملی است و در مقابل اسلام وهابی و داعشی قرار دارد. پیام ایران در واقع ارائه فرهنگی اسلامی است که با جهان امروز سازگاری دارد.

    وی در بخش دیگری از گفتگو در پاسخ به سوالی درباره توانایی سفارت ایران در آلمان برای تحقق حضور ایران به‌عنوان مهمان ویژه در دوره‌های بعدی نمایشگاه فرانکفورت گفت:  ما در این زمینه می‌توانیم پیگیر باشیم اما متولی اصلی این امر سازمان‌های داخلی هستند که باید زمینه انجام این کار را فراهم کنند.

    سفیر ایران در کشور آلمان همچنین در پاسخ به سوالی درباره وضعیت نامطلوب اهالی فرهنگ و رسانه ایران برای دریافت روادید آلمان و حضور در برنامه‌های فرهنگی جهانی در این کشور گفت: سفیر تازه آلمان در ایران منصوب شده و به زودی عازم ایران است. به صورت سنتی دیداری میان وی و سفیر ایران برقرار خواهد شد و در این دیدار این موضوع مطرح و از وی خواهم خواست که در این زمینه مساعدت کند البته مدیریت این وضعیت با خود آنهاست اما تقاضای ما این است که برای اهالی فرهنگ نگاهی ویژه به مساله روادید اعمال شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت