به مدت دو روز ؛

جزئیات حضور ایران در منا ماینینگ شو ۲۰۱۶ در دبی

عصر نمایشگاه- نمایشگاه و کنفرانس منا ماینینگ شو از امروز و به مدت دو روز در دبی برگزار می‌شود.

جزئیات حضور ایران در منا ماینینگ شو ۲۰۱۶ در دبی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ماین نیوز، نمایشگاه و کنفرانس منا ماینینگ شو یکی از بزرگترین رویدادهای منطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) محسوب می‌شود که پیش‌بینی می‌شود طبق اعلام برگزارکنندگان امسال حدود 2000 بازدیدکننده شامل 100 نفر از مقامات رسمی کشورها و 150 شرکت در آن حضور داشته باشند.

    در این رویداد همچنین پروژه‌های معدنی مهم منطقه منا معرفی می‌شوند تا سرمایه‌گذاران بالقوه اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورند.

    امسال خانه معدن ایران حضور پررنگی در منا ماینینگ شو 2016 داشته و علاوه بر داشتن غرفه در نمایشگاه جانبی این رویداد، محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن در پنل مربوط به ایران نیز سخنرانی خواهد داشت.

    در همین حال بهرام شکوری، مدیرعامل شرکت معدنی و راه‌سازی مبین و عضو هیات مدیره خانه معدن نیز که برای شرکت در منا ماینینگ شو 2016 در دبی بسر می‌برد، در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز با اشاره به اینکه منطقه منا منطقه بسیار بزرگی بوده و واردات و صادرات زیادی هم دارد، افزود: سالانه فقط 36 میلیون تن فولاد و محصولات فولادی وارد منطقه منا می‌شود که حجم بسیار زیادی است.

    وی افزود: تعداد زیادی از صاحبان سرمایه و تکنولوژی در این رویداد شرکت دارند و امروز نیز با تعدادی از نمایندگان شرکت‌های اماراتی، کانادایی، عربستانی و ... قرار ملاقات و مذاکره داریم.

    شکوری با اشاره به اینکه به دنبال صاحبان تکنولوژی و سرمایه برای کمک به اجرای پروژه توسعه معدن سرب و روی مهدی آباد هستیم، در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت همکاری با گلنکور به کجا رسید؟ افزود: با گلنکور مستمرا در ارتباط هستیم و آنها نیز بسیار علاقه‌مند به ورود به این پروژه هستند. در همین راستا نیز قبلا نمونه‌ای از خاک معدن را برای آنالیز به استرالیا بردند که قرار است نتایج آن تا دو هفته دیگر مشخص شود.

    مدیرعامل شرکت معدنی و راه‌سازی مبین با تاکید بر ضرورت حمایت شفاف و قاطع ایمیدرو از حضور شرکت‌های خارجی در پروژه توسعه معدن سرب و روی مهدی آباد توضیح داد: به نظر من اگر تضمین‌های لازم در این پروژه ارائه شود حضور شرکت‌های خارجی به عنوان ارائه دهنده تکنولوژی و سرمایه بسیار راحت‌تر خواهد شد. شاید نیاز باشد در این زمینه حتی بندی به قرارداد افزوده شود.

    شکوری عنوان کرد: در عین حال به غیر از گلنکور که حدود 25 درصد بازار روی دنیا را در اختیار دارد، با سایر شرکت‌های مطرح در صنعت سرب و روی نیز در حال مذاکره هستیم. با فاینانسورها نیز برای تامین مالی اجرای پروژه در حال مذاکره هستیم. پروژه توسعه معدن سرب و روی مهدی آباد یک پروژه عظیم بوده که بدون سرمایه خارجی و صرفا با سرمایه داخلی امکان اجرای آن وجود ندارد.

    او درخصوص اینکه چرا امسال سازمان زمین شناسی مانند دوره‌های قبل حضور قوی در منا ماینینگ شو 2016 ندارد، افزود: دلیل اصلی این عدم حضور قوی را نمی‌دانم اما به نظر من هر  دلیلی هم که باشد نمی‌تواند دلیل درستی باشد. در این شرایط جهانی ما باید در چنین مجامعی حضور قوی پیدا کنیم و پررنگ عمل کنیم. سازمان زمین شناسی نقش بسیار موثری در حوزه اکتشاف دارد و حضور آن در منا ماینینگ شو می‌تواند کمک زیادی به شرکت‌ها کند و پتانسیل‌های کشور را نشان دهد.

    شکوری گفت: خانه معدن در منا ماینینگ شو امسال غرفه دارد و قرار است آقای بهرامن نیز به عنوان رئیس خانه معدن در پنل ویژه ایران در این کنفرانس سخنرانی داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت