حضور ایران در بیست و یکمین دوره نمایشگاه کتاب الجزایر

عصر نمایشگاه- موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر ایران در بیست و یکمین دوره نمایشگاه کتاب الجزایر حضور دارد.

حضور ایران در بیست و یکمین دوره نمایشگاه کتاب الجزایر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، بیست ویکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب الجزایر با حضور عبدالمالک سلال نخست وزیر الجزایر، نخست وزیر نیجر، اعضای هیأت دولت الجزایر، علما، فرهیختگان، ناشران، سفرا و ارباب رسانه‌های داخلی وخارجی در کاخ نمایشگاه‌های پایتخت افتتاح شد. غرفه جمهوری اسلامی ایران در این دوره با مشارکت رایزنی فرهنگی کشورمان در الجزایر راه اندازی شده است.

    غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه کتاب الجزایر 16 مترمربع است و 200 عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف از قبیل ایران شناسی، هنر، کودک و نوجوان و آموزش زبان فارسی در آن به نمایش در می‌آید.

    معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در قالب کاتالوگ و بروشور، معرفی کتاب‌های ایران شناسی در قالب کاتالوگ، معرفی نویسندگان کودک و نوجوان در قالب کاتالوگ، معرفی کتب کودک و نوجوان آماده واگذاری حق رایت در قالب کاتالوگ، برای معرفی هر چه بهتر صنعت نشر در جمهوری اسلامی ایران و مراکز مرتبط با آن، بروشور «نگاهی اجمالی به صنعت نشر در ایران» به زبان انگلیسی مشتمل بر: معرفی مراکز اطلاع رسانی کتاب در ایران (مانند: خانه کتاب، کتابخانه ملی و...) معرفی جوایز کتاب؛ معرفی طرح‌های حمایتی کتاب در عرصه بین المللی؛ معرفی اتحادیه‌ها و تشکل‌های نشر و آژانس‌های ادبی و...  از جمله فعالیت‌های غرفه ایران است.

    موسی بیدج شاعر و مترجم و سردبیر فصلنامه تخصصی و بین‌المللی شیراز درغرفه ایران حضور دارد. وی پنج مجموعه شعر، سه مجموعه داستان تالیفی و چهل کتاب ترجمه در کارنامه خود دارد و به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره از نمایشگاه شرکت کرده است. بیدج قرار است از دو کتاب جدید خود با  عنوان‌های «الشعر الایرانی الحدیث و القصة الایرانیة الجدیده» که توسط ناشر الجزایری فراس الجهمانی مدیر عامل انتشارات اطفالنا، چاپ گردیده است، طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ الجزایر رونمایی می‌کند.

    نخست وزیر الجزایر در بازدید از غرفه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که در افتتاحیه هفته فرهنگی الجزایر در تهران در 14 آذر ماه سال جاری شخصاً حضور خواهد داشت.

    بیست و یکمین دوره نمایشگاه کتاب الجزایر از تاریخ 5 تا 15 آبان ماه با حضور 671 ناشر خارجی و 60 ادیب و نویسنده برگزار می‌شود. 900 مؤسسه انتشاراتی از جمله 290 مؤسسه الجزایری درنمایشگاه حضور دارند و 30 هزار عنوان کتاب در این دوره از نمایشگاه عرضه می‌شود.

    تعداد بازدید کنندگان دوره قبل 1 ملیون و 500 هزار نفر بوده است. در این دوره مسئولان نمایشگاه پیش بینی می‌کنند که این تعداد  به 2 میلیون نفربرسد. 50 کشور از جمله هند برای اولین بار و روسیه پس از 6 سال غیبت درنمایشگاه حضور دارند. کشور مصر به عنوان میهمان ویژه در این دوره حضور دارد.

    بیست و یکمین دوره نمایشگاه کتاب الجزایر روز 15 آبان ماه به کار خود پایان می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت