عضو هییت توسعه پژوهش سازمان بورس:

سریع ترین، آسانترین و شفاف ترین راه ورود سرمایه گذاران خارجی بورس و اوراق بهادار است

عصر نمایشگاه: عضو هییت توسعه پژوهش سازمان بورس گفت: سریع ترین، آسانترین و شفاف ترین راه ورود سرمایه گذاران خارجی به ایران بازار بورس و اوراق بهادار است.

سریع ترین، آسانترین و شفاف ترین راه ورود سرمایه گذاران خارجی بورس و اوراق بهادار است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، حسین فهیمی در پنل تخصصی سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران بیان کرد: در ده سال اخیر دوران سخت تحریم و مقاومت در برابر آن به خوبی دیده شده است. در این بین برنامه های قابل توجهی در سازمان بورس اجرا شده که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
    وی در ادامه افزود: در بازار سرمایه برنامه بزرگ خصوصی سازی وجود دارد که پیش از این تصور انجام ان نیز وجود نداشت. این امر در یکسال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و شرکت های بزرگی مانند فولاد مبارکه، مخابرات به بخش خصوصی واگذار شدند. با این وجود همچنان پاره ای از مشکلات در این رابطه باقی مانده و سازمان برای حل آن ها تلاش بسیاری دارد.
    فهیمی در ادامه بیان کرد: از اقدامات مهم دیگر؛ شناسایی، تدوین و تصویب یک اقتصاد شفاف مبتنی بر بازار آزاد از نوع رقابتی با اصول حاکم بر رقابت سالم است که در این بین نهاد های بزرگی تاسیس شده است. بر همین اساس اصلاح ساختار بازار سرمایه و توسعه قابل توجه آن موجب شکل گیری 4 بورس بزرگ در کشور و ایجاد بیش از 100 کارگزاری و صندوق های سرمایه گذاری و غیره شده است.
    وی همچنین بیان کرد: در این مقطع تازیخی یکی از نقاط مورد علاقه سرمایه گذاری خارجی توجه به بازارهای مالی به ویژه بازار سرمایه است که متاسفانه در ارائه این تصویر روشن تا حدودی ناموفق بوده ایم. برای افزایش شفافیت مالی ما اماده همکاری با نهاد های مالی کشور های دیگر هستیم و از آن استقبال ویژه ای نیز می کنیم. این امردر بلند مدت می تواند به ارتقای استاندارد ها و گسترش فعالیت های بین المللی در اقتصاد کشور منجر شود.
    عضو هییت توسعه پژوهش سازمان بورس در ادامه بیان کرد: حوزه دیگر، همکاری متقابل بین کشور هاست که در این زمینه تقاضاهای بسیاری نیز مطرح شده است . تشکیل فاندهای مختلف به نحوی که سرمایه گذاران دو کشور بتوانند از منابع یکدیگر در بازارها استفاده کنند از این موارد بوده، همچنین امکان فعالیت نهاد های مالی در کشور های مختلف از طریق انتشار اوراق بهادار در بازار آن کشور به منظور تامین مالی از دیگر برنامه هایی است که در زمینه گسترش سرمایه گذاری بین المللی صورت گرفته است.
    وی ادامه داد: به نظر می رسد در شرایط کنونی سریع ترین، آسانترین و شفاف ترین حوزه فعالیتی که وجود دارد سرمایه گذاری در بازار بورس و اوراق بهادار ایران است. چنانچه سرمایه گذاران خارجی به صورت مستقیم از شرکت های بورسی و فرابورسی خرید کنند می توانند تا 100 درصد سهم یک شرکت را داشته باشند و تنها، محدودیت موجود در زمینه فروش است که تا دو سال امکان آن وجود ندارد و باید در یک بازار عمومی به فروش برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت