برندگان مسابقه خلق کتاب تصویری به نمایشگاه بلونیا می‌روند

عصر نمایشگاه: موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نفر اول مسابقه وکارگاه خلق کتاب تصویری را به نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان بلونیا می‌فرستند.

برندگان مسابقه خلق کتاب تصویری به نمایشگاه بلونیا می‌روند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل از فارس، کتاب‌های پرنده آبی وابسته به انتشارات علمی و فرهنگی همراه با انجمن فرهنگی هنری تصویرگران و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با هدف الگوسازی و حمایت از تولید کتاب‌های برتر در زمینه ادبیات کودک و نوجوان دومین دوره مسابقه و کارگاه خلق کتاب تصویری را برگزار می‌کند. امسال نیز همانند سال گذشته نویسندگان و تصویرگران در تیم‌های دو نفره کتاب تصویری خلق خواهند کرد.

    براساس این گزارش نویسندگان زیر 35 سال که تجربه نوشتن داستان کودک و تجربه تصویرگری برای کودکان را دارند می‌توانند در این مسابقه شرکت نمایند.

    در این فراخوان آورده شده است ارسال سه داستان کودک مناسب کتاب تصویری برای نویسندگان شرکت کننده که قبلا چاپ نشده به پست الکترونیک books@ibluebird.com، تصویرگران ساکن تهران پرینت رنگی 3 نمونه از آثار تصویرگری خود را که برای داستان تصویرگری شده است را به محل دبیرخانه تحویل و تصویرگران سایر شهرها به پست الکترونیک مشخص شده ارسال نمایند.(تصویرگری ها می تواند چاپ شده یا چاپ نشده باشند)

    مشخصات کامل صاحب اثر باید در یک فایل word جداگانه ارسال گردد. مهلت ثبت نام و ارسال آثار 20 آذرماه سال جاری اعلام شده است.

    هیات داوران از میان شرکت کنندگان 15 تصویرگر و 15 نویسنده را برای شرکت در کارگاه انتخاب می کند. به نفرات منتخب با پست الکترونیک و یا پیامک مکان و زمان برگزاری کارگاه اعلام خواهد شد.

    کارگاه در بازه زمانی 10 دی تا 2 بهمن ماه به مدت 4 هفته و در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار خواهد شد. هیات داورات (ترکیبی از نویسندگان و تصویرگران و کارشناسان کتاب کودک) از میان پروژه‌های به سرانجام رسیده یک کتاب و پدیدآورندگان آن را به عنوان برنده (مقام اول) انتخاب خواهند کرد. حداکثر تا 9 کتاب دیگر به عنوان پروژه‌های قابل قبول تولید معرفی می شوند.

    در ادامه این فراخوان آمده است: به تصویرگران کتاب‌های برگزیده فرصت داده خواهد شد تا کتاب خود را تا 20 بهمن ماه سال جاری کامل کنند و صفحه‌آرایی و طراحی جلد و ویرایش متن و رسم الخط تابع الگوی انتشارات علمی و فرهنگی خواهد بود.

    انتشارات علمی و فرهنگی علاوه بر کتاب اول، تا 9 عنوان دیگر و در مجموع حداکثر 10 عنوان کتاب را منتشر خواهد کرد. نویسنده و تصویرگر آثار برگزیده مادامی که انتشارات علمی و فرهنگی مایل به چاپ اثر است حق واگذاری آن به ناشر دیگر را ندارد.

    به تمامی پذیرفته شدگان در کارگاه گواهی شرکت در دومین کارگاه خلق کتاب تصویری داده می‌شود و شرکت در کارگاه و مسابقه به منزله پذیرش تمامی موارد درج شده در این فراخوان است و حق بیشتری را برای شرکت کنندگان ایجاد نمی‌کند.

    دومین دوره مسابقه و کارگاه خلق کتاب تصویری در تیم‌های دو نفره با همکاری موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران‌، کتاب‌های پرنده آبی همراه با انجمن تصویرگران کتاب کودک برگزار می‌شود. تامین هزینه‌های سفر نویسنده و تصویرگر کتاب اول به نمایشگاه بلونیا 2016 به عهده موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران خواهد بود.

    علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر می توانند در ساعت اداری با شماره تلفن 88665735 تماس حاصل نمایند و یا برای تحویل آثار خود به آدرس تهران، خیابان آفریقا، چهارراه شهید حقانی، کوچه کمان شماره 25 مراجعه نمایند.

    نمایشگاه کتاب کودک بلونیا 13 تا 16 فرودین ماه سال آینده برگزار می‌شود. موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر کشورمان در این دوره ازنمایشگاه شرکت می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت