رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم :

نخستین نمایشگاه عرضه کالاهای مصرفی قم در نجف اشرف برپا می شود

عصر نمایشگاه- رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: نخستین نمایشگاه قم با عنوان «جشنواره فروش کالاهای ایرانی» در نجف اشرف برپا می شود.

نخستین نمایشگاه عرضه کالاهای مصرفی قم در نجف اشرف برپا می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، سید مجتبی فرهادی قمی در حاشیه جلسه کارگروه توسعه صادرات در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: نمایشگاه نجف روز چهارم دی ماه امسال با حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگانی از استان قم گشایش می یابد که تا دهم دی ماه ادامه خواهد داشت.
    وی اضافه کرد: بر اساس بررسی صورت گرفته محصولات مصرفی از جمله پوشاک، صنایع غدایی و صنایع ساختمانی که بازار مصرفی خوبی در شهر نجف دارد، در این نمایشگاه عرضه می شود.
    وی با اشاره به تعداد صادرکنندگانی که در نمایشگاه شرکت می کنند، گفت: فضای مورد نیاز برای حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان قم وجود دارد و بسته به تقاضای آن ها غرفه ها آماده می شود و در اختیار متقاضایان قرار می گیرد.
    فرهادی هدف از برپایی این نمایشگاه را توسعه صادارت و ارائه محصولات استان قم در شهر نجف عنوان و بیان کرد: در حال حاضر تراز صادراتی این استان به کشور عراق به سود قم مثبت است و اگر تعامل دو طرف افزایش یابد شاهد افزایش صادرات کالاهای قم به کشور عراق در سال های آینده خواهیم بود.
    وی با اشاره به این که بزرگ ترین بازار صادراتی قم، عراق است، تاکید کرد: بیش از 60 درصد محصولات صادراتی قم به بازارهای عراق صورت می گیرد و کالاهای مصرفی در حوزه پتروشیمی، صنایع غذایی، کفش و دمپایی نیز درصد بالایی از محصولات استان است که به این بازارها صادر می شود.
    وی گفت: کارگروه توسعه صادرات استان قم متولی اصلی برگزاری نمایشگاه نجف است و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز مسئول پیگیری امور مربوط به این نمایشگاه است.
    به گفته فرهادی، اتاق بازرگانی، تشکلات صادراتی و تولیدی و اداره های استان از جمله شرکت شهرک های صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، جهاد کشاورزی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در برپایی نمایشگاه همکاری می کنند.
    جلسه کارگروه توسعه صادرات استان قم با حضور سید صدرالدین موسوی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم با دستور جلسه بررسی نحوه برپایی نمایشگاه نجف و هم چنین تعیین تعداد صادرکنندگان نمونه استان برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت