وزیر خارجه آلمان؛

دعوت از محمدجواد ظریف برای افتتاح نمایشگاه بزرگ هنری در آلمان

عصر نمایشگاه- فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان، در نامه‌ای به محمدجواد ظریف از او خواسته تا روز ١٣ آذر (برابر با سوم دسامبر) به همراه نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای افتتاح نمایشگاه آثار گنجینه هنرهای معاصر ایران در بنیاد فرهنگی پروس حضور یابد.

دعوت از محمدجواد ظریف برای افتتاح نمایشگاه بزرگ هنری در آلمان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شرق ، فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان از محمدجواد ظریف دعوت کرده تا در افتتاحیه نمایشگاه آثار گنجینه هنرهای معاصر ایران در بنیاد فرهنگی پروس در برلین حضور یابد.

    یک منبع «آگاه» درباره جزئیات این دعوت گفت: «آقای فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه جمهوری فدرال آلمان، در نامه‌ای به محمدجواد ظریف از او خواسته تا روز ١٣ آذر (برابر با سوم دسامبر) به همراه نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران، برای افتتاح نمایشگاه آثار گنجینه در بنیاد فرهنگی پروس حضور یابد».

    اما نکته مهم این نامه این است که وزیر خارجه آلمان ضمن دعوت از ظریف برای شرکت در افتتاحیه این نمایشگاه، تضمین‌هایی را هم برای رفع برخی نگرانی‌ها داده است.

    اشتاین مایر درباره حواشی این نمایشگاه هم اعلام کرده: «به من گزارش داده شده که در تهران نگرانی‌هایی درباره امانت‌دادن چنین تعداد زیادی از آثار معروف، وجود دارد. با کمال میل از این فرصت برای ازمیان‌بردن نگرانی‌ها استفاده می‌کنم. طبق قوانین آلمان برای امانت‌دادن اثر، شبیه به آنچه درباره موزه‌ هنرهای معاصر تهران وجود دارد، برگه‌‌ای با عنوان ضمانت‌نامه بازپس‌دادن صادر می‌شود که در آن تضمین می‌‌شود که تمامی آثار باید به موزه هنرهای معاصر تهران بازپس‌داده شوند و تا هنگام عودت آثار، نه شکایت دادگاهی جهت تحویل و نه ضبط یا توقیف یا اقدامات اجرائی مجاز نیستند. نهاد مسئول چنین ضمانت‌نامه‌ای، براساس قانون حفاظت از آثار فرهنگی، مورخ ٣١ جولای ٢0١٦ ایالت‌ها هستند.

    ایالت برلین‌، چنین ضمانتی را به موزه هنرهای معاصر تهران ارسال کرده است و من می‌توانم به این‌ وسیله به شما ضمانت دهم که این به‌ طور کامل، درباره تمام قلمرو جمهوری فدرال آلمان صدق می‌کند. موزه هنرهای معاصر تهران و ایران، از این طریق، کلیه ضمانت‌های لازم را در دست دارند. البته می‌خواهم یک بار دیگر تأکید کنم موزه‌های دولتی برلین از نظر امور اجرائی و تعمیرات آثار هنری، مسئول هستند؛ همان‌طور که مورد توافق دو موزه قرار گرفته است».
    نامه دعوت و ضمانت وزیر خارجه آلمان می‌تواند گام مثبتی برای رفع برخی نگرانی‌ها در فرستادن آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر به برلین باشد و البته می‌تواند پایه‌های دیپلماسی فرهنگی را در سال آخر دولت حسن روحانی تقویت کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت