در محل نمایشگاه شهر تولوسا در ایالت شمالی باسک اسپانیا ؛

نمایشگاه عروسک های یک هنرمند ایرانی در اسپانیا افتتاح شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه عروسکی زهرا صبری یکی از هنرمندان کشورمان با عنوان 'یک رویا پرداز از ایران' روز یکشنبه در محل نمایشگاه شهر تولوسا در ایالت شمالی باسک اسپانیا افتتاح شد.

نمایشگاه عروسک های یک هنرمند ایرانی در اسپانیا افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، «ایلویا اوتگی» مدیر یونیمای جهانی‌ (اتحادیه نمایشگاه های عروسکی) در مراسم افتتاح این نمایشگاه در سخنانی گفت: چند سال پیش با آثار زهرا صبری با نام 'زمین و عالم' آشنا شدم و بدون وقفه تلاش کردم که او را به این نمایشگاه بیاورم.
    اوتگی ادامه داد : من در ماه آگوست امسال این فرصت را پیدا کردم که فستیوال عروسکی تهران را ببینم و خیلی‌ از بابت هنر عروسک گردانان ایرانی شگفت زده شدم. در بین آنها، کارهای زهرا صبری واقعا مورد توجه من قرار گرفت. بنابر این باعث افتخار ماست که بتوانیم از نمایشگاه این هنرمند بهره مند شویم.
    «مهدی شفیعی» مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به همراه «مهرداد رایانی» مدیر بخش بین المللی اداره کل هنرهای نمایشی به این نمایشگاه آمده بود، تصریح کرد: این نمایشگاه، اهتمام هر دو کشور برای پیمودن یک راه فرهنگی‌ برای ساختن دنیایی بهتر را نشان می‌ دهد.
    وی افزود : عروسک ها به عنوان میراث فرهنگی‌ ملت ها، شخصیت های مناسبی برای ارتباط بین فرهنگ ها هستند.
    شفیعی گفت : زهرا صبری و گروهش از برجسته ترین هنرمندان ایران هستند و زبان عروسک ها را خیلی‌ خوب می‌ دانند.
    «علیرضا اسماعیلی» رایزن فرهنگی‌ جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا نیز در سخنانی ابراز داشت: خانم صبری یک نمونه از هنرمندان بسیار خوب زن در کشور ماست. خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب، این فرصت را پیدا کردیم که شاهد رشد و شکوفائی هنر به خصوص در بین بانوان باشیم. برای من هم دیدن این مجموعه عروسکی در این شهر زیبا بسیار جالب است.
    وی با اشاره به اینکه قبل از افتتاح به ایلویا اوتگی و همراهانشان گفته است که آنها جهانی‌ را در این نمایشگاه گرد آورده اند، افزود : تمام عروسک هایی‌ که از ملل مختلف در این نمایشگاه حضور دارند، نماد شادی، محبت و همکاری هستند.
    «زهرا صبری» نیز در سخنان کوتاهی گفت: این نمایشگاه حدود سه سال است که در حال پیگیری است و دو زن که من و ایلویا هستیم و دو مادر مریض در خانه داریم، پیگیر این نمایشگاه بودیم.
    بنا بر این گزارش، عروسک های 6 نمایش «هشت لحظه»، «طوطی پر»، «زمین و چرخ»، «خانه برنارد آلبا»، «تا یک بشمار» و «ننه دلاور» به کارگردانی زهرا صبری، 6 ماه در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت