یک فرصت منحصر به فرد برای شرکت های ایتالیایی؛

نمایشگاه شهر رم فرصتی مناسب جهت سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران

عصر نمایشگاه- از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۶ نوامبر( ۲تا ۶ آذرماه )نمایشگاه شهر رم میزبان بیش از ۱۲۰ شرکت از بخش های مهم تولیدی کشور مان خواهد بود.

نمایشگاه شهر رم فرصتی مناسب جهت سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران ،کشور ایران برای اثبات شروع یک دوره جدید و گشایش به جهان از ایتالیا کار خود را آغاز می کند. و برای معرفی رسمی این حقیقت، شهر رم و نمایشگاه آن را انتخاب نموده است. به همین منظور از تاریخ 22 لغایت 26 نوامبر (2 الی 6 آذر 1395) نمایشگاه شهر رم میزبانی برنامه های معرفی  ایران و فرصت های سرمایه گذاری در این کشور را بر عهده خواهد داشت.

    بنا بر این گزارش ،از جمله برنامه های این رویداد مهم که (نمایشگاه شهر رم) با همکاری شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران و پشتیبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم و سفارت ایتالیا در تهران هماهنگ کرده اند، پنج روز ملاقات های تجاری بین صاحبان صنایع از هر دو کشور می باشد که این یک فرصت منحصر به فرد برای کارآفرینان و صاحبان صنایع ایتالیایی به منظور ملاقات با واقعیت های نوظهور  در "دنیایی جدید" و بازاری جدید بشمار می رود.
    در این نمایشگاه بیش از 120 شرکت ایرانی از بخش های مهم تولیدی از جمله: صنایع باغداری و غذایی، پتروشیمی، ساخت و ساز، تکنولوژی های مختلف و صنایع گردشگری برای امضاء قراردادهای همکاری با شرکت های ایتالیایی به رم خواهند آمد.

    فرصت ها و ظرفیت های بسیار زیادی در بازار کشور ایران وجود دارد بطوریکه گفته می شود در ایران برای شرکت های اروپایی 800 میلیارد دلار فرصت اقتصادی وجود دارد. کشور ایران طرح ساخت 80 فرودگاه و 3500 هتل جدید را که باید تا سال 2020 ساخته شوند را در دست دارد، بعلاوه در این کشور علاقه به تولیدات ساخت ایتالیا بسیار شدید می باشد.

    گفتنی است، شرکت های ایتالیایی همیشه سعی کرده اند تا حضور خود را در ایران حتی در زمان های نه چندان پر رونق نیز حفظ نمایند و به همین دلیل است که تبادلات تجاری فی مابین هیچگاه متوقف نگردیده است (1.2 میلیارد دلار در سال 2014).
    از جمله مهمترین اقلام تشکیل دهنده تبادلات تجاری ایتالیا – ایران عبارتند از: خدمات مهندسی مکانیک (57.9%)، محصولات شیمیایی (8.4%)، متالورژی و محصولات فلزی (7.7%)، تجهیزات الکتریکی(5.8%)، لاستیک ، پلاستیک، مصالح ساختمانی (5.3%)، صنعت داروسازی (4%) و سایر کالاها (10.9%).

    بنا به گفته پیترو پیچینتتی (Pietro Piccinetti) مدیر نمایشگاه شهر رم و مسئول بخش جهانی سازی انجمن نمایشگاه های ایتالیا (AEFI) که یکی از افراد پیشرو در ارتقاء روابط با ایران محسوب می گردد ، هدف اصلی ما، ایجاد ارتباط بین شرکت های ایتالیایی با واقعیت هایی که درآن توسعه و رونق اقتصادی وجود دارد است. کشور ایران دارای 80 میلیون نفر جمعیت که %40 آن را نیز جوانان تشکیل می دهد کشوریست با سواد، بزرگترین تولید کننده نفت، گاز طبیعی، تولیدات پتروشیمی، همچنین صنایع باغداری و غذایی که از ظرفیت های بزرگ و قابل توسعه در بخش گردشگری نیز برخوردار می باشد.

    رئیس نمایشگاه شهر رم در ادامه می افزاید:ایتالیا دارای یک ارتباط عمیق و تاریخی با کشور ایران است و انتخاب شهر رم برای این رویداد تاریخی ، تأئیدی بر این واقعیت بشمار می رود که این خود می تواند یک مزیت مهم برای ایجاد همکاری های قوی تجاری بین دو کشور ایران و ایتالیا باشد.

    شایان ذکر است ،در خاتمه پیچینتتی خاطر نشان ساخت که سیستم نمایشگاهی ایتالیا مایل است در این رویداد نقش قوی ایفا نموده و خود را به عنوان یک پل برای ورود به این بازار و بازارهای دیگر مطرح نماید چرا که نمایشگاه ها در واقع می توانند پاسپورتی برای جهانی سازی تولیدات ساخت ایران و ایتالیا باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت