کیش اینوکس ۲۰۱۷ (۲۴)

آغاز مذاکرات بین المللی در منطقه ویژه جهرم

عصر نمایشگاه- به اعتقاد مشاور سرمایه‌گذاری منطقه ویژه جهرم، برگزای نمایشگاه هایی مشابه کیش اینوکس ۲۰۱۷ نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای در جذب سرمایه گذاری خارجی و در نتیجه توسعه اقتصادی خواهد داشت.

آغاز مذاکرات بین المللی در منطقه ویژه جهرم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  گسترش، محمدرضا  رضایی مشاور سرمایه‌گذاری شرکت منطقه ویژه اقتصادی جهرم با بیان این که طراحی منطقه ویژه جهرم در 2 فاز به انجام رسیده که فاز اول آن حدود 73 هکتار و فاز دوم آن حدود 266 هکتار و در کل حدود 339 هکتار وسعت دارد ادامه داد: در سال جاری با تصمیم سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت مدیریت منطقه ویژه اقتصادی جهرم با هدف تکمیل مطالعات انجام شده و آغاز فاز اجرای پروژه تشکیل شد.

    وی ادامه داد: سایت منطقه ویژه اقتصادی جهرم در جاده شیراز - جهرم و در فاصله حدود 30 کیلومتر از شهرستان جهرم واقع شده است. مطالعات جامع این منطقه ویژه در سال 1391 آغاز و با هدف گسترش صنعتی و افزایش اشتغال در این منطقه ادامه یافت.

    رضایی برگزاری این نمایشگاه و همایش‌ها  را کمک بسیاری موثری برای جذب سرمایه گذاری و شناساندن خود شرکتها به یکدیگر  دانست و افزود: هماهنگی و همدلی که بین  این شرکتهای مورد نظر در این نمایشگاه به وجود آمده است برای توسعه سرمایه گذاری بالاخص در شرایط کنونی بی تاثیر نیست.

    وی با  اذعان به این که که برگزاری این نمایشگاه در راستای ارتقای تولید ملی، تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی  است ادامه داد: همه نگرانی‌ مسوولان ، ایجاد اشتغالزایی مولد و جذب سرمایه گذاری خارجی است در نتیجه حضور در این نوع نمایشگاه ها منجر به ایجاد ارزش افزوده شده و وضعیت اشتغال را سامان می دهد.

    مشاور سرمایه‌گذاری منطقه ویژه جهرم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که منطقه ویژه پتروشیمی جهرم حدود یکسال است  که مصوب شده و 8در حدود 8 یا 9 ماه گذشته کار عملیاتی زیرساختها و مهندسی راآغاز کرده ادامه داد: پیشرفتی که طی این مدت به وجود آمده بسیار قابل توجه بوده است و زیرساخت هایی همچون آب ، برق، گاز و فیبر نوری تقریبا رو به اتمام است. بنابراین زیرساخت ‌های لازم طی چندماه آینده به اتمام می‌رسد.

    رضایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که مروز آماده جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی هستیم ادامه داد: امیدواریم هرچه زودتر مشارکت‌های لازم و تعاملات مورد نظر با منطقه ویژه اقتصادی جهرم به وجود ‌آید.

    مشاور سرمایه‌گذاری منطقه ویژه جهرم  با بیان این که  همجوار منطقه ویژه اقتصادی  جهرم زیرساختهای کشاورزی همچون مرکبات و خرما  و معدنی وجود دارد ابراز امیدواری کرد بتوان در این منطقه، سرمایه گذاران بسیاری جذب شوند.

    وی با بیان این‌که هدف اصلی ما در منطقه ویژه اقتصادی جهرم رونق صنایع پایین دستی است ادامه داد: این در حالی است که ما معتقدیم ایجاد اشتغال مولد و ارزش افزوده منوط به راه انازی و سرمایه‌گذاری در  صنایع پایین دستی در نتیجه امیدواریم  بتوانیم به زودی صنایع پایین دستی و تکمیلی و صنایع تبدیلی  و بسته بندی که هم و غم مملکت ماست در منطقه ایجاد بکنیم.

    وی در پاسخ به این سوال که این نمایشگاه با نمایشگاه‌های سال گذشته چه تفاوتی دارد خاطر نشان کرد: مناطقی که از لحاظ کارکرد  حساس هستند شرکت کرده و در بخش‌های دیگر شاهد حضور پررنگ  بانکها و بیمه ها هستیم.

    به گفته وی، به زودی شاهد شکوفایی اقتصادی حاصل از  برگزاری این نمایشگاه  خواهیم بود

    وی در پاسخ به این که آیا مذاکراتی با سرمایه‌گذاران خارجی در این نمایشگاه داشته اید پاسخ گفت: مذاکرات متعددی با  سرمایه گذاران خارجی و کره ای داشته ایم امیدوارم در بخش سرمایه گذاری خارجی دولت زمینه و شرایط لازم را فراهم سازد  و ضمن این که خود ما هم مشتاق تفاهم و تعامل با خارجی ها برای سرمایه‌‌گذاری هستیم

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت