کیش اینوکس ۲۰۱۷ (۲۳)

ارتباط صنعت و سرمایه‌گذاری از سرگرفته می‌شود

عصر نمایشگاه- معاون توسعه صنایع حمل ونقل ایدرو با بیان این‌که برگزاری نمایشگاه کیش اینوکس۲۰۱۷ صرفا جنبه فاینانس داشته است گفت: امیدواریم با اجرای این نمایشگاه حلقه مفقودی صنعت و سرمایه‌گذاری پیدا شود.

ارتباط صنعت و سرمایه‌گذاری از سرگرفته می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه«به نقل از گسترش به جزیره کیش،  بهزاد اعتمادی معاون توسعه صنایع حمل ونقل ایدرو در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس2017گفت: در بخش ریلی، دریایی و خودرو شاهد آغاز تحولات جدیدی هستیم.

    وی در گفت و گو با خبرنگار ما  ادامه داد: از مهمترین اتفاقاتی که در بخش ریلی به وقوع پیوسته می‌توان به فعالیت 2000 دستگاه واگن مترو در داخل کشور اشاره کرد. که با توجه به گستردگی این  بخش از فعالیت ، امیدواریم بتوانیم مهمترین و بزرگترین شرکتها را در این صنعت داخلی جذب کنیم.

    به گفته اعتمادی، با حضور سرمایه‌گذاران در این بخش می‌توانیم این صنعت را بومی سازی کرده و انتقال دانش و فناوری روز دنیا را داشته باشیم.

    وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که  پیش بینی می‌شود تا 55 درصد ساخت واگن در داخل کشور را داشته باشیم اذعان کرد: این در حالی است که در بخش دریایی دارای بزرگترین شرکت کشتی سازی در خاورمیانه هستیم.

    معاون توسعه صنایع حمل ونقل ایدرو در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که  شرکت ایزوایکو در بخش کشتی‌سازی بسیار فعال است اذعان کرد: در تلاشیم تا با استفاده  فاینانس‌هایی که از کشورهای کره و چین اخذ می کنیم بتوانیم کنسرسیومی برای تولید کشتی های جدید، مدرن و پیشرفته داشته باشیم.

    وی با اشاره به این که در حال حاضر با شرکت ولوو و با مشارکت ایران و شرکت نفتکش، شرکتی تاسیس کرده‌ایم که در زمینه نوسازی و تعمیرات کشتی‌ها فعالیت می کند ادامه داد: امیدواریم در این زمینه هم به بهره‌برداری‌های لازم برسیم.

    اعتمادی ادامه داد: ایدرو با ولوو، قراردادهای خوبی برای تولید خودروهای 2008، 208 و 301  به امضا  رسانده است. همچنین به همین منظور شرکت سایپا با سیتروئن نیز قراردادهایی منععقد کرده این در حالی است که امروز رنو و ایدور برای تولید سالانه بیش از 300 هزار خودروی جدید قرارداد امضا کرده اند  که همه این اتفاقات خوب بیانگر تحولات اساسی در این صنعت است .ضمن اینکه در حاشیه این اتفاقات،  اقدامات مناسبی همچون انتقال دانش فناوری و مرکز تحقیقات   R&D در داخل، استفاده از شبکه رنو برای صادرات و استفاده از خدمات پس از فروش در کلاس رنو همه مزایی است که در قرارداد رنو دیده شده.

    معاون توسعه صنایع حمل و نقل ایدرو در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در بخش ارتقای کیفیت خودرو چه برنامه ای دارید اذعان کرد: اگرچه برنامه هایی هم برای ارتقای کیفی خودروهایی تولید داخلی در دستور کار داریم اما صنعت خودروی داخلی تا حدودی رشد کرده است اما مشکلی که در بخش خودروسازی ما وجود دارد وجود نواقصی در صنعت قطعه سازی است.

    به گفته او، بخش قطعه سازی رشد خوبی  نداشته است اما با برنامه هایی که مد نظر داریم امیدواریم ابتدا بتوانیم زنجیره تامین در بخش قطعه سازی را ارتقا دهیم و در همایشی که با محوریت صنعت خودرو در 25 بهمن ماه برگزار می‌شود که سرفصل‌های فوق در آن گنجانده می‌شود.

    اعتمادی در ادامه با اشاره به این که این نمایشگاه جنبه فاینانس دارد  گفت: در این نمایشگاه،  پروژه هایی برای ایدرو تعریف شده و به دنبال سرمایه‌گذارانی هستیم که اهلیت داشته و بتوانند به اجرایی شدن  برنامه هایمان کمک کنند در واقع امروز، مهمترین دغدغه کشور، سرمایه گذاری در قالب فاینانس است که اگر این مشکل رفع شود بسیاری از مشکلات صنعتی رفع خواهد شد. ما امیدواریم  که این نمایشگاه نتیجه خوبی به دنبال داشته باشد و این حلقه مفقودی بین صنعت و سرمایه گذاری پیدا شده و توسعه صنعت را به دنبال داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت