آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه کتاب فارس در شیراز

عصر نمایشگاه : چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان فارس در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز آغاز به‌کار کرد.

آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه کتاب فارس در شیراز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل از ایسنا، معاون پشتیبانی و توسعه منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر سه‌شنبه سوم آذر در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب فارس، گفت: متاسفانه به لحاظ تولید محتوا هم در موضوع کمیت هم کیفیت در کشور ضعیف عمل کرده‌ایم.

    علی‌اصغر کاراندیش تحقیق و پژوهش را لازمه توسعه همه‌جانبه یک کشور دانست و گفت: اگر کشوری قصد ورود به حوزه تحقیق و پژوهش را دارد قبل از آن باید فرهنگ مطالعه را در جامعه خود رواج داده باشد.

    وی با اشاره به نقش موثر مطالعه، کتاب و کتابخوانی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، افزود: علاقه‌مندی مردم به پیشرفت، موجب گسترش فرهنگ کتابخوانی خواهد شد.

    معاون پشتیبانی و توسعه منابع وزارت ارشاد زبان کتاب و کتاب‌خوانی را مهمترین زبانی معرفی کرد که در فرهنگ‌سازی بسیار اهمیت دارد و گفت: این وزارتخانه تقویت حوزه کتاب و حمایت از مولفان و ناشران را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

    کاراندیش اضافه کرد: در راستای تحقق این اولویت، قوانینی تصویب شده یا در حال تصویب است، قوانینی مانند قانون مالکیت فکری و معنوی که در مجلس مراحل بررسی را طی می‌کند.

    او با بیان این که فرهنگ مطالعه توسعه پیدا کرده اما بیشتر این توسعه مربوط به فضای مجازی است، گفت: امروز هنر بهترین و گویاترین زبان بیان مفاهیم ملی به‌شمار می‌رود، طبیعی است که باید از همه امکانات موجود استفاده لازم را کرد اما زمانی استفاده از امکانات و فضاهای مجازی و امثال آن نتیجه مطلوب را خواهد داد که محتوای مطلوب (محتواهای غنی فرهنگی) فراهم شود.

    معاون پشتیبانی و توسعه منابع وزارت ارشاد تاکید کرد: امروز می‌توان از تلویزیون بهترین استفاده ممکن را برد اما در صورتی که محتوای صحیحی ارائه شود.

    به گزارش ایسنا،‌ چهاردهمین نمایشگاه کتاب فارس از سوم آذر به‌مدت هشت روز در محل دائمی نمایشگاه‌های شیراز واقع در شهرک گلستان دایر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت