مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان:

نمایشگاه های صنایع دستی فرصتی برای ارتقاء کیفی هنرهای دستی هنرمندان

عصر نمایشگاه- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: برگزاری نمایشگاههای سراسری صنایع دستی فرصتی برای تعامل هرچه بیشتر هنرمندان و ارتقا کیفی صنایع دستی است.

نمایشگاه های صنایع دستی فرصتی برای ارتقاء کیفی هنرهای دستی هنرمندان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از برنا  ، محمود وفایی با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه صنایع دستی ایران در کرمان، افزود: این نمایشگاه از تاریخ 17 تا 23 بهمن ماه جاری در یکصد و 40 غرفه و با حضور صنعتگران 30 استان کشور در مرکز نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق با حضور معاون صنایع دستی کشور در کرمان برگزار خواهد شد.

    وی با بیان اینکه این نمایشگاه به مناسب ایام دهه مبارک فجر برگزاری می شود ، عنوان کرد: تلاش کردیم تا زمینه را برای بهره مندی و استفاده حداکثری شهروندان از نمایشگاه سراسری صنایع دستی را فراهم آوریم.

    وفایی برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی را موجب معرفی هنرهای دستی به مردم وعلاقه مند کردن آنها به فعالیت در این حوزه  و اشتغال زایی  هرچه بیشتر دانست و افزود: طبق روال هرسال نمایشگاه صنایع دستی با حضور هنرمندان سراسر کشور  برپا می شود که خود موجب پیوند بین اقوام مختلف ایرانی خواهد شد.

    وی خواستار حضور جدی فعالان و تولیدکنندگان صنایع دستی  استان در بازارها و نمایشگاههای سراسری شد و گفت: برای شکوفایی و رشد صنایع دستی باید به دنبال شناسایی بازارهای پرسود  و بازاریابی و تبلیغات هرچه بیشتر بود که بهره گیری  از افراد صاحب صلاحیت در این زمینه در الویت کار این اداره کل قرار گرفته است.

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خاطر نشان کرد: نهمین نمایشگاه صنایع دستی ایران در کرمان شامل ارایه رشته های شاخص صنایع دستی هر استان با 20 غرفه وورک شاپ (اجرای زنده) و 3 سیاه چادر عشایری و اجرای موسیقی محلی و بومی خواهد بود.

    وفایی بابیان اینکه از 140 غرفه این نمایشگاه 50 غرفه متعلق به استان کرمان و 90 غرفه متعلق به دیگر استان های می باشد،بیان داشت: استان کرمان در سال گذشته رتبه اول کشور را در برگزاری نمایشگاه های سراسر کشور را به خود اختصاص داد.

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ادامه از اهتمام این اداره کل بر ایجاد بازارچه های صنایع دستی در شهرستانها خبر داد و گفت: قطعا  این کار زمان بر است و نیاز به هماهنگی های گسترده دارد ولی سرعت تاثیر گزاری نمایشگاه ها بالاست و امیدواریم برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی موجب شود تا صنایع دستی به زندگی مردم وارد شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت