نمایشگاه خودرو تهران برگزار می شود؟

عصر نمایشگاه- قرعه برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو در حالی پس از حدود ۱۲ سال به نام پایتخت نشینان افتاده که حاشیه های برگزاری این رویداد خودرویی به نوعی شیرینی آن را برای تهرانی ها کم اثر کرده است.

نمایشگاه خودرو تهران برگزار می شود؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از میزان ، به زعم کارشناسان و فعالان صنعت خودروی ایران نمایشگاه خودروی پایتخت یا همان (Iran Auto Show) که اکنون بعد از چندین سال توقف برنامه ریزی‌ها برای برگزاری آن کلید خورده است به الزامات اساسی نیاز داشت که تا امروز محقق نشده است.

    یکی از مهمترین این الزامات برگزاری این رویداد در محل نمایشگاه بین المللی تهران واقع در خیابان سئول بود که به دلیل موضع گیری‌های شورای شهر تهران و ریاست این شورا به شهر آفتاب منتقل شد.

    چمران در همان ابتدای اعلام گمانه‌های برگزاری این نمایشگاه گفته بود که بنابر توافق پیشین با نیروی انتظامی و سازمان نمایشگاه‌ها این رویداد در خیابان سئول برگزار نخواهد شد.

    البته با لغو برگزاری نمایشگاه محبوب کتاب در این محل می‌توان انتظار داشت که موضوعات ترافیکی بر برگزاری نمایشگاه ارجحیت یابد.

    فارغ از این اما باید این موضوع را هم پذیرفت که سرنوشت شوم بی‌مخاطبی برای نمایشگاه کتاب که در شهر آفتاب برپا شد، این بار گریبان گیر نمایشگاه خودرو آن هم پس از12 سال شود. اتفاقی که مدیران برگزاری نمایشگاه باید خیلی پیش از این برای آن چاره‌ای می‌اندیشیدند. چرا که وقوع این اتفاق پس از یک دهه هم اعتبار برگزاری نمایشگاه در تهران را زیر سوال می‌برد و از طرفی دیگر موجب خواهد شد هزینه‌های گزافی که برای این امر اختصاص می‌یابد به نوعی هدر رود.

    در همین حال اما نیاز است تا خودروسازان و مدیران وزارت صنعت که همواره در موضوعات مختلف قدرت چانه زنی بالایی داشتند، این بار نیز با دلسوزی بیشتری به برگزاری این رخداد کم نظیر می‌پرداختند تا هم مخاطبان بیشتری به نمایشگاه خودروی تهران می‌آمدند هم شرکت‌های داخلی و خارجی انگیزه بیشتری برای حضور پیدا می‌کردند.

    نباید از یاد برد شرایط مکانی و جغرافیایی برگزاری یک نمایشگاه تاثیر بسیاری در مخاطبان و شرکت‌های حاضر در آن خواهد داشت. اتفاقی که اولین و منفی‌ترین امتیاز برگزاری این رویداد را به نمایشگاه خودروی تهران اختصاص می‌دهد.

    در کنار این امر مباحث مربوط به تبلیغات و اطلاع رسانی این رویداد نیز در ضعیف ترین حالت ممکن در حال اجراست. ارایه اطلاعات کم و قطره چکانی، دسته بندی گزینشی رسانه‌ها برای پوشش اخبار و اطلاع رسانی و همچنین بی‌میلی مدیران وزارت صنعت در خصوص مصاحبه در این باره به نوعی نمایشگاه خودروی تهران را به رویدادی در انزوا بدل کرده است.

    به نظر می‌رسد خودروسازان داخلی که در تک تک تعاملات‌شان با دولت و سازمان‌های مقابل با سهم خواهی و منفعت طلبی سازمانی رفتار کرده‌اند، این بار نیز نیاز است نمایشگاه خودروی پایتخت را با وسواس بیشتری برگزار کرده و با بازنگری در نقاط ضعف اظهار شده توسط کارشناسان و رسانه‌ها، این رویداد را به مهمترین اتفاق تقویم نمایشگاهی پایتخت تبدیل کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت