به مناسبت دهه وقف ؛

نمایشگاه «وقف چشمه همیشه جاری» در سمنان افتتاح شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه «وقف چشمه همیشه جاری» به مناسبت دهه وقف در سمنان افتتاح شد.

نمایشگاه «وقف چشمه همیشه جاری» در سمنان افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، آیین افتتاح نمایشگاه «وقف؛ چشمه همیشه جاری» همزمان با آغاز دهه وقف با حضور سیدعباس دانایی فرماندار شهرستان سمنان، روح‌الله سلیمانی‌فرد رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، کارکنان این اداره و جمعی از دانش‌آموزان در گلزار شهدای امام‌زاده یحیی (علیه السلام) سمنان برگزار شد.

    در این نمایشگاه که با هدف ترویج فرهنگ وقف برپا شده است، مردم ضمن آشنایی با واژه وقف و رویکرد مذهبی و اجتماعی آن، در جریان فعالیت کارکنان این اداره قرار گرفتند.

    فرماندار شهرستان سمنان ضمن افتتاح این نمایشگاه، از بخش‌های مختلف آن دیدن کرد؛ طرح تربیت حافظان قرآن کریم، طرح نوروزی آرامش بهاری و طرح بصیرت عاشورایی نمونه فعالیت‌های کارکنان و مسؤولان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بود که مورد بازدید مردم و مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت.

    همچنین بخش معرفی و ثبت موقوفات در این نمایشگاه به تشریح رونوشت اولین واقف و معرفی مکان مورد وقفش پرداخت.

    جوان‌ترین واقف شهرستان سمنان متولد سال 1367 بوده که بخش معرفی اموال موقوفه در این نمایشگاه ضمن معرفی وی، مکان اهدایی‌اش را نیز معرفی کرده است.

    نمایشگاه وقف؛ چشمه همیشه جاری که به همت اداره اوقاف شهرستان سمنان و آستان مبارکه امام‌زاده یحیی (علیه السلام) این شهر در گلزار شهدای این امام‌زاده برپا شده، تا پایان دهه وقف دایراست و علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه دیدن کنند.

    وقف ابزار کمکی دولت است/ وقف بستر مناسب تقویت زیرساخت هاست

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقف ابزار کمکی در دست دولت برای تقویت زیر ساخت هاست ، گفت:وقف بستر مناسب تقویت زیرساخت ها محسوب می شود.

    نادر قاضی پور اظهار کرد:وقف سنتی ارزشی در اسلام بوده و ماهیت وقف، توسعه و آبادانی و محرومیت زدایی در جامعه است.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:وقف صدقه جاریه است و خداوند متعال در قرآن کریم، حسنات بی شماری برای واقفین در نظر گرفته است.

    قاضی پور با تأکید براینکه وقف برای همیشه می ماند، اضافه کرد:امام راحل با براندازی نظام طاغوت و ایجاد نظام جمهوری اسلامی ایران، بسیاری از ارزش های اسلامی مانند وقف را در جامعه ایران احیا کردند.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شاهد ساخت و ساز مراکز آموزشی و پرورشی، بیمارستان ها و مراکز درمانی خیرساز در کشور هستیم ، افزود :برخی از این زیرساخت های مهم در اراضی وقفی طبق نیت واقف شکل گرفته است و مصارف عمومی دارد.

    قاضی پور با بیان اینکه وقف در شکل دهی و تقویت زیرساخت ها در ابعاد مختلف نقش بسزایی دارد ، تصریح کرد:دولت در جریان تقویت زیرساخت ها از توان مالی بالایی برخوردار نیست و وقف ابزار کمک حال دولت در این راستا به شمار می رود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وجود موقوفات فراوان در کشور نشانه تثبیت فرهنگ وقف در جامعه است ،افزود : باید در راستای فرهنگ سازی وقف بیشتر تلاش کنیم و آن را به جوانان بشناسانیم.

    وی در خاتمه اظهار کرد: مقام معظم رهبری برای خروج از مشکلات و تنگناهای تحریم ها، اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده اند و مردم هم در این جریان با تکیه بر وقف می توانند عملکرد خوبی داشته باشند.

    عملکرد اوقاف در ایوانکی قابل قبول است/وقف به یاری زیرساخت های موردنیاز شتافته است

    امام جمعه ایوانکی گفت: عملکرد اوقاف در ایوانکی قابل قبول بوده و سنت حسنه وقف امروز به یاری زیرساخت های موردنیاز شتافته است.

    حجت الاسلام والمسلمین مرتضی کشمیر اظهار کرد:وقف صدقه جاریه است و سرمایه دست مؤمن در آخرت به شمار می رود و از خیرات و برکات آن بهره لازم را در بارگاه خداوندمتعال خواهد برد.

    امام جمعه ایوانکیبا اشاره به میزان موقوفات در ایوانکی تصریح کرد:متأسفانه حجم موقوفات در ایوانکی کم است و جوابگوی نیاز جامعه در این منطقه نیست؛ اداره اوقاف و امور خیریه در راستای افزایش موقوفات و جاافتادن وقف در ایوانکی تلاش های زیادی داشته است و مردم نیز باید بیشتر در میدان حاضر شوند.

    کشمیر در تشریح خدمات وقف در ایوانکی اضافه کرد:چند سالی که بنده در ایوانکی حضور دارم، خدمات خوبی در حوزه های مختلف برای مردم ایوانکی انجام شده است. امام جمعه ایوانکی در تشریح بخشی از اقدامات صورت گرفته تصریح کرد:دولت در بحث آب رسانی در ایوانکی خدمات خوبی ارایه کرده است و محرومیت زدایی را در این مقوله شاهد هستیم.

    کشمیر با تأکید براینکه دولت در حوزه سلامت اقدامات بسیار خوبی انجام داده است ، تصریح کرد:دولت در این راستا موانع متعددی که پیش روی مردم در حوزه درمان وجود داشته را برداشته و خدمات خوبی ارایه کرده است.

    امام جمعه ایوانکی در تشریح خدمات درمانی و بهداشتی دولت در ایوانکی اضافه کرد:دولت در این حوزه بیمارستان امام رضا(علیه السلام) را در این منطقه از توابع استان سمنان احداث شده و خیران و واقفان نیز ورود خوبی داشته اند.

    کشمیر با تأکید براینکه تاکنون به وعده هایی که برای ایوانکی داده شده، جامه عمل پوشانده شده است ، تصریح کرد:عملکردها در ایونکی خوب بوده است.

    امام جمعه ایوانکی در خاتمه اظهار امید واری کرد: معضل بیکاری در کشور ریشه کن شود و شاهد رونق اشتغال جوانان در اقصی نقاط ایران اسلامی باشیم و وقف می تواند در این مسیر بسیار موثر باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت