رایزن بازرگانی ایران در عراق خبرداد:

اختصاص غرفه های رایگان در نمایشگاه دائمی بغداد به صادرکنندگان نمونه

عصر نمایشگاه- رایزن بازرگانی ایران در عراق از اختصاص غرفه های رایگان در نمایشگاه دائمی بغداد به صادرکنندگان نمونه و تشکلهای ایرانی خبرداد.

اختصاص غرفه های رایگان در نمایشگاه دائمی بغداد به صادرکنندگان نمونه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، ابراهیم رضازاده در نشست با اعضای اتاق بازرگانی استان زنجان، افزود: در حال حاضر علی رغم بالا بودن حاشیه سود تجارت با کشور عراق متاسفانه ایران نتوانسته است  جایگاه  صادراتی مطلوبی دراین کشور ایجاد کند. به گونه ای که عمده صادارت ایران به این کشور توسط صادرکنندگان عراقی صورت می گیرد که  اینگونه تجارت متاسفانه بدلیل ناپایداری  شرایط سیاسی کشور عراق دارای  ثبات لازم نیست.  

    رایزن بازرگانی ایران در عراق در ادامه با اشاره به  سهم 25 درصدی  ترکیه از بازار عراق ، به وجود  تنشهای سیاسی بین این دو کشور اشاره کردو گفت: با توجه به روابط دیپلماسی مناسب بین ایران و عرا ق و کاهش 2 میلیارد دلاری  صادرات ترکیه به عراق پس از حمله داعش و مناقشات داخلی بین این دو کشور،  شرایط امروز فرصت مناسبی برای گسترش حضور ایرانیان  در بازارهای این کشور است که باید از این فرصت بهره مند شد.

    رضازاده از رئیس اتاق بازرگانی زنجان خواست با انجام رایزنی های لازم با مسئولین ذیربط ، تمهیدات لازم جهت تسهیل  تردد تجار و  بازرگانان ایرانی به  این کشور را فراهم کرده  به گونه ای که سفربه این کشور مانع و محدودیتی در راستای  سفر و تجارت با سایر کشورها برای اتباع ایرانی ایجادنکند .

    وی وجود نگاه امنیتی را بزرگترین مانع  در تجارت با کشور عراق  دانست و تصریح کرد: با توجه به ادامه مناقشات در کشورعراق  جذب سرمایه گذاران این کشور یک فرصت  طلایی برای ایران است که باید  برنامه ریزی مناسب در این خصوص صورت گیرد.

    رایزن بازرگانی ایران در عراق در ادامه با اشاره به فضای موجود در کشور عراق گفت : متاسفانه آمار  کشته شدگان جاده ای  ایران در هر سال به مراتب بالاتر از  میزان تلفات انسانی در عراق است از اینرو  علی رغم مخابره اخبار  منفی درخصوص ناامنی  در عراق  خوشبختانه امروزشاهد  امنیت نسبتا بالا  در شهرهای سلیمانیه و اربیل عراق هستیم.

    رضازاده  ادامه داد: با بیان اینکه در حال حاضر در  کشور عراق هیچ گونه تعرفه ترجیحی  اعمال نمی گردد، گفت  : مذاکراتی درسطح وزیران دوکشور برای سهولت تجارت ایران بااین کشور در جریان است که امیدواریم با توجه به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و لزوم توجه به صادرات غیرنفتی در راستای  تنوع بخشیدن به منابع ارزی و  رشد اقتصادی باثبات‌تری در سال‌های آتی این مذاکرات منتج به نتیجه شود.

    رایزن بازرگانی ایران در عراق با اشاره به اینکه امروز شرایط برای حضور ایران در بازار عراق فراهم است و مردم این کشور به خرید کالاهای ایرانی تمایل دارند، اظهار داشت : ما هم برای حضور بیشتر در این بازار برنامه‌هایی از جمله ایجاد مراکز تجاری در سلیمانیه، نجف و اربیل را داریم.

    رضازاده افزود:  جهت ایجاد نمایشگاه دائمی در شهر بغداد اقداماتی صورت گرفته که درصورت تامین بودجه عمیلاتی شدن این طرح غرفه های این نمایشگاه  بصورت رایگان در اختیار تشکلها و صادرکنندگان نمونه خود قرار خواهد گرفت  هر چند حضورمستقیم صادرکنندگان در این نمایشگاه الزامی نیست و این افراد می تواند محصولات خود را در این مرکز  در معرض دید همگان قرار دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت