نمایشگاه صلح کابل آغاز بکار کرد

عصر نمایشگاه- وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان با همکاری موسسه آلمانی «جی آی زید»، با برپایی نمایشگاهی با موضوع صلح، از جوانان افغان خواست تا با ایجاد شبکه ای سراسری نسبت به ترویج صلح در این کشور اهتمام ورزند.

نمایشگاه صلح کابل آغاز بکار کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، «کمال سادات» سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در مراسم افتتاح این نمایشگاه، جوانان را نیروی توانمند این کشور خواند که می توانند با تلاش های خود در برقراری صلح نقشی تاثیرگذار ایفا کنند.
    وی از جوانان خواست که تغیرات و ایجاد صلح و ثبات را از خانواده های خود آغاز کرده و با ایجاد شبکه سراسری و ارتباطات گسترده با یکدیگر صلح را توسعه و گسترش دهند.
    «اندریاس سلیمجی» رئیس موسسه «جی آی زید» آلمان نیز در این مراسم گفت که از سال 2014 میلادی کار خود را در افغانستان آغاز کرده و تلاش می کند تا با آموزش به جوانان در ابعاد مختلف به گسترش فرهنگ صلح در افغانستان کمک کند.
    وی گفت که برای رسیدن به این هدف دفاتری در استان های «کابل»، «تخار»، «بدخشان» و «مزارشریف» ایجاد کرده و در این برنامه ها هدف اصلی این موسسه فعال ساختن جوانان برای گام نهادن در مسیر برقراری صلح است.
    سلیمجی گفت که کارگاه های آموزشی را برای جوانان برگزار می کنند و پس از پایان کارگاه ها از آنان می خواهد، چیزی را که آموخته اند ارائه و آن را به سایر جوانان و در سطح جامعه گسترش دهند.
    وی به جوانان توصیه کرد که منتظر اقدام حکومت برای برقراری صلح در کشور و سایر خواسته های خود نباشند و به جای انتقاد از دولت، همواره در اندیشه پاسخ به این پرسش باشند که خود برای سرزمین و کشور خود چه کرده اند.
    نمایشگاه صلح کابل از امروز به مدت 2 روز ادامه خواهد داشت و از جوانان فعال افغانستان از سراسر کشور دعوت شده است تا در این نمایشگاه شرکت کرده و در پایان شبکه وسیع ارتباطات را از طریق شبکه های اجتماعی ایجاد کرده و در یک تلاش مشترک برای مردم در رسیدن به صلح فعالیت کنند.
    در این گارگاه ها، برنامه های متعددی برای ترویج و تقویت صلح در کشور به جوانان آموزش داده می شود سپس از آنان خواسته می شود تا در بازگشت به استان های خود، آموخته های خویش را به دیگران بیاموزند.
    معاونت وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان با همکاری موسسه جی آی زید آلمان در واقع تلاش متفاوت را برای جوانان افغان آغاز کرده تا از طریق آن جوانان و مردم را برای رسیدن به صلح تشویق کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت