معاون میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی:

دومین نمایشگاه صنایع دستی شرق کشور بستر مناسبی برای ارتباط متقابل تولیدکننده و مخاطب است

عصر نمایشگاه- معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی با بیان اینکه ایجاد یک بازار موقت برای فروش صنایع دستی از جمله اهداف دومین نمایشگاه صنایع دستی شرق است گفت: این نمایشگاه بستر مناسبی برای ارتباط متقابل تولیدکننده و مخاطب است.

دومین نمایشگاه صنایع دستی شرق کشور بستر مناسبی برای ارتباط متقابل تولیدکننده و مخاطب است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، حسین عباس‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه پاییز از جمله فصل‌هایی است که برای هنرمندان و صنعتگران زمینه مساعدی از حضور در نمایشگاه‌ها محسوب می‌شود و ماحصل تلاش 9 ماه از سال هنرمندان در نمایشگاه‌هایی همچون دومین نمایشگاه صنایع دستی شرق به معرض دید عموم درمی‌آید.

    وی افزود: معرفی رشته‌های صنایع دستی استان بالاخص رشته‌های پلاس‌بافی، برک‌بافی و گیوه‌بافی، نمایش توانمندی‌های صنایع دستی شهرستان‌های خراسان جنوبی، ایجاد یک بازار موقت برای فروش صنایع دستی از جمله اهداف گشایش دومین نمایشگاه صنایع دستی شرق است.

    معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی همچنین این گونه نمایشگاه‌ها را یک هم‌اندیشی،‌ هم‌افزایی و تجدید خاطره و مبادله تجربیات ذکر کرد و ادامه داد: دومین نمایشگاه صنایع دستی منطقه شرق بستر مناسبی برای ارتباط متقابل تولیدکننده و مخاطب است و از سوی دیگر، هنرمندان و صنعتگران با توانایی‌های یکدیگر آشنا می‌شوند.

    وی مقایسه کمی و کیفی را یکی از بخش‌های انکارناپذیر و جدانشدنی نمایشگاه‌های صنایع دستی ذکر کرد و گفت: بدون شک هنرمندان در اینگونه نمایشگاه‌ها به لحاظ کمی و کیفی آثار خود را با یکدیگر مقایسه می‌کنند که این مهم به رشد و تعالی آنها منجر می‌شود.

    عباس‌زاده تصریح کرد: دومین نمایشگاه صنایع دستی خراسان جنوبی میزان سنجشی برای مسئولان است که مشاهده و برآورد کنند که در قبال برگزاری دوره‌های آموزشی، اعطای تسهیلات، راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی در طول سال چه نتایجی حاصل شده است؟

    معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی نمایشگاه را بستر مناسبی برای تجلی هنر، صنعت، اندیشه و فکر هنرمندان با ذوق و خوش فکر دانست و ادامه داد: در نمایشگاه‌های صنایع دستی تجلی احساس، خلاقیت و نوآوری را شاهد هستیم.

    وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه رقابتی سالمِ توأم با همدلی و همیاری است، افزود: استقبال مردم از نمایشگاه‌های صنایع دستی به نوعی نشان دهنده تعلق خاطر آنها به هنرهای بومی و فرهنگ این منطقه است و اثبات می‌کند که تا چه اندازه مردم یک منطقه با آداب و رسوم و باورهای خودشان رابطه عمیق عاطفی و فرهنگی دارند.

    این مقام مسئول توضیح داد: در صنایع دستی تجلی آیات قرآنی و روایات را شاهد هستیم به طوری که در معرق چوب این مهم نمود پیدا می‌کند هنگامی که هنرمند ما اخلاق و دین مداری را با هنر در ساخت منبر، سکوی تلاوت قرآن و یا درب‌های چوبی و پنجره‌های مساجد و اماکن مذهبی گره می‌زند.

    وی گفت: با انجام این کار در واقع هنرمندان برجسته ما علاوه بر اینکه پیام‌های ارزشمند اخلاق اسلامی و ایرانی را به نمایش می‌گذارند، در راستای احیای هرچه باشکوه‌تر آن نیز تلاش می‌کنند.

    عباس‌زاده در خصوص ابعاد اقتصادی برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها هم اظهار داشت: از بعد اقتصادی، صنایع دستی عرصه مهمی برای تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب است.

    معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی با تاکید براینکه مسئولان باید هریک به اندازه سهم و توانایی که دارند در تحقق این مهم تلاش کنند، افزود: آنچه مهم است در این میان باید تجربه‌های ارزشمند هنرمندان و صنعت گران با توجه به نیازهای روز بازار توامان و همراه شود.

    عباس‌زاده تاکید کرد: گردهمایی نخبگان علمی و هنری صنایع دستی در کنار نخبگان فرهنگی، زمینه ساز و بستر مناسبی برای توسعه و حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی است.

    وی یادآور شد: دومین نمایشگاه صنایع دستی منطقه‌ای شرق کشور با حضور استان‌های خراسان جنوبی، شمالی، رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان و همدان در قالب 105 غرفه تا 22 آذر در محل نمایشگاه بین‌المللی بیرجند پذیرای علاقه‌مندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت