در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران ؛

افتتاح سومین نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان ایرانی صنعت مترو

عصر نمایشگاه- سومین نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان ایرانی صنعت مترو با حضور ۱۵۰ شرکت در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران کار خود را آغاز کرد.

افتتاح سومین نمایشگاه مشارکت تولید کنندگان ایرانی صنعت مترو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا، مازیار حسینی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آئین افتتاح این نمایشگاه با اشاره به اینکه صنعت مترو یکی از پیچیده‌ترین صنایع کشور محسوب می‌شود، افزود: این صنعت به عنوان یک صنعت‌ «های تک» در کشورمان نوپاست اما خوشبختانه توانسته‌ایم در بخش‌های مختلف این صنعت ورود پیدا کنیم. این در حالیست که حتی دقیقه‌ای توقف در مترو می‌تواند تبعاتی به همراه داشته باشد اما با اعتماد به جوانان و شرکت‌های داخلی امروز در حوزه‌های مختلف این صنعت توانسته‌ایم بومی سازی را انجام دهیم.

    وی تاکید کرد: به جوانان کشور و دانشگاه‌ها اعتماد کردیم و خوشبختانه نتیجه این اعتماد پیشرفت‌هایی است که امروز شاهد آن هستیم. امروز در برخی حوزه‌ها تا 80 درصد قطعات مختلف تولید داخل هستند. امیدواریم حتی در قطعات پیچیده نیز به سمت تولید کامل در داخل کشور گام برداریم.

    وی با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل افزود: با اعتماد به جوانان در حوزه مترو هم در بخش اقتصاد مقاومتی توانسته‌ایم فرمایشات مقام معظم رهبری را عملی کنیم و هم جوانان ما در بخش اقدام و عمل توانسته‌اند گام‌های موثری را بردارند چرا که منتظر فراهم شدن زمینه‌های مختلف نشده‌اند بلکه با همت و تلاش خود در حوزه‌های مختلف این صنعت پیچیده وارد شدند و توانستند افتخارات بسیاری را رقم بزنند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پیشرفت سریع مترو در کلانشهر تهران اشاره کرد و افزود: در همین سال جاری به اندازه نیمی از تاریخ مترو تهران پیشرفت داشتیم. بی تردید باید به توان خود تکیه داشته باشیم و توانایی‌های داخلی را باور کنیم. در چنین شرایطی قطعا در سال‌های آینده شاهد پیشرفت‌های بیشتری خواهیم بود.

    حسینی در خصوص حمایت از شرکت‌های داخلی در صنعت مترو نیز گفت: حمایت ما اعتماد ما به تولید کنندگان داخلی بوده است. مهمترین مسئله باور این موضوع است که می‌توانیم در این صنعت پیشرفت کنیم و قطعات مورد نیاز را خودمان تولید کنیم. در چنین شرایطی صنعتگر نیز راه خود را پیدا می‌کند. امروز در برخی قسمت‌ها به طور کامل بومی سازی انجام شده و در بخش‌های پیشرفته و پیچیده نیز تا 60 درصد بومی سازی انجام شده است.

    وی با تاکید بر لزوم انجام پژوهش‌های مورد نیاز در صنعت مترو افزود: امروز مشکل نظام آموزشی این است که آموزش‌ها در راستای کاربرد مشخص قرار نمی‌گیرند، بر همین اساس نتیجه مطلوب ندارند. مترو محلی است که می‌توان دستاوردهای علمی را اجرایی کرد. دانشکده مترو نیز امروز برخی رشته‌های منحصر به فرد را آموزش می‌دهد. ما نیز در ارتباط با نیازهای پژوهشی مترو آماده حمایت هستیم.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص علت وقوع ترافیک‌های طولانی ظرف هفته‌های گذشته در سطح شهر تهران گفت: این ترافیک‌ها در گذشته نیز مشاهده شده و نمی‌توان گفت به دلیل علت جدیدی شاهد این ترافیک‌ها هستیم. در سال‌های گذشته نیز در آبان و آذرماه شاهد پر حجم شدن ترافیک بوده‌ایم. آنچه که باید مد نظر قرار گیرد این است که حمل و نقل عمومی ما باید توسعه پیدا کند و باید به سمت حمل و نقل پایدار و با دقت زمانبندی حرکت کنیم.

    وی افزود: در فصول سرما میل به استفاده از خودروی شخصی افزایش پیدا می‌کند و بارندگی نیز موجب کاهش سرعت تردد می‌شود. بر همین اساس شاهد پر حجم شدن ترافیک در معابر شهر هستیم.

    وی با طرح این سوال که سالانه چه تعداد خودرو و موتورسیکلت به این شهر اضافه می‌شود و در مقابل چه تعداد خودروی فرسوده از شبکه تردد شهر خارج می‌شود، افزود: مقرر شده بود در مقابل هر خودروی خارجی چهار خودروی فرسوده اسقاط شود، آیا این اتفاق افتاد؟ در حال حاضر باید در تهران یک مترو با ظرفیت جابجایی 10 میلیون مسافر داشته باشیم. برای تحقق چنین مهمی حداقل به اندازه واگن‌های موجود یعنی 1200 واگن داشته باشیم و برای رسیدن به سرفاصله 3 دقیقه به 2000 واگن نیازمندیم. همچنین برای ناوگان اتوبوسرانی که در حال حاضر 7000 اتوبوس به کار گرفته است باید تعداد ناوگان به 10 هزار اتوبوس افزایش پیدا کند.

    حسینی تاکید کرد: امروز نیز اعلام می‌کنم اگر نمایشگاه الکامپ در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران (سئول) برگزار شود بی تردید شاهد ترافیک پر حجم در شهر تهران خواهیم بود. چرا باید با وجود ساخته شدن محل نمایشگاه‌های بین المللی (شهر آفتاب) همچنان نمایشگاه‌های پر مخاطب در محل قبلی نمایشگاه‌ها برگزار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت