در شب میلاد پیامبر(ص) ؛

نمایشگاه آثار تذهیب‌ قرآنی در مشهد گشایش می یابد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه آثار تذهیب‌ قرآنی هنرمندان کشور از شب میلاد پیامبر(ص) در مشهد گشایش می یابد.

نمایشگاه آثار تذهیب‌ قرآنی در مشهد گشایش می یابد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌ های هنری آستان قدس رضوی گفت: با گشایش آثار پنجمین جشنواره دوسالانه تذهیب‌ های قرآنی در شب میلاد حضرت رسول(ص) آثار فاخری از هنرمندان 22 استان کشور در سه بخش متوالی در نگارخانه رضوان مشهد به نمایش در می‌ آید.

    علی ثابت نیا در نشست خبری پنجمین دوسالانه تذهیب‌ های قرآنی افزود: نمایشگاه اول از روز جمعه 26 آذر به مدت 20 روز با نمایش 71 اثر برگزیده تذهیب آغاز به کار خواهد کرد؛ نمایشگاه دوم نیز از روز چهارم دی با نمایش 62 اثر گل و مرغ به مدت یک هفته صبح و بعد از ظهر میزبان علاقه مندان خواهد بود.

    او گفت: از 14 دی ماه نیز 142 اثر نگارگری و تشعیر به مدت یک هفته در نگارخانه رضوان در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

    مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌ های هنری افزود: دوسالانه تذهیب های قرآنی آستان قدس رضوی یکی از معتبر ترین جشنواره های هنرهای اسلامی کشور است که تلاش می کند از هنر سنتی تذهیب که در هزار و 200 سال اخیر در کتاب آرایی اسلامی نمود داشت، حفظ و نگهداری کند.

    علی ثابت نیا افزود: تعداد کل آثار رسیده به دبیرخانه پنجمین دوسالانه تذهیب های قرآنی در بخش‌ های تذهیب، تشعیر، گل و مرغ و نگارگری مذهبی 465 اثر از 315 هنرمند 22 استان کشور است.

    او گفت: شرکت‌ کنندگان در پنجمین دوسالانه تذهیب‌ های قرآنی که 225 نفر آنان را بانوان تشکیل می دهند از استان‌ های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمانشاه، کردستان، همدان، زنجان، اردبیل، خوزستان، کرمان، سمنان، بوشهر، مرکزی، تهران، اصفهان، مازندران، البرز، فارس، آذربایجان شرقی، قزوین، چهارمحال‌ و بختیاری، گیلان و قم هستند.

    دبیر این دوسالانه گفت: افرادی که نمی‌ توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند در پایان هر نمایشگاه آثار راه یافته به پنجمین جشنواره دوسالانه تذهیب‌های قرآنی را به صورت مجازی از طریق آدرس tazhib.org تماشا کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت