با حضور رئیس بسیج هنرمندان کشور و معاون فرماندار مهاباد ؛

بخش نمایشگاهی و علمی جشنواره ندای وحدت در مهاباد گشایش یافت

عصر نمایشگاه- بخش نمایشگاهی جشنواره کشوری ندای وحدت منطقه غرب ایران با حضور رئیس بسیج هنرمندان کشور و معاون فرماندار مهاباد در تالار وحدت و بخش علمی این جشنواره در دانشگاه آزاد اسلامی اسلامی این شهرستان گشایش یافت.

بخش نمایشگاهی و علمی جشنواره ندای وحدت در مهاباد گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، رئیس بسیج هنرمندان کشور در افتتاحیه بخش علمی جشنواره در دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد، گفت: ستارگان پرفروغی زمان حیاتشان در آسمان علم، فرهنگ و ادب ایران درخشیده اند.
    غلامرضا منتظری اظهار کرد: پس از پایان عمر این بزرگان نیز از میراث و آثارسودمند آنان کشور بهره مند شده است و حفظ و صیانت از این آثار لازم است.
    وی همچنین با بیان اینکه مردم شهرستان مهاباد مردمانی هوشمند، فرهیخته و با فرهنگ هستند، گفت: مهاباد به دیار ادب و فرهنگ شهره است و مردمانی فرهنگ پرور دارد.
    منتظری همچنین گفت: این جشنواره در چهار منطقه کشور، غرب به میزبانی شهرستان مهاباد، شرق به میزبانی چابهار، شمال به میزبانی بجنورد و جنوب به میزبانی بوشهر برگزار می شود.
    وی اظهار کرد: منطقه غرب کشور که به میزبانی شهرستان مهاباد برگزار می شود، شامل استان های آذربایجان غربی، همدان، کرمانشاه، ایلام، کردستان، چهار محال بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد است.
    دبیر جشنواره ندای وحدت نیز اظهار کرد: نمایشگاه ندای وحدت در سه بخش صنایع دستی و مردم شناسی، بازی های بومی و محلی و هنرهای تجسمی، خوشنویسی و نقاشی با حضور بیش از 80 هنرمند از بیش از 20 شهرستان کشور در مهاباد افتتاح شد.
    هوشنگ جاوید افزود: بیش از 20 مقاله نیز به این جشنواره رسیده است که 18 مقاله در این بخش ارایه خواهد شد.
    آرش شهابی مسئول هماهنگی و پی گیری جشنواره در غرب کشور و رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهاباد گفت: 55 غرفه شامل 2 غرفه بازی های بومی محلی که پنج تیم در آن اسقرار دارند، سه غرفه آثار نقاشی و خوشنویسی جشنواره و 50 غرفه صنایع دستی در این نمایشگاه گشایش یافته است.
    نمایشگاه ندای وحدت تا 26 آذر ماه از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 22 برای بازدید علاقمندان برپاست.
    بخش فرهنگی و هنری جشنواره کشوری ندای وحدت و سخنرانی میهمانان جشنواره ساعت 20 امروز/سه شنبه/ در تالار وحدت مهاباد برگزار می شود .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت