به مناسبت دهه فجر ؛

برگزاری نمایشگاه بازارچه دائمی صنایع دستی در نی ریز

عصر نمایشگاه- در هفتمین روز از دهه مبارک فجر، برای نخستین بار نمایشگاه و بازارچه دائمی صنایع دستی در منزل تاریخی فاتح نی ریز گشایش یافت.

برگزاری نمایشگاه بازارچه دائمی صنایع دستی در نی ریز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ، مسئول این اداره در شهرستان نی ریز در آیین افتتاح این نمایشگاه و بازارچه گفت: در این نمایشگاه بیش از 500 اثر از صنعتگران در رشته های مختلف به نمایش گذاشته شده است.

    حمید رضا هادی افزود: این رشته ها شامل معرق، مشبک چوب، بافت های داری، سراجی سنتی، رودوزی های الحاقی و رودوزی های سنتی، سفال، چاقو سازی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمیتی، بافتنی های سنتی، جواهرات سنتی، نگارگری، تذهیب، پیکر تراشی و خراطی است.

    او گفت: همچنین در این نمایشگاه و بازارچه دائمی صنایع دستی، کارگاه زنده و حضوری تولید آثار صنایع دستی نیز فعال است و جلسات تخصصی و کارگاه های مرتبط با صنایع دستی نیز با حضور هنرمندان و صنعتگران این بخش در شهرستان برگزار می شود.

    وی بیان کرد: این نمایشگاه و بازارچه دائمی صنایع دستی، باهدف شناسایی قابلیت های هنری صنعتگران، معرفی، شناخت و آگاه سازی مردم درباره هنرهای سنتی و بومی و ایجاد مرکز فروش تولیدات با رویکرد اشتغالزایی و توسعه کارآفرینی برپا شده است.

    هادی با اشاره به قرار گرفتن این بازارچه در منزل تاریخی فاتح اضافه کرد: امیدواریم علاوه بر حضور مردم شهرستان نی ریز در این نمایشگاه، شاهد استقبال اهالی هنر و فرهنگ سایر شهرستان های استان فارس از این نمایشگاه و بازارچه دائمی دائمی صنایع دستی در این شهرستان باشیم.

    به گزارش تابناک؛نمایشگاه و بازارچه دائمی شهرستان نی ریز صبح ها از ساعت 9 تا 12 و بعد از ظهرها از ساعت 15:30 تا 19 پذیرای علاقه مندان است.
    شهرستان نی ریز در فاصله 192کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت