فرماندار بیرجند:

بازارچه دائمی صنایع دستی بیرجند راه اندازی می شود

عصر نمایشگاه- فرماندار بیرجند از راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی شهرستان خبر داد و گفت: به زودی محل برپایی این بازارچه اعلام می شود.

بازارچه دائمی صنایع دستی بیرجند راه اندازی می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، علی ناصری در بازدید از دومین نمایشگاه صنایع دستی شرق کشور اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دستی با توجه به تنوع و اوج هنر تولیدکنندگان نسبت به سنوات گذشته بسیار متفاوت و شایسته‌تر عمل کرده است.

    وی با بیان اینکه استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه صورت گرفته است، افزود: اگر بازدید از نمایشگاه تا یک هفته آینده نیز تمدید شود بازم هم با استقبال بسیار زیادی روبه رو خواهد شد.

    فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های دولت فعلی حمایت از صنایع دستی خصوصاً با تکیه بر صنایع بومی است، گفت: در روستاهای استان توانمندی‌های زیادی وجود دارد لذا در سه سال گذشته با همت اداره کل میراث فرهنگی گروه‌ها و تشکل‌های زیادی در این زمینه راه اندازی شده است.

    وی با بیان اینکه در شهرستان بیرجند گام‌های زیادی در زمینه صنایع دستی برداشته شده است، بیان کرد: در نمایشگاه‌های قبلی یکی از خواسته‌های مهم تولیدکنندگان ایجاد بازار مناسب برای عرضه تولیدات بوده است.

    ناصری ادامه داد: برای اینکه بتوانیم بازار بزرگتری در حوزه صنایع دستی داشته بشیم باید تولیدات استان را به بازارهای خارجی نیز عرضه کنیم.

    وی با اشاره به اینکه با همراهی اداره کل میراث فرهنگی استان سه خانه تاریخی در بافت تاریخی شهرستان بیرجند در اختیار تعاونی‌های زنان که صنایع دستی تولید می‌کنند گذاشته خواهد شد، گفت: پیگیری‌های مقدماتی در مورد بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرستان بیرجند انجام شده است و در آینده محل آن اعلام خواهد شد.

    فرماندار بیرجند با بیان اینکه در زمینه عرضه محصولات در خارج از استان اولین قدم با مشارکت آستان قدس رضوی برداشته شده است، عنوان کرد: بر این اساس مقرر شده است که در آستان قدس رضوی نیز غرفه‌ای برای فروش محصولات ایجاد شود.

    وی ادامه د اد: در استان تهران با همکاری شهرداری تهران از فضای نمایشگاهی شهرداری برای عرضه صنایع دستی استان استفاده خواهیم کرد.

    ناصری با اشاره به اینکه تسهیلات کم بهره باید در اختیار تولیدکنندگان صنایع دستی قرار گیرد، افزود: صندوق کارآفرینی امید هر ساله تسهیلات خوبی در زمینه صنایع دستی و اقامتگاه‌های بومی ارائه می‌دهد.

    وی بیان داشت: اگر بتوانیم کمک مردم را در سپرده گذاری قرض الحسنه برگردانیم بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

    هزینه کرد اعتبار یک میلیارد تومانی برای صنایع دستی و گردشگری قاین

    بهمن کهن ترابی در بازدید از دومین نمایشگاه صنایع دستی شرق کشور اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دستی شرق کشور فرصت بسیار مناسبی برای معرفی صنایع دستی روستایی و شهری و همچنین برند سازی صنایع استان است.

    وی با بیان اینکه با توجه به خشکسالی های پی در پی صنایع دستی استان نیازمند توجه ویژه‌تری است، افزود: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی انگیزه‌ای برای هنرمندان با پشتکار بالا است.

    فرماندار قاین با اشاره به اینکه دو سال متوالی از محل اعتبارات 180 تملک دارایی اعتبار بسیار خوبی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی قاینات هزینه شده است، بیان کرد: حدود یک میلیارد تومان اعتبار در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قاین هزینه شده است.

    وی با بیان اینکه ما به گردشگری و توریسم به عنوان صنعت نگاه می‌کنیم، اظهار داشت: امیدواریم صنایع دستی بتواند به عنوان جایگزین کشاورزی در شهرستان قاین توسعه و رونق ایجاد کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت