تا پایان دی ماه سال جاری؛

مهلت ارسال طرح ها به جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» تمدید شد

عصر نمایشگاه- متقاضیان شرکت برای جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب»تا پایان دی ماه سال جاری می توانند آثار خود را ارسال کنند.

مهلت ارسال طرح ها به جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» تمدید شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، به منظور گسترش عدالت فرهنگی در سراسر کشور و پشتیبانی از اقدامات انجام شده و طرح‌های ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی و جلب توجه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط به اهمیت کتاب در جامعه،سومین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتابدار در سطح روستاها و عشایر سراسر کشور برگزار می‌شود.‌

مجموعه فعالیت‌های فرهنگی، ترویجی مرتبط با کتابخوانی که با مشارکت‌های مردمی،نهادها و سازمان‌های فعال در میان روستاییان و عشایر اجرا شده یا برای اجرا در سال آینده برنامه‌ریزی شده است،می‌تواند نامزد شرکت در جشنواره باشد.

در هر برنامه اعم از اجرا ‌شده یا پیش‌بینی‌ شده باید اهداف، شیوه اجرا، نهادهای مشارکت کننده و نحو تامین بودجه آن مشخص شود.

برای شرکت در این جشنواره، ضروری است مجموعه فعالیت‌ها، برنامه‌ها، مدارک و مستندات با امضای دهیار، رییس شورای اسلامی و مسئول کتابخانه به همراه نرم‌افزارهای تکمیل شده به دبیرخانه استانی جشنواره مستقر در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها یا به صورت مستقیم به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال شود.

هیئت داوران جشنواره از میان نامزدان نهایی، پس از بازدید هیئت داوران 10 روستا یا گروه عشایری برگزیده را به عنوان دوستدار کتاب معرفی خواهد کرد. روستاها و عشایر برگزیده در مراسمی با حضور شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی کشور در تهران مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

برنامه‌های ارسالی می‌توانند شامل «اقدامات زیربنایی شامل تاسیس کتابخانه، واگذاری زمین، تامین تجهیزات و امکانات زیربنایی»و فعالیت‌های ترویجی شامل برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، نمایشگاه و هر فعالیتی که به نحو مبتکرانه و خلاقانه به ترویج کتاب و کتابخوانی بینجامد»باشد.

«تناسب اثر با نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی»،«داشتن تاثیرات پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی»،« برخورداری از مشارکت مردمی و پشتیبانی واحدهای اجرایی روستا و عشایر»،«داشتن پوشش جمعیتی مناسب»،«داشتن قابلیت الگوبرداری و اجرا در سایر مناطق»و«داشتن تازگی و کیفیت در محتوا و شیوه اجرا»معیارهای انتخاب است.

متقاضیان شرکت کننده باید مدارک لازم را تا پایان دی ماه سالجاری از طریق پست به دبیرخانه های استانی مستقردر اداره کل ارشاد های استان ویا به صورت مستقیم به دبیرخانه مرکزی جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» به نشانی تهران ،خیابان شهید مطهری،خیابان فجر(جم سابق)، شماره هفت،ساختمان فجر،طبقه ششم ،کدپستی 1589743111 ارسال کنند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت