معاون صنایع‌دستی کشور مطرح کرد؛

حمایت معاونت صنایع‌دستی از سفارتخانه‌ها در برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی

عصر نمایشگاه- معاون صنایع‌دستی کشور مطرح کرد: اگر سفارتخانه‌های مختلف در ایران از هنرمندان دعوت کنند و خواهان برگزاری نمایشگاه صنایع دستی باشند، ما از آنها حمایت می‌کنیم.

حمایت معاونت صنایع‌دستی از سفارتخانه‌ها در برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ،بهمن نامورمطلق در ارتباط با برگزاری نمایشگاه صنایع دستی ویژه همسران سفرا که در سازمان میراث فرهنگی برپاست، گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه، معرفی صنایع دستی ایران به سفارتخانه‌های مختلف، به ویژه همسفران سفیران کشورهای مختلف در ایران بود.

به گفته معاون صنایع‌دستی کشور، در نمایشگاه صنایع‌دستی ویژه همسران سفرا، از هنرمندانی دعوت شده و آثاری به نمایش درآمده که مرتبط با بانوان و فضای خانه باشد. به همین خاطر هنرمندان فعال در زمینه گلیم، منبت، خاتم، چرم، زیورآلات، حصیربافی و سوزندوزی در این نمایشگاه، حضور ررنگتری دارند. از سوی دیگر همسران سفیرانی که به این نمایشگاه دعوت شده‌اند در شمار زنان فعال در انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد هستند و معرفی صنایع دستی به این افراد، معرفی بخشی از فرهنگ و هنر ایران به یک تشکل و فراتر از آن یک کشور و فرهنگ دیگر است.

نامورمطلق در پاسخ به اینکه چرا این نمایشگاه در سفارتخانه‌های مختلف برگزار نمی‌شود گفت: ما به خاطر مشکلات اقتصادی و امنیتی، توانایی انجام چنین کاری را نداریم. برای مثال برای افتتاح این نمایشگاه از سفرای کشورهای مختلف و همسرانشان دعوت کردیم اما به خاطر اتفاقی که در ترکیه برای سفیر روسیه افتاده، در این نمایشگاه هم تنها سفرای تاجیکستان، استرالیا، ایتالیا و کوبا و همسرانشان شرکت کرده‌اند؛ اما اگر سفارتخانه‌ها هنرمندان صنایع‌دستی را دعوت و نمایشگاه برگزار کنند ما از پیشنهاد و دعوت آنها استقبال و در برگزاری نمایشگاه، حمایتشان می‌کنیم.

نمایشگاه صنایع دستی ویژه همسران سفرا به همت دفتر صادرات معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با حضور 40 هنرمند از شش استان آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، تهران، سیستان و بلوچستان و یزد گردآوری شده است که با حضو ریاست محترم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح می شود.

در این نمایشگاه آثار فاخر صنایع دستی کشورمان در رشته‌های چاپ باتیک، چاپ قلمکار، خاتم، پوشاک سنتی، پارچه‌های سنتی، زیورآلات سنتی، سراجی سنتی، سرمه دوزی، سفال و سرامیک، شیشه گری سنتی، گلیم بافی، فیروزه کوبی، قلمزنی مس و نقره، نساجی سنتی، میناکاری به نمایش عموم گذاشته می شود.

نمایشگاه صنایع‌دستی ویژه همسفران سفرا تا 2 دی‌ماه در ساختمان شماره 1 سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از ساعت 9 صبح تا 16 پذیرای علاقمندان و بازدیدکنندگان است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت