مدیرکل میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان خبر داد

برگزاری نمایشگاه استانی صنایع دستی در مجتمع گردشگری سراوان

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان گفت: نمایشگاه استانی صنایع دستی در مجتمع گردشگری دزک سراوان برپا شد.

برگزاری نمایشگاه استانی صنایع دستی در مجتمع گردشگری سراوان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ، کامبیز مشتاق‌گوهری در مراسم  افتتاحیه  نمایشگاه استانی صنایع دستی  در مجتمع گردشگری دزک سراوان اظهار داشت: این نمایشگاه  به پاس تلاشهای پژوهشگران ومحققان این شهرستان که در این عرصه تلاش کرده‌اند راه اندازی شده است.

    مشتاق‌گوهری خبر از ارتقا نمایندگی میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری سراوان به اداره در سال آینده داد و گفت: در راستای حمایت از مجموعه‌ها وموزه‌های شخصی مجوز دو موزه تاس و کپل دزک  در سراوان صادر شد.

    وی با اشاره  به وجود قابلیت های فرهنگی گردشگری وصنایع دستی  در شهرستان سراوان وگرامیداشت  یاد و خاطره 2 نفر از فعالان عرصه صنایع دستی مرحومان دلمراد دهواری و در محمد سپاهیان افزود:  راه‌اندازی این گونه نمایشگاه‌های صنایع دستی  گامی مهم برای توسعه ترویج و معرفی صنایع دستی استان است.

    درویش نارویی فرماندار سراوان در این مراسم گفت: شهرستان سراوان به عنوان یکی از مراکز مهم گردشگری در سیستان و بلوچستان است و از خدمات میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در راه‌اندازی این نمایشگاه تقدیر کرد.

    الله‌بخش رئیسی رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری سراوان نیز گفت:  این نمایشگاه در 23غرفه در رشته‌های سوزن دوزی،  حصیربافی، سکه‌دوزی، سفالگری، چرم سازی و ...از شهرستان‌های استان در مجتمع گردشگری دزک به مدت سه روز  راه‌اندازی  شده است.

    به گزارش تسنیم ،در این مراسم هم چنین گردشگری از کشور لیتوانی و چند نفر از لیدرتورهای گردشگری کشور حضور داشتند که اقای سهراب خوش طینت به نمایندگی، از استان سیستان وبلوچستان با قابلیت‌های بی نظیری یاد کرد و از خدمات مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری برای فراهم نمودن سفر انان تشکر واظهار امیدواری کرد گردشگران داخلی و خارجی  با سفر به این استان با زیبایی‌ها واثار منحصر به فرد استان آشنا گردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت