مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه مطرح کرد

حضور ۳ گروه خارجی در جشنواره بین‌المللی اقوام ایرانی در کرمانشاه

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از حضور ۳ گروه خارجی در جشنواره بین‌المللی اقوام ایرانی در کرمانشاه خبرداد و گفت: این جشنواره از ۳۰ دی تا ۳ بهمن ۹۵ برگزار می‌شود.

حضور ۳ گروه خارجی در جشنواره بین‌المللی اقوام ایرانی در کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، ابراهیم رحیمی زنگنه امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در محل سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد، از برنامه های متنوع طی یک ماه آینده خبر داد و گفت: اولین رویداد مهم آئین تجلیل از استاد «جلال الدین کزازی» و رونمایی از یادنامه «فرزانه فرزند فردوسی» است که طی فردا اجرا خواهد شد.

وی افزود: یکی از سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که منجر به تشکیل این جشنواره ها شد، تجلیل از مفاخری است که در قید حیات هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به برنامه های تجلیل در طول 3 سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این راستا تجلیل از استاد حمزه ای، تجلیل از بهزاد کرمانشاهی، کنگره احمد عزیزی و همچنین مراسمی برای بزرگداشت برجستگان موسیقی از جمله استاد کازرونی و... به عمل آمده است.

برگزاری جشنواره اقوام ایرانی از 30 دی ماه الی 3 بهمن 95

رحیمی زنگنه، برنامه بعدی را «جشنواره سراسری اقوام ایرانی» اعلام کرد و اظهار داشت: این جشنواره با پیگیری های انجام و از طریق معاونت برنامه و بودجه تامین اعتبار شد و قرار بر این بود که شهریور سال گذشته برگزار شود که به دلایلی تاخیر افتاد.

رحیمی ابراز داشت: جشنواره بین المللی اقوام در مورخ 30 دی ماه امسال افتتاح و در 3 بهمن اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اذعان داشت: در این جشنواره حدود 10 گروه موسیقی از اقوام گوناگون سراسر کشور حضور خواهند داشت.

حضور 3 گروه خارجی در جشنواره اقوام ایرانی

وی این جشنواره را بین المللی دانست و گفت: 3 گروه از کشورهای خارج از جمله گروه موسیقی تاجیکستان، هندوستان و افغانستان و احتمال قوی یک کشور دیگر حضور خواهند داشت.

وی یادآور شد: 6 گروه موسیقی از استان کرمانشاه در این جشنواره شرکت دارند و در مجموع 20 گروه اجرای موسیقی دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: 14 گروه تئاتر آئینی و اقوام که 10 گروه از 10گروه قومی و 4 گروه از گروه آئینی استان کرمانشاه در این جشنواره به رقابت خواهند پرداخت.

وی همچنین بیان داشت: در حاشیه برگزاری جشنواره اقوام، یک نمایشگاه مد و لباس با 20 غرفه بر پا می شود که 5 غرفه مختص استان کرمانشاه و 15 غرفه از اقوام مختلف کشور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

رحیمی گفت: این جشنواره بعد از 3 سال تلاش و پیگیری ثمر داد و نخستین جشنواره بین المللی اقوام در کرمانشاه است که امیدوارم - با توجه به اینکه استان کرمانشاه قطب اقوام گوناگون در کشور است-  بتواند هرسال این جشنواره را به نحو احسن اجرا کند.

رحیمی در ادامه سخنانش تاکید کرد: متاسفانه آن چیزی که امروزه در رسانه ها به عنوان تئاتر و موسیقی و لباس از آن یاد می شود با آئین و اعتقادات ما مغایرت دار و ما آن را قبول نداریم.

وی گفت: هدف از برپایی چنین جشنواره هایی این است که ما داشته های خود که با فرهنگ ایرانی سازگار است حفظ کنیم و با بهترین راه ممکن به مبارزه با موسیقی های مبتذل مقابله کنیم و موسیقی های اصیل ایرانی را ترویج دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از ارسال 75 اثر نمایشی و 48 اثر در بخش موسیقی به دبیرخانه جشنواره اقوام ایرانی از ابتدای فراخوان آن تاکنون خبر داد.

وی تصریح کرد: از برخی از مناطق قومی به این جشنواره اثری ارسال نشده و جشنواره به صورت فستیوالی برگزار می شود.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت