مشاور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :

جشنواره اقوام ایرانی محل خوبی برای بروز استعدادهای فرهنگی و هنری است

عصر نمایشگاه- مشاور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری جشنواره هایی مانند اقوام ایرانی می تواند محل بسیار خوبی برای بروز و ظهور استعدادهای فرهنگی و هنری مناطق مختلف کشور باشد.

جشنواره اقوام ایرانی محل خوبی برای بروز استعدادهای فرهنگی و هنری است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ،حسن مهرجردی در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی اقوام ایرانی در سرسرای فرهنگی و هنری انتظار کرمانشاه، اظهار کرد: این جشنواره یکی از مهمترین برنامه هایی است که در سال های اخیر در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: همه معاونان و مدیران وزارتخانه تمایل به حضور در جشنواره اقوام ایرانی داشتند اما بنا به دلایلی این امر میسر نشد.
مهرجردی تاکید کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی با این کیفیت می تواند به توسعه و رشد فرهنگ و هنر این سرزمین کمک زیادی کند.
مشاور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: جشنواره اقوام ایرانی که به میزبانی کرمانشاه برگزار شد با حضور چهره های برجسته هنری کشور که از مفاخر این عرصه نیز محسوب می شوند رنگ و بوی دیگری به خود گرفت.
وی در پایان با ابراز تاسف و تسلیت به بازماندگان حادثه ساختمان پلاسکو تهران، گفت: این رویداد غم انگیز از شادابی جشنواره کاست و همه را به سوگ آتش نشانان دلاور کشور نشاند.

** جشنواره اقوام ایرانی همدلی خوبی بین فرهنگ های مختلف ایجاد کرد
استاد میرجلال الدین کزازی از اساتید برجسته زبان و ادب فارسی نیز در این مراسم اظهار کرد: این جشنواره همدلی و همسویی خوبی بین فرهنگ های مختلف که در کشور وجود دارد، ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه جشنواره اقوام ایرانی آمیزه ای از فرهنگ، هنر و تاریخ ایران زمین است، گفت: در این جشنواره هنرهای مختلفی بروز کرد که هر کدام آن ها می تواند مایه مباهات کشور باشد.
کزازی در پایان از زحمات ابراهیم رحیمی زنگنه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه برای برگزاری چنین جشنواره هایی و اهمیت دادن به بحث فرهنگ و هنر قدردانی کرد.
در پایان این مراسم نیز، نشان فرهنگ و هنر کرمانشاه به استاد موسیقی ایران 'شهرام ناظری' و استاد هنر نمایشی کشورمان 'حمیدرضا نعیمی' اهدا شد.
در این جشنواره که به مدت سه روز برگزار شد، 10 گروه موسیقی از اقوام گوناگون از سراسر ایران، سه گروه از کشورهای هند، تاجیکستان و افغانستان و 6 گروه موسیقی هم از استان کرمانشاه حضور داشتند.
در بخش تئاتر آیینی نیز 14 گروه شرکت داشتند که 10 گروه از اقوام ایرانی و چهار گروه از استان کرمانشاه بودند.
در این جشنواره 15 غرفه مُد و لباس اقوام ایرانی و نیز پنج غرفه مُد و لباس استان کرمانشاه نیز برپا شد و نمایشگاه عکس و گرافیک اقوام نیز از دیگر بخش های آن بود.
 

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت