در محل کتابخانه مرکزی آستان ؛

نمایشگاه دستاوردهای علمی ، پژوهشی سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی برپا شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه دستاوردهای علمی ، پژوهشی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی روز شنبه در محل کتابخانه مرکزی آستان برپا شد.

نمایشگاه دستاوردهای علمی ، پژوهشی سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی برپا شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ،رئیس روابط عمومی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این باره گفت: در این نمایشگاه آثار پژوهشی و کتاب های منتشر شده توسط محققان؛ رساله ها و پایان نامه های تحصیلات تکمیلی دانشجویان و برخی کتابهای منتشر شده در مباحث علمی و اسناد تاریخی این سازمان به نمایش درآمده است.
محمد جواد قوی افزود: این نمایشگاه با هدف معرفی دستاوردهای پژوهشی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برپا شده وشامل 30 عنوان پایان نامه، 45 عنوان کتاب نوشته محققان و 30 تخته شاسی معرف سیر پژوهش های انجام شده است.
وی بیان کرد: برخی از کتاب‌ های منتشرشده در سازمان که در نمایشگاه مزبور به نمایش درآمده است، مانند فهرست توصیفی قرآن ‌های چاپی نفیس، هنر و موزه‌ داری، فهرست نسخه‌ های خطی اهدایی مقام معظم رهبری به آستان، دفتر اسناد، جایگاه سفال های آستان قدس رضوی در معرض دید عموم قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: گزیده اعلامیه ها و بیانیه های انقلاب اسلامی در مشهد، گزیده ای از اسناد نفیس و ارزشمند مرکز اسناد آستان قدس رضوی، تاریخ دارالشفای رضوی، بررسی و مقایسه روشنایی و اشیاء مربوط به آن در حرم مطهّر امام رضا( ع ) در دوره‌ های صفوی و قاجار، بررسی گل و مرغ در موزه و کتابخانه آستان قدس رضوی، و نقش و رنگ در کاشی‌ های دوره صفوی حرم مطهر رضوی از عناوین برخی از پایان ‌نامه‌ های به نمایش در آمده در این نمایشگاه است.
قوی گفت: برخی پژوهش های علمی و فرهنگی و کتابهای ارزشمند محققان که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است؛ شامل جرعه ای از حکمت، عرفان و نظرات پیرامون آن، بررسی نظرات استاد مطهری، ولایت از منظر امامت و ولایت در آینه اسلام است.
نمایشگاه آثار پژوهشی، پایان ‌نامه‌ ها و کتاب ‌های منتشر شده از سوی سازمان کتابخانه‌ ها، موزه‌ های آستان قدس رضوی تا 25 دی ماه صبح و بعد از ظهر در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار علمی و پژوهشی است.
سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی دارای 13 میلیون سند، بیش از 50 کتابخانه تخصصی و عمومی در سطح کشور، 150 هزار نسخه کتاب خطی و چاپ سنگی، چهار میلیون کتاب چاپی و بیش از هفت هزار شئی موزه ای می باشد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت