در کارگروه تخصصی بانوان مازندران مطرح شد؛

عرضه صنایع دستی بانوان مازندران در نمایشگاه دائمی گرجستان

عصر نمایشگاه- رئیس کانون زنان بازرگان مازندران گفت: صنایع دستی بانوان استان در نمایشگاه دائمی گرجستان عرضه می شود.

عرضه صنایع دستی بانوان مازندران در نمایشگاه دائمی گرجستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر،  مریم نصیری خلیلی امروز در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده مازندران، که در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران برگزار شد، اظهار کرد:  برای حمایت از بانوان فعال با اتاق های مشترک ایران- گرجستان رایزنی شد تا صنایع دستی بانوان استان در نمایشگاه دائمی گرجستان عرضه و در معرض دید بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نگاه  به بخش بازرگانی ، نگاه جنسیتی نیست و اساس کار کانون زنان بازرگان ، حمایت از زنان بازرگان در حوزه های مختلف کسب و کار است گفت: کانون زنان بازرگان مازندران هفدهمین شعبه در کشور است که در زمینه کسب و کار فعالیت می کند.

نصیری خلیلی، با اعلام اینکه 40 نفر از بانوان کارآفرین استان عضو کانون زنان بازرگان استان هستند، ادامه داد: مشاوره و حمایت، ساماندهی تجارت زنان، حمایت و مشاوره حضور زنان در فضای کسب و کار از جمله فعالیت های این کانون است. برای جهت حمایت از بانوان فعال با اتاق های مشترک ایران- گرجستان رایزنی شد تا صنایع دستی بانوان استان در نمایشگاه دائمی گرجستان عرضه و در معرض دید بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در جهت حمایت  از بانوان کار آفرین، کلاس های آموزش دوره ای برگزار می شود، افزود: عمده فعالیت زنان استان در بخش های کشاورزی، صنایع دستی و بازرگانی است.

رئیس کانون زنان بازرگان استان مازندران، برگزاری نخستین همایش کشوری بانوان کارآفرین  را به میزبانی مازندران مورد اشاره قرار داد و افزود: این همایش به مدت دو روز در شهرهای ساری و آلاشت برگزار شد.

نصیری خلیلی، در ادامه از برگزاری دومین همایش زنان کارآفرین در آینده ای نزدیک در بندرعباس خبر داد و پیگیری بانک اطلاعاتی برای معرفی زنان فعال در شهرک  های صنعتی و ارائه تسهیلات  مناسب در این حوزه را از جمله اقدامات کانون زنان بزرگان استان برشمرد.

رئیس کانون زنان بازرگان استان مازندران، با اشاره به اقدام این کانون در  اعطای تسهیلات به زنان کارآفرین  از سوی صندوق کارآفرینی امید، اظهار کرد: برای ادامه فعالیت اقتصادی زنان مشکلات و موانعی وجود دارد که وجود بروکراسی پیچیده در ادارات استان بدون در نظر گرفتن توسعه کسب و کار و عدم اعتماد به زنان از جمله این مشکلات است.

نصیری خلیلی، در بخش دیگری به  مشکلاتی که در حوزه  خرید ادوات  و ماشین آلات کشاورزی همچون تراکتور برای   چند تن از زنان متقاضی خرید این ماشین کشاورزی وجود دارد اشاره  و بر لزوم رفع این مشکلات تاکید کرد.

وی، به ظرفیت بافندگان فرش استان اشاره کرد و گفت: در برخی استانها، فرش مازندران با نام همان استان  عرضه و به فروش می رسد.

رئیس کانون زنان بازرگان استان مازندران، در ادامه ضمن تاکید بر ساماندهی و صادرات فرش مازندران ، افزود: فرش استان از کیفیت بالایی برخوردار است و می طلبد برای حفظ و نگهداری این صنعت در استان اقدامات موثر صورت گیرد.

نصیری خلیلی، در ادامه تاکید کرد:  حفظ اصالت فرش مازندران از ضروریاتی است که باید پیگیری شده و بازار عرضه برای این صنعت شناسایی شود.

وی در پایان  از دریافت نشان افتخار توسط دو بانوی فعال استان در بخش های صنعت فلزات و صنایع غذایی در  نمایشگاه کارآفرینی  کشور خبر داد  و بار دیگر بر رفع مشکلات حوزه توسعه کسب و کار بانوان استان تاکید کرد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت